ثبت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در ۵ شهر خراسان رضوی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

خوراکی‌های دوست و دشمن کارمندان را بشناسید

  • کد خبر: ۹۳۵۱۵
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
خوراکی‌های دوست و دشمن کارمندان را بشناسید
یک متخصص تغذیه گفت: کارمندان باید حتی الامکان از مصرف بیسکوییت و انواع کیک در ساعات کاری اجتناب کنند، زیرا این محصولات سبب چاقی آن‌ها می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناس مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ارا‌ک گفت: اهمیت به سلامت جسم و روح کارمندان و به ویژه توجه آن‌ها به روش تغذیه‌ای خود می‌تواند منجر به افزایش تمرکز، کاهش مشکلات جسمانی و در نهایت افزایش رضایت و همچنین افزایش بازدهی در کار شود که در این مهم مصرف مواد غذایی باارزش یکی از مهم‌ترین اصول تاثیرگذار می‌باشد.

آیدا غفاری با اشاره به اینکه تغذیه مناسب می‎تواند در فکر و جسم کارمندان تاثیر مستقیمی بگذارد، بیان کرد: به دنبال افزایش ساعت کاری کارمندان و در راستای افزایش احتمال ایجاد احساس گرسنگی و ضعف در ساعات بعد از ۱۳ برای کارمندان حوزه‌های ستادی توصیه می‌شود که این گروه به میزان لازم سالاد و سبزیجات و غذای مختصر همراه خود داشته باشند تا با مصرف آن‌ها از ضعف و بیحالی جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارمندان باید حتی الامکان از مصرف بیسکوییت و انواع کیک در ساعات کاری اجتناب کنند زیرا این محصولات به دلیل داشتن بیکربنات سدیم و کربوهیدرات‌های ساده، علاوه بر ریفلاکس معده منجر به چاقی نیز می‌شوند.

وی توصیه کرد: در میان وعده، مصرف میوه و سبزیجات مفید و کم کالری از جمله هویج، خیار، ساقه کرفس و سیب و ... و مصرف مقدار کمی آجیل ترجیحا خام در میان وعده صبح، علاوه بر داشتن ارزش غذایی بالا، در رفع گرسنگی نیز مفید خواهند بود.

غفاری در پایان تاکید کرد: پیروی از یک الگوی غذایی سالم در محیط کار و توجه به روش تغذیه‌ای مناسب به ویژه با افزایش ساعت کاری نه تنها منجر به بهبود عملکرد و افزایش بازده کاری میشود بلکه از اضافه وزن و چاقی و ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها به ویژه در دوران اپیدمی کرونا پیشگیری میکند زیرا در این دوران تقویت سیستم ایمنی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

منبع: بهداشت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->