تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز جشن‌های دهه فجر ۱۴۰۰ در مشهد

  • کد خبر: ۹۷۸۴۳
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
آغاز جشن‌های دهه فجر ۱۴۰۰ در مشهد
جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در مشهد هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ عقربه‌های ساعت عدد ۹ را نشانه گرفته اند. چند دقیقه تا لحظه ورود باقی است. جمعیت دانش آموزی با کلاه‌هایی به رنگ پرچم ایران اسلامی، گروه گروه به محل جایگاه هدایت می‌شوند. تعداد دیگری از دانش آموزان نیز با سردادن سرود «خمینی‌ای امام» پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورده اند و برای شروع مراسم آماده می‌شوند.

دورتادور عرصه میدان شهدا مملو از موتورسواران یگان مسلح استان است که می‌خواهند با ساعت ۹ و ۳۳‌دقیقه روز ۱۲ بهمن و هم زمان با سالگرد ورود تاریخی امام خمینی (ره) به وطن رژه موتوری شان را از میدان شهدا آغاز کنند و در سطح شهر به نمایش بگذارند. تعداد شرکت کنندگان از نمایندگان ادارات، دانش آموزان، خانواده‌های شهدا و جانبازان و شهروندان در این مراسم به بیش ۳۰۰۰ نفر می‌رسد. تعداد زیادی از زائران و مجاوران هم ترجیح می‌دهند ایستاده در اطراف جایگاه مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام‌خمینی (ره) به میهن اسلامی را جشن بگیرند.

بانگ اشعار انقلابی از بلندگو‌های مستقر در مراسم بلند و بلندتر می‌شود و بسیاری از خانواده‌های شهدا به عنوان نمایندگان مردم قرار است در پایان این مراسم جایگاه نمادین امام خمینی (ره) در سمت چپ جایگاه را گل باران کنند. ساعت دیدار است؛ لحظه ملاقات با یار و رهبری که اندیشه ماندگارش ایران اسلامی را برای همیشه جاودانه کرد. «هوا دلپذیر شد گل از خاک بردمید/ پرستو به بازگشت زد نغمه امید...» مراسم سر ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه پس از ورود نمادین امام خمینی (ره) به کشور آغاز می‌شود و همه مردم و مسئولان یک بار دیگر با آرمان‌های امام (ره) و انقلاب تجدیدپیمان می‌کنند.

۲۲ بهمن عید ملی و اعتقادی ماست

استاندار خراسان رضوی که سخنران مراسم آغازین دهه فجر امسال در سالروز تاریخی ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی بود، با بیان اینکه ۲۲بهمن درحقیقت عید ملی و عید اعتقادی همه مسلمانان است که به برکت راهنمایی و رهبری امام راحل (ره) یوم ا... نام گرفته است، گفت: این روز از این جهت عید ملی ماست که هویت و شخصیت ملی را به همه ما بازگرداند؛ هویتی که تا پیش از این روز به واسطه استقرار نظام طاغوت شاهنشاهی هیچ گاه در معنای واقعی خود احساس نشد و ما شخصیت و هویت ملی خود را احساس نمی‌کردیم.

یعقوبعلی نظری افزود: نظام اسلامی مبتنی بر اسلام ناب محمدی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران حکم فرما شد و به همین دلیل است که این روز عید اعتقادی هم نام می‌گیرد. زیرا با استقرار حکومت اسلامی، تعرضات به اعتقادات اسلامی از کلام، اندیشه و عمل مردم رخت بربست؛ بنابراین با حضور گسترده مردم به رهبری امام‌خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی هویت ملی، اعتقادی، استقلال و آزادی به مردم بازگشت و مردم صاحب ثروت‌های مادی و معنوی خود شدند.

استاندار خراسان رضوی با قدردانی از فضاسازی مناسب میدان شهدا برای آغاز جشن‌های دهه فجر، اظهار کرد: در این فضا بیشترین موضوعی که به ذهنم متبادر شد، جای خالی امام (ره) و شهدا بود.

مردم مشهد همیشه در صحنه

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مردم انقلابی مشهد همیشه در صحنه حضور داشته اند افزود: مردم متدین و انقلابی خراسان رضوی، استان منتسب به آقا امام رضا (ع) و شهر مشهد همواره در صحنه‌های مختلف انقلابی، دینی و حماسی ایران اسلامی حضور داشته و دارند.

وی ادامه داد: با انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) و به برکت خون شهدا استقلال و آزادی و سرمایه ملی مردم به هویت وجودی شان برگشت. درحقیقت این نهضت امام (ره) و حضور مردم بود که نظام اسلامی را مستقر و مردم را صاحب ثروت مادی و معنوی خود کرد.

نظری با تأکید بر اینکه شکر عملی ما بابت نعمت جمهوری اسلامی حمایت از نظام است، گفت: شکرگزاری عمیق خود را بابت نعمت حکومت اسلامی ابراز می‌داریم و شکر عملی این نعمت همانا حمایت و حراست از نظام مقدس یادگار شهداست و در راستای شکوفایی هرچه بیشتر این محصول پربرکت، مردم ایران، استان خراسان رضوی و شهر مشهد در صحنه‌های مختلف این مهم را به اثبات رساندند.

 

شهردار مشهد خبر داد

افتتاح ۶۲ پروژه شهری در دهه فجر

شهردار مشهد نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگوبا شهرآرا درباره ویژه برنامه‌های شهرداری برای دهه فجر گفت: ۶۲ پروژه ریز و درشت با محور‌های مختلف شهری در ایام ا... دهه فجر امسال در مشهد افتتاح می‌شود. هم زمان با دهه فجر، حمایت از مساجد مختلف شهر برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های مناسبتی و مذهبی از سوی شهرداری مشهد در برنامه‌های ما قرار دارد.

سیدعبدا.. ارجائی با اشاره به حمایت‌های شهرداری از جشن‌های مردمی افزود: آذین بندی شهر و حمایت از جشن‌های مردمی توسط شهرداری در ایام ا... دهه فجر پیش بینی و برنامه ریزی شده است. شهردