۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد
سرخط خبرها

دومین نشست پای حرف مردم؛ وعده‌های شیرین اعضای شورای شهر مشهد برای ساکنان نوده

  • کد خبر: ۹۴۵۹۹
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸
  • ۲
دومین نشست پای حرف مردم؛ وعده‌های شیرین اعضای شورای شهر مشهد برای ساکنان نوده
جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در منطقه توس با اهالی این منطقه به گفتگو پرداختند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، در ابتدای این جلسه که شهردار منطقه ۲ نیز حضور داشت تنی چند از شرکت کنندگان مشکلات ریز و درشت این منطقه را مطرح کردند.آن‌ها عمده‌ترین مشکل را فقر فرهنگی در این منطقه دانستند که زیر بنای همه مشکلات در این نقطه از شهرمشهد است.
افزایش بزهکاری و اعتیاد با کاهش سن بزهکاری به زیر ۱۵سال، نبودامنیت کافی در منطقه، جمعیت بالای زباله گرد‌ها در منطقه به دلیل وجود انبار‌های ضایعات فعال، تجمیع معتادان متجاهر در بنا‌های نیمه کاره، آمار بالای دزدی در محله، نبود دبیرستان دخترانه و ترک تحصیل و ازدواج زود هنگام آنان، وضعیت نامناسب اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس از عمده مشکلاتی بود که مردم محله نوده به آن تاکید داشتند.

رویکرد و‌ نگاه این دوره از شورا، حاشیه شهر است

پس از اظهارات تعدادی از مردم ساکن در نجف ۳۰بلوار توس ۶۵ (نوده)، سید ابراهیم علیزاده، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سیاست گذاری و نظارت دو وظیفه شوراست وجوانی و تخصص اعضای شورای ششم خصیصه خوبی است که می‌تواند نوید بخش این باشد که فعالیت بیشتری داشته باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد و‌ نگاه این دوره از شورا حاشیه شهر است، اولین مصوبه شورا هم ایجاد پروژه‌های زودبازده ۱۰میلیارد تومانی است که این مصوبه باعث شد نظرات مردم این مناطق در این پروژه‌ها دخیل باشد.
وی با بیان اینکه حدود ۵۱ محله در حاشیه شهر وجود دارد، افزود: در مجموع ۵۱۰میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که با اعتبارات بافت فرسوده به رقمی در حدود ۷۰۰میلیارد تومان می‌رسد. وشهرداری در بودجه امسال ۲۸۰میلیارد تومان آن را ارائه داده است که امیدواریم عملیات اجرایی ۴۰درصد پروژه‌های زودبازده در سال جاری شروع شود و در ظرف یکسال که شورا قول داده است به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: این اعتبارات مربوط به شورای پنجم است و شورای ششم بودجه‌ای برای رفع مشکلات حاشیه شهر به تصویب خواهد رساند و مقرر شده تا آخر این ماه شهرداری لایحه بودجه سال آینده را به شورا ارائه دهد.
وی تاکید کرد: پیشنهاد شده با توجه به اینکه یک سوم جمعیت در حاشیه شهر حضور دارند حداقل ۳۰درصد اعتبارات پروژه‌های عمرانی به حاشیه شهر اختصاص یابد و شهردار هم این قول را داده که در لایحه بودجه سال آینده این موضوع را مورد توجه قرار دهد.
وی گفت: انتظار داریم شورای اجتماعی محله نیزبا همکاری دفاتر تسهیلگری مشکلات منطقه را بر اساس اولویت طبقه‌بندی کنند و براین اساس شهرداری منطقه و شورا فعالیت کنند.

نوده؛ نونوار می‌شود

در ادامه این نشست مردمی، ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه برای هر محله حاشیه شهر ۱۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، برای محله نوده سه پروژه پیش بینی شده که جزء مشکلات مطرح شده از سوی شما مردم منطقه هم بود.
وی گفت: برای بازپیرایی آرامستان منطقه که مشکلات اجتماعی هم در پی دارد مبلغ ۷میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و مبلغ یک میلیارد تومان نیزبرای پیاده رو سازی در خیابان نجف و‌ ادامه پروژه‌های قبلی در این منطقه در نظر گرفته شده است. به گفته وی برای احداث چمن مصنوعی و رختکن در پارک توس ۶۳ دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: در اصلاح بودجه ما تلاش کردیم که رویکرد بودجه۱۴۰۱ را به سوی توجه بیشتر به حاشیه شهر تغییر دهیم و حتی تلاش می‌کنیم بخشی از بودجه سایر مناطق شهر که ضرورت کمتری دارد را صرف مناطق حاشیه شهر کنیم.
وی افزود: در بحث روانسازی ترافیک در خیابان نجف از سازمان مربوطه خواسته می‌شود که آن رامورد بررسی قرار دهند.
وی با اشاره به مشکلات حمل و نقل عمومی در منطقه تصریح کرد: متاسفانه وضعیت ناوگان اتوبوس رانی در شهر مشهد مناسب نیست وتلاش می‌کنیم خطوط حمل و نقل را در حاشیه شهر افزایش دهیمزیرا که بر این باوریم حمل و نقل محرک توسعه است و اگر دسترسی‌های خوبی وجود داشته باشد ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیزفعال می‌شود و امیدواریم بتوانیم این بستر را به نحو احسن ایجاد کنیم.
وی درباره طرح تفضیلی نیزگفت: بر اساس نگاه ما طرح تفضیلی باید مسائل و مشکلات شهر را حل کند، در حالی که طرح‌های تفضیلی تهیه شده متاسفانه با تراز منفی ابلاغ می‌شود. ما در طرح تفضیلی به خصوص در حاشیه شهر به دنبال ارائه خدمات به مردم هستیم و‌نگاه انتفاعی نداریم.

