تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان
سرخط خبرها

چرا رتبه‌بندی معلمان تاکنون اجرایی نشده است؟

  • کد خبر: ۹۱۷۰۴
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
چرا رتبه‌بندی معلمان تاکنون اجرایی نشده است؟
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان در دولت سابق گفت: مجلس بدنبال بررسی ترک فعل و تعلل مدیران دولت سابق در این باره است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات شورای اسلامی درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: با اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شد و در قانون بودجه ۱۴۰۰ هم به چنین چیزی اذعان شده و در اسناد بالادستی نظیر سند تحول بنیادین به این موضوع تأکید شده است، اما متأسفانه رتبه‌بندی معلمان در دولت سابق با بی‌مهری مدیران مواجه شده است.

وی افزود: دولت سابق و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ دهند چرا در اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان کوتاهی کرده‌اند؟ چرا لایحه‌ای به مجلس نفرستادند؟   مدیرانی که در طول ۱۰ سال اخیر در این زمینه ترک فعل کردند باید پاسخگو باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: آذر ماه در حال پایان است و به زودی وارد بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ خواهیم شد در حالی که باید نظام رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شد.

وی گفت:‌نظام تعلیم و تربیت پایه جامعه است و باید به زیرساخت جامعه کمک کرد.

مولوی افزود:  اجرای رتبه‌بندی معلمان حق مسلم فرهنگیان است هر چند که الزامات قانونی زیادی هم در این باره وجود دارد و تعلل شایسته نیست.

وی افزود: هم اکنون بحث آئین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و شیوه اجرای آن است مدلی که هم اکنون باری اجرای این نظام در کمیسیون آموزش مجلس تدوین شده مطلوب است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر اجازه داده می‌شد تا سقف اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان را اجرا می‌کردیم و معلمان از اجرا مطمئن می‌شدند قطعا آن‌ها کمک‌حال دولت هم بودند چرا که آن‌ها درک زیادی از شرایط اجتماعی، اقتصادی و بی‌پولی کشور دارند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->