اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت
سرخط خبرها

«شادی» را به «کوهستان‌پارک» مشهد برگردانید

  • کد خبر: ۹۲۷۰۹
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
«شادی» را به «کوهستان‌پارک» مشهد برگردانید
تلاش شهرداری مشهد برای همراه کردن مالک کوهستان پارک شادی به نفع مردم و بازگشایی این فضای تفریحی و خاطره انگیز شهر مشهد از صحبت های شهردار مشهد در برنامه تلویزیونی اشاره بود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد با حضور در برنامه تلویزیونی «اشاره» در صداوسیمای مرکز خراسان، از سرفصل‌های مهم مدیریت شهری در دوره پیش رو سخن گفت. محور‌هایی ازجمله وضعیت بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد، مناطق حاشیه شهر، آلودگی هوای مشهد، آخرین وضعیت ارتفاعات جنوبی، آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر و تلاش شهرداری مشهد برای همراه کردن مالک کوهستان پارک شادی به نفع مردم و بازگشایی این فضای تفریحی و خاطره انگیز شهر مشهد، مهم‌ترین موضوع‌هایی بود که وی در این گفت وگوی ۴۵ دقیقه‌ای به آن‌ها اشاره کرد.

سیدعبدا... ارجائی در این برنامه درباره پیگیری مدیریت شهری برای آغاز دوباره فعالیت کوهستان پارک شادی گفت: چرا متولیان کمک نمی‌کنند که کوهستان پارک به مردم برگردد؟ مدیریت شهری مشهد به نمایندگی از مردم در این زمینه گام اول را برمی دارد و از دیگرمتولیان نیز می‌خواهیم که برای مصالح مردمی، پای کار این موضوع بیایند و زمینی را که در اختیار آن‌ها قرار دارد و درصدی از آن هم در اختیار شهرداری است، با بهره گیری از سرمایه گذار اهل و سالم در اختیار مردم قرار دهیم.

ارجائی تأکید کرد: چه شهرداری و چه بانک مالک زمین کوهستان پارک، باید بپذیریم که در موضوع کوهستان پارک اگر ما ضرر نکنیم، کافی است و سود اصلی این فضا را باید مردم ببرند. در این زمینه اقداماتی انجام شده است و نشستی را هم با یک سرمایه گذار سالم برگزار کرده ایم و امیدواریم به نتیجه برسد و حتی می‌توانیم شهربازی دیگری را هم در مشهد ایجاد کنیم.

موضوع شادی و نشاط و فضا‌های تفریحی در شهر مشهد نیز موضوعی بود که شهردار مشهد درباره آن گفت: مشهد به جز ییلاقات این شهر برای خوردن غذا، فضای تفریحی مناسبی برای جوانان و خانواده‌ها ندارد و از همه کسانی که در این زمینه صاحب طرح و ایده هستند، می‌خواهم به مدیریت شهری کمک کنند تا بتوانیم مدل شادی مؤمنانه‌ای را در این شهر طراحی و اجرا کنیم.

«شادی» را به «کوهستان‌پارک» برگردانید

تخصیص صددرصدی برای پروژه‌های حاشیه شهر

شهردار با اشاره به تخصیص صددرصدی پروژه‌های حاشیه شهر، گفت: این قید بدین معنی است که بازی برخی‌ها که می‌روند پروژه را کلنگ می‌زنند و بعد پول نمی‌دهند، رخ نخواهد داد.

ارجائی با بیان اینکه منابع درآمدی که به پروژه‌ها متصل می‌کنیم، از محل درآمد‌های پایدار خواهد بود، اضافه کرد: ما به دنبال این نیستم که پروژه‌ای را به هر قیمتی کلنگ بزنیم و ۱۰ درصد پول به پیمانکار بدهیم و بعد پروژه را رها کنیم، یا اینکه پروژه‌ای بدون مطالعه و پیمانکار کلنگ زنی شود.

نقل‌قول‌های طلایی

  • اوراق مشارکت ۱۰ هزارمیلیاردتومانی جوابگوی نیاز شهر‌ها نیست.
  • اگر دولت‌ها می‌توانستند، قطار برقی تهران- مشهد تاکنون به پایان رسیده بود. ساخت این مسیر فقط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان‌پذیر است.
  • صدور هوشمند پروانه؛ در ماه‌های اولیه سال ۱۴۰۱ شهرداری منطقه ۱۱ به‌صورت کامل هوشمند می‌شود و درصورت موفقیت، این فرایند به دیگر شهرداری‌های مناطق تسری خواهد یافت.
  • انتقاداتی به طرح جدید بافت پیرامون حرم مطهر رضوی داریم، اما از قانون تبعیت می‌کنیم.
  • کمربند جنوبی را نمی‌توان بدون توجه به موضوع‌های ترافیکی و محیط‌زیستی دید. در این راستا موضوع اتصال بولوار شهیدبرونسی به بولوار نماز از سوی مشاور در دست بررسی است.
  • هیچ پروژه‌ای بدون داشتن مطالعات برای توان‌یابان آغاز نخواهد شد.
  • به دنبال منابع پایدار برای پروژه تئاتر شهر هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->