چرا باید در شهر مشهد به دلیل کمبود فضای آموزشی دختران ما ترک تحصیل کنند

غلامرضا صاحبی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این نشست با اشاره به سرانه آموزش و نبود دبیرستان دخترانه در این منطقه گفت: این دردآور است که در نظام اسلامی که در قانون اساسی هم تاکید شده تحصیل تا مقطع دبیرستان رایگان است چرا باید در شهر مشهد به دلیل کمبود فضای آموزشی دختران ما ترک تحصیل کنند و تقاضا داریم مردم در حاشیه شهر نیاز‌های آموزشی را مکتوب کنند و اطلاع دهند.
وی افزود: در جلسه دیگری هم با حضور امام جمعه مشهد و مدیرکل آموزش وپرورش استان بحث ایجاد فضای آموزشی مطرح شد و در آن جلسه هم تاکید کردم که آموزش و پرورش اعتقادی به توسعه مدارس دولتی ندارد و به دنبال خصوصی سازی است و در پی کاهش فضا‌های آموزشی در منطقه امکان ایجاد مدرسه غیر انتفاعی فراهم می‌شود در حالی که، اما این موضوع در حاشیه شهر منتهی به ترک تحصیل می‌شود که این امر ظلمی آگاهانه در حق مردم است.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش موظف است مدارس نیمه کاره را به پایان برساند شهرداری و شورا دز زمینه ساخت مدرسه وظیفه‌ای ندارند، ولی اگر در منطقه‌ای با مشکل زمین روبرو شدند این آمادگی وجود دارد که زمینی را برای این امر در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم. اکنون خیلی از کاربری‌های آموزشی در حاشیه شهر بلااستفاده مانده و اموزش و پرورش اصلا پیگیری ندارد و مالک هم مجبور می‌شود تغییر کاربری بدهد.
وی در ادامه گفت: تبدیل آرامستان به پارک در این منطقه مشکلات اداری و امنیتی دارد که در صورت به نتیجه رسیدن این کار انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پلاک‌گذاری منازل در این منطقه گفت: امید می‌رود با همکاری شهرداری منطقه پلاک گذاری منازل در این مناطق تا پایان سال انجام شود.
صاحبی درباره آسفالت معابر به عنوان یکی از درخواست‌های مردمی این منطقه هم گفت: وضعیت تامین آسفالت در شهرداری و در سطح گسترده‌تر کشوری مناسب نبودو دنبال این مو‌ضوع هستیم که در سال آینده طرح نهضت آسفالت را در این منطقه اجرایی کنیم.
وی تصریح کرد: در بحث بازگشایی معابر حاشیه شهر یک تبصره در بودجه سال ۹۴ شهرداری مشهد با عنوان بازگشایی معابر حاشیه شهر با اختصاص ۵۰میلیارد تومان به تصویب رسیده بود که عمر دوره چهارم شورا کفاف نداد ودر تلاشیم که این میزان اعتبار را که در سال جاری به ۱۰۰میلیارد تومان رسیده بتوانیم در اجرای پروژه‌های مربوط به حاشیه شهر هزینه کنیم.

شست مردمی شست مردمی شست مردمی شست مردمی شست مردمی شست مردمی شست مردمی شست مردمی شست مردمی شست مردمی شست مردمی شست مردمی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا قادری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
2
سلام ،زهرا قادری هستم ساکن توس65



از شهر دار محترم تقاضا دارم
بخشی از بودجه اختصاص داده شده به محله نوده رو صرف تاسیس فرهنگسرا کنن،(لطفا از خیرین برای جبران کسری بودجه هم کمک بگیرین)

با توجه به ورود افراد شهرستانی برای سکونت در این محله، نیاز به فرهنگسرا (آموزش شهروندی،توانمند سازی زنان سرپرست خانوار،استعداد یابی جوانان) از مهم ترین نیازهای این محله میباشد

لذا از جنابعالی خواهشمندم با توجه به این مطلب که
پیشگیری بهتر از درمان هست،مردم این محله رو مورد لطف خودتون قرار بدین
متشکرم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
0
2
لطفا به قولی که دادید عمل کنید اتوبوس های نوده هنوز که هنوزه همینطور فرسوده و بی کولر هستند یه هفته پیش یه چند تا اتوبوس خوب و کولر دار گذاشتید کمکی خط ولی باز همون هارو هم برداشتید خواهش میکنم رسیدگی کنید به اتوبوس های نوده با تشکر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->