وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
سرخط خبرها

کاهش ۲۷ درصدی مخازن سد‌های کشور در مدت یکسال (دی ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۶۰۳۱
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کاهش ۲۷ درصدی مخازن سد‌های کشور در مدت یکسال (دی ماه ۱۴۰۰)
آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد با سپری شدن ۱۱۵ روز از سال آبی، تا ۲۵ دی ماه (سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود ۱۹.۶ میلیارد متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، وضعیت بارش‌های کشور در پاییز چندان مطلوب نبود و میزان بارش‌ها در این فصل، بیانگر آن است که این فصل آن‌چنان‌که پیشتر سازمان هواشناسی اعلام کرده بود یکی از خشک‌ترین‌ فصل‌های ۵۰ ساله اخیر است.

اما وضعیت در زمستان امسال کمی بهتر شده و بارش‌های به نسبت خوبی در کشور به وقوع پیوست این بارش ها اما تاثیرچندانی بر موجودی آب سدهای کشور نداشته است.

«فیروز قاسم زاده» مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور در این رابطه گفت: بررسی وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد، میزان کل حجم ورودی به سدهای کشور از ابتدای مهر تا ۲۵ دی، ۶.۹۹ میلیارد متر مکعب است که کاهشی معادل ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته را نشان می­‌دهد.

وی افزود: میزان پرشدگی سدهای مهمی چون زاینده‌رود، شمیل و نیان و سفیدرود در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۱۳ درصد، ۸۴ درصد و ۲۴ درصد است.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: در استان­‌های خوزستان و تهران، میزان پرشدگی مخازن طی سال آبی جاری به ترتیب در حدود ۴۳ درصد  و ۱۸ درصد است.

این وضعیت درحالی است که در تاریخ ۱۸ دی‌ماه و با سپری شدن ۱۰۸ روز از سال آبی حدود ۱۹ میلیارد و ۳۸ میلیون مترمکعب حجم مخازن سدها بود که در این مدت نیز با کاهش همراه شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->