سرخط خبرها

چگونگی درمان گرفتگی عضلات بعد از ورزش

  • کد خبر: ۹۱۷۸۶
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
چگونگی درمان گرفتگی عضلات بعد از ورزش
اگر برای مدت زمان طولانی ورزش نکرده‌اید و یا به تازگی یک فعالیت بدنی جدید را شروع کرده‌اید، احتمالا بعد از تمرین، درد و گرفتگی عضلات را تجربه خواهید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بیشتر ما گرفتگی عضلات و یا اسپاسم عضلانی را تجربه کرده ایم. ممکن است بعد از ورزش‌های شدید، عضلات شما دچار اسپاسم شوند یا اینکه بعد از پیاده روی در یک روز گرم به خانه برگردید و ناگهان احساس کنید که عضله‌ی پایتان سفت و کشیده می‌شود. گاهی درد به حدی شدید است که نمی‌توانید ناحیه‌ی دچار اسپاسم را حرکت دهید. گاهی نیز به طور متناوب به اسپاسم دچار می‌شوید.  

یک فیزیولوژیست ورزشی با بیان اینکه دو نوع کوفتگی داریم که شامل کوفتگی حاد و کوفتگی تاخیری است، اظهارکرد: کوفتگی عضلانی از عوارض شایع فعالیت بدنی است که حالتی ناخوشایند همراه با احساس درد، ضعف و گرفتگی در عضلات است. درمان گرفتگی عضلات بعد از ورزش

سلیم شریعتی بیان کرد: تمرینات کششی برای جلوگیری از کوفتگی و درمان آن توصیه می‌شود. این تمرینات کششی باید بدون پرش یا انقباض‌های تند و شدید انجام شود، زیرا این عمل ممکن است آسیب بیشتری را به نسوج همبند برساند.

این فیزیولوژیست ورزشی گفت: افزایش تدریجی در شدت تمرین، امکان کوفتگی عضلانی را کاهش می‌دهد و به همین دلیل نیز تمرینات باید از شدت کم به شدت زیاد طراحی شود.

وی همچنین استفاده از ویتامین c به میزان ۱۰۰ گرم در روز برای مدت ۳۰ روز، سبب جلوگیری از کوفتگی عضلانی شده یا حداقل کوفتگی بعدی را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->