بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
سرخط خبرها

زنان مجرد هم می‌توانند در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند

  • کد خبر: ۹۵۹۸۷
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
زنان مجرد هم می‌توانند در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، پروانه اصلانی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، افرادی که اقدام به ثبت‌نام می‌کنند باید واجد شرایط مندرج در قانون باشند. براین اساس افراد متقاضی باید فاقد مسکن باشند، سابقه مالکیت حداکثر پنج ساله را نباید داشته باشند و برخی از آن‌ها باید متاهل باشند.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی برخی از مجردان شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال می‌شود، این افراد نیز می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند؛ این افراد باید سابقه سکونت پنج ساله را در شهر مورد تقاضای خود داشته باشند.

او می‌گوید: به خاطر تاکید قانون مبنی بر داشتن تاهل باید در هنگام واگذاری واحد مسکونی، لازم است عقدنامه خود را ارائه دهند.

این دسته از مجردان که اکنون امکان ثبت‌نام دارند، تا هنگام واگذاری زمین باید بر اساس تکلیف قانون رفتار کنند، چرا که این اقدام با هدف تشویق به ازدواج و تشکیل خانواده انجام شده است. با این حال افراد متاهل، زنان خود سرپرست، زنان مطلقه و نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی از وزارت بهداشت نیاز به ارائه شرط تاهل ندارند.

طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن امروز هیچ‌گونه تفاوتی با هم ندارند؛ مسکن این دو طرح کاملا شبیه به هم هستند و در دسته طرح‌های حمایتی مسکن قرار می‌گیرند. همچنین تسهیلات این دو طرح کاملا مشابه به هم است و همه امکانات حمایتی موجود در طرح‌های حمایتی مسکن شامل طرح اقدام ملی نیز می‌شود.

از بیستم دی ثبت نام مردان مجرد که ۲۳ سال آن‌ها به اتمام رسیده، در سامانه ثمن ممکن شده و متقاضیان برای ثبت نام باید دارای فرم ج سبز و دارای سابقه سکونت ۵ساله در شهر مورد تقاضای خود باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود که متقاضیان مجرد در صورت تایید شدن باید حتما تعهد محضری دهند که هنگام تحویل واحد، متاهل شوند، در غیر این صورت واحد مسکونی با نرخ روز برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان برنامه ریزی شده است. از ۲۸ مهر ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از متقاضیان واجد شرایط آغاز شد و ۱۵ دی ثبت نام در این طرح به اتمام رسید. هم اکنون ثبت نام مجردان در سامانه امکان پذیر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->