درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی
سرخط خبرها

در هوای آلوده اصلا ورزش نکنید!

  • کد خبر: ۹۱۸۰۸
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
در هوای آلوده اصلا ورزش نکنید!
«ملیسا فورلانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آریزونا، می‌گوید: «فعالیت بدنی با بهبود نشانگرهای سلامت مغز در مناطقی که آلودگی هوا کمتر است مرتبط است.»

به گزارش شهرآرانیوز، برای این مطالعه، تیم تحقیق نشانگرهای خاصی از سلامت مغز، از جمله مقدار ماده خاکستری که مقدار بیشترش نشانه سلامت بهتر مغز است و ضایعات در ماده سفید مغز، که نشانه آسیب است، را مقایسه کردند.

محققان همچنین سطح فعالیت ۸۶۰۰ نفر در بریتانیا با میانگین سنی ۵۶ سال و قرار گرفتن آنها در معرض آلودگی هوا از جمله دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق را ارزیابی کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که ورزش شدید ضایعات ماده سفید را در میان افرادی که در مناطقی با آلودگی کم هوا ورزش می‌کنند کاهش می‌دهد، اما در میان افرادی که در مکان‌هایی با هوای آلوده تمرین شدید داشتند این ضایعات کاهش نیافت.

این مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین میزان ورزش شدید را داشتند نسبت به افرادی که هیچ ورزشی انجام نمی‌دادند ماده خاکستری بیشتری داشتند (۸۰۰ سانتی متر مکعب در مقابل ۷۹۰). اما قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، تأثیر فعالیت بدنی بر حجم ماده خاکستری را تغییر نداد.

فورلانگ خاطرنشان کرد: «یافته های مطالعه به این معنا نیست که افراد باید از ورزش اجتناب کنند.»

وی در ادامه افزود: «به طور کلی، تأثیر آلودگی هوا بر سلامت مغز کم بود؛ تقریباً معادل نیمی از تأثیر یک سال پیری. در حالی که تأثیر فعالیت شدید بر سلامت مغز بسیار بیشتر بود؛ تقریباً معادل سه سال جوان‌تر بودن».

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->