مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود تاریخ شروع معاملات نات کوین + لیست صرافی ها اطلاعیه اتاق اصناف مشهد برای واحد‌های صنفی مشهد | الزام واحدهای صنفی به دریافت شناسه یکتا دو مشکل عمده در حوزه منابع آبی خراسان‌رضوی | مجوز‌هایی از جنس برداشت بیشترازظرفیت آبخوان‌ها جزئیات مبلغ و اقساط وام ودیعه‌مسکن اعلام شد | اقساط و سود وام ودیعه چقدر است؟  وام۶۰۰ میلیون تومانی برای ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + جزئیات جدال بورس با نرخ بهره | گزارش بازار سهام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین موبایل‌های امروز کدامند؟ + جدول (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شرط جدید پیش‌فروش یکساله خودرو چیست؟ (۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۷۵۷۷
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
شرط جدید پیش‌فروش یکساله خودرو چیست؟ (۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)
با توجه به اینکه طبق اعلام رئیس سازمان ملی استاندارد، خودرو‌های با ماندگاری بیش از دو ماه در پارکینگ خودروسازان بایستی پیش از تحویل به مشتری مجددا مورد ارزیابی کیفی قرار گیرند، به نظر می‌رسد که کار پیش‌فروش‌های یکساله برای خودروسازان سخت‌تر شود.

به گزارش شهرآرنیوز، پس از وقوع حادثه تصادف زنجیره‌ای ۵٠ خودرو در محور بهبهان، بحث کیفیت خودرو‌ها بسیار مورد انتقاد قرار گرفت؛ تا جاییکه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، خودرو‌های داخلی را به ارابه مرگ تشبیه کرد.

در همین زمینه، مهدی اسلام‌پناه (رئیس سازمان ملی استاندارد) با حضور در یکی از برنامه‌های گفتگو ویژه خبری، ضمن تاکید صریح بر اینکه برای خودروسازان داخلی کف استاندارد‌ها تدوین شده است، اما از اجرای همین حداقل‌ها هم با بهانه‌های مختلف سر باز می‌زنند، به موضوع مهلت یک‌ماهه خودروسازان برای اصلاح ساختار اشاره کرد و گفت: خودروسازان بایستی به تعهدات خود در قبال مردم عمل کنند و کیفیت تولید را بالا ببرند؛ در غیر اینصورت با همکاری پلیس از شماره‌گذاری‌خودرو‌ها جلوگیری خواهد شد.

پس از آن، چهارشنبه هفته گذشته (۶ بهمن ماه) سازمان مذکور (سازمان ملی استاندارد ایران) در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، پس از اتمام مهلت یک ماه برای ارتقاء و افزایش کیفیت و ایمنی خودروها، ۱۵ مسئولیت، تکلیف و تعهد قانونی را ترسیم و برای اجرا از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان ابلاغ کرد؛ براین اساس خودروسازان با حضور در سازمان ملی استاندارد ایران، متعهد به اجرای کامل این تکالیف شدند.

در موضوع این ابلاغیه آمده بود که خودروسازان ملزم به رعایت مصوبات قانونی خواهند بود؛ این موضوع این سوال را در ذهن بسیاری از مردم و مخاطبان شکل داد که آیا تاکنون خودروسازان از رعایت قانون سرپیچی می‌کردند و حال به تازگی ملزم به رعایت اجرای مصوبات قانونی شده‌اند؟

در بند (۲) این ۱۵ قانون تعریف شده، تاکید شده است که چنانچه فاصله زمانی تولید خودرو تا عرضه آن به نمایندگی‌های فروش و تحویل به مشتری، طبق گزارش شرکت بازرسی، بیش از دو ماه باشد خودروسازان مکلفند بلافاصله از طریق شرکت بازرسی طرف قرارداد نسبت به بازرسی از تمامی خودرو‌های مزبور از لحاظ سلامت قطعات لاستیکی، پلاستیکی و پلیمری باتری، شن زدگی، فرورفتگی بدنه و سایر آسیب‌های ناشی از عوامل طبیعی اقدام کرده و گزارش حاصله را به سازمان ملی استاندارد ایران ارائه کنند.

همچنین طبق بند (۶) این ابلاغیه، خودروسازان متعهد شده‌اند تا پیش از اخذ تایید نوع، از پیش‌فروش خودرو‌ها اکیدا خودداری کرده و به محض تعلیق یا ابطال تایید نوع، هرگونه فعالیت تبلیغاتی را متوقف کنند.

مهدی اسلام‌پناه- رئیس سازمان ملی استاندارد- نیز در این رابطه اظهار کرد که دو هفته پیش وعده دادیم که کیفیت خودرو‌های داخلی را تغییر دهیم؛ بر همین اساس ۱۵ تکلیف قانونی جدید تعریف شد که هر کدام در بحث‌هایی نظیر عملکرد، ایمنی و کیفیت خودرو‌های داخلی مؤثر هستند. این تکالیف به امضای خودروسازان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده و خودروسازان مکلف شدند که هر خودرویی که بیش از دو ماه در انبار‌ها یا پارکینگ‌ها ماندگاری داشته باشد مجدد مورد بازرسی قرار دهند و آسیب‌ها پیش از تحویل به مصرف‌کننده ترمیم شوند. خودروسازان مکلفند جهت اخذ تأییدیه‌های تطابق و نوع گواهی‌ها بلافاصله سازمان ملی استاندارد را در جریان تغییرات قرار دهند؛ مسئولیت این کار بر عهده شخص مدیرعامل گروه خودروسازی خواهد بود.

بر این اساس به نظر می‌رسد با توجه به حجم بالای خودرو‌های دپو شده و خودرو‌هایی که پس از تولید به هر دلیل قابل عرضه به بازار نیستند و تجاری نمی‌شوند، کار خودروسازان کمی سخت‌تر شده باشد. ضمن اینکه خودروسازان در طرح‌های پیش‌فروش خود قطعا در مورد تحویل خودروها، از خودرو‌های تولید ماه‌های پیش‌تر هم استفاده می‌کنند و طبیعتا تمامی خودرو‌های تحویلی، تولیدی همان ماه نیستند. بطور مثال ممکن است خودروی تولیدی تیرماه خودروسازان که به سبب کثری یک قطعه ناقص مانده بوده و امکان تجاری‌سازی نداشته است، در آذرماه همان سال به‌واسطه تامین قطعه مورد نیاز، تکمیل شود و بخواهد به مشتری تحویل شود. اینکه قرار باشد مجدد مورد ارزیابی کیفی قرار گیرد می‌تواند کار را برای خودروسازان سخت‌تر کند.

منبع: ایران‌جیب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->