برگزاری اردوی تیم ملی کوهنوردی بانوان کارگر در مشهد ترکیب احتمالی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) گولسیانی به بازی مس رفسنجان رسید تکمیل ظرفیت ورزشگاه آزادی برای بازی پرسپولیس _ مس شوک به استقلال در آستانه حساس‌ترین رقابت لیگ برتر کامیابی‌نیا تاریخ را تکرار کرد لطف بزرگی که به استقلال شد بازگشت رسن به پرسپولیس صحت دارد؟ جدایی ستاره پرسپولیس تکذیب شد تغییرات مدیریتی در استقلال قطعی است| سمیعی می‌ماند یا می‌رود؟ شایعات نگران کننده پشت سر یامگا| ستاره فرانسوی فصل بعد می‌ماند؟ ساعت و تاریخ بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و النصر(۱۱ خرداد ۱۴۰۳)| آبی‌های ریاض فاتح همه چیز ستاره مدنظر پرسپولیس سرباز است!| ملوان خوشحال از قوانین سازمان لیگ ویدیو گل سردار آزمون به میلان در بازی دوستانه ترکیب پرسپولیس مقابل مس رفسنجان| آخرین ترکیب برای قهرمانی؟ کنایه تند نکونام به اوسمار در نشست خبری+ ویدیو| من هم اگر... ساعت و تاریخ بازی استقلال و پیکان| امیدوار به توقف پرسپولیس ساعت و تاریخ بازی پرسپولیس و مس رفسنجان| یک گام تا قهرمانی سرخ‌ها فشار مضاعف مجیدی روی نکونام با انتشار یک استوری!
سرخط خبرها
علم و ورزش

چگونه قدرت بدنی را بالا ببریم؟

  • کد خبر: ۹۶۹۹
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
چگونه قدرت بدنی را بالا ببریم؟
قدرت‌بدنی یکی از الزامات هر ورزش است و تمام ورزش‌ها نیز درراستای افزایش قدرت‌بدنی پایه‌ریزی شده‌اند و ورزشکار را به‌گونه‌ای در تمریناتی خاص تحت‌فشار قرار می‌دهد تا قدرت‌بدنی‌اش افزایش پیدا کند. پس اگر شما هم می‌خواهید قدرت‌بدنی‌تان را افزایش دهید، باید با ممارست و صبر پیش بروید تا به قدرت‌بدنی پایدارتر و بادوام‌تری دست پیدا کنید. در هر باشگاهی، اسکات، ددلیفت، پرس سینه و پرس سرشانه، بهترین تمرین‌های قدرتی هستند. حرکات بارفیکس و حرکت قایقی نیز بسیار خوب هستند، اما موارد قبلی در اولویت هستند.

از هالتر استفاده کنید
تمام لوازم جالب و فانتزی را فراموش کنید. هالتر پادشاه تمام آن‌هاست، دمبل ملکه و بقیه لوازم چندان قابل‌توجه نیستند؛ یعنی مفید و کاربردی هستند، اما اساسی و پایه‌ای نیستند. هالتر باعث می‌شود که وزن زیادی را بلند کنید و وزنه سنگین‌زدن، اولین قدم درجهت قوی‌تر‌شدن است. البته اگر تازه‌کارید، ساده بگیرید؛ به‌سادگی بر بلندکردن و پایین‌آوردن وزنه‌هایتان به شیوه‌ای کاملا کنترل‌شده تمرکز کنید و برای یک ثانیه زمانی که وزنه در بالاست، توقف کنید. تنهاکاری که انجام می‌دهید، این باشد که به‌مرورزمان و به‌طور پیوسته و تدریجی، وزنه‌های خود را سنگین‌تر کنید.

کارنامه تهیه کنید
تمرینات، ست‌ها، تکرار‌ها و نتیجه هر تمرین را ثبت کنید. بهترین وزنه‌هایی که زده‌اید و بیشترین تکرار‌ها را که با وزنه ثابتی انجام داده‌اید، ثبت و دنبال کنید. همیشه دنبال بهبود این اعداد و ارقام باشید تا افزایش قدرت‌بدنی را به‌صورت محسوس مشاهده کنید. البته این را بدانید که افزایش قدرت با زیاده‌روی و افراط ممکن نمی‌شود. تمرینات خود را بیش‌ازحد طولانی نکنید. کوتاه‌بودن تمرینات به افزایش هورمون‌های ضروری بدنتان کمک خواهد کرد.

به‌آرامی وزنه اضافه کنید
دلیل اصلی اینکه روند پیشرفت ورزشکار و افزایش قدرت او متوقف می‌شود، این است که آن‌ها برای مدت بسیار زیادی، وزنه‌های بسیار سنگینی می‌زنند. غرور را رها کنید و برای انجام بازه‌های تکرار که در هر ست باید انجام دهید، ۱۰درصد از بیشترین میزان وزنه‌ای را که می‌توانید بزنید، بکاهید. در هر جلسه، میزان وزنه را افزایش دهید؛ اما این افزایش بیش از ۵ کیلو نباشد و به همان وزنه‌زدن‌ها پایبند باشید. در این صورت به‌ندرت روند رشد شما متوقف خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->