علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها

این ۳ نکته مهم درباره کلیه را بخاطر بسپارید

  • کد خبر: ۹۲۶۷۳
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
این ۳ نکته مهم درباره کلیه را بخاطر بسپارید
زمانی که کلیه‌ها نارسا شوند مواد زائد و مایعات در بدن تجمع پیدا کرده و شما نیاز به درمان دیالیز (برای تصفیه خون یا به وسیله ماشین یا از راه شکم و به صورت دیالیز صفاقی) یا پیوند کلیه دارید. برای پیشگیری از این امر باید ۳ نکته مهم برای مراقبت از کلیه را بدانید.

به گزارش شهرآرانیوز، کلیه یکی از اعضای مهم بدن است که باید شیوه‌های مراقبت از آن را کاملا  بدانیم و رعایت کنیم.
از جمله سه نکته یاد شده در ادامه مطلب را خوب به یاد بسپارید.

نارسایی کلیه می‌تواند سبب کم‌خونی شود

کلیه مرکز خون سازی بدن است، اگر کلیه دچار مشکل شود، خون سازی هم دچار مشکل خواهد شد. حسن ارگانی، فوق تخصص بیماری‌های کلیوی بزرگ سالان در گفتگو با فارس، با اشاره به این‌که درد‌های ناشی از سنگ کلیه معمولا کولیکی و بسیار شدید است، اظهار کرد: «بعید است سنگ کلیه موجب درد مزمن مرتب ۲۴ ساعته شود.»
ارگانی گفت: «آتروفی مخاط رحم، خشکی رحم و مثانه می‌تواند موجب عفونت ادراری مزمن در خانم‌ها شود. این بیماران برای بررسی بیشتر باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنند.

کمک کننده‌ها به دفع سنگ کلیه

همچنین نوشیدن آب و مایعات زیاد، مصرف چای کم رنگ، عرق خارشتر، هندوانه و کاهش مصرف نمک و پروتئین‌های حیوانی می‌تواند موجب دفع سنگ شود. گرم نگه داشتن کلیه‌ها هم می‌تواند به دفع سنگ کمک کند، اما سنگ ۵ تا ۷ میلی متری معمولا به خودی خود دفع می‌شود و نیازی به سنگ‌شکن ندارد.

تنبلی کلیه و گرفتاری ۱۰ درصد مردم

این فوق تخصص بیماری‌های کلیوی بزرگ سالان گفت: «تنبلی کلیه همان نارسایی کلیه است. بیش از ۱۰ درصد مردم نارسایی کلیه دارند که با افزایش سن بیشتر هم می‌شود. فشار خون بالا و دیابت و مصرف مسکن هم احتمال کم کاری کلیه را افزایش می‌دهد. پوشاندن کلیه مشکل سنگ را حل نمی‌کند و فقط می‌تواند درد ناشی از اسپاسم را برطرف کند.»

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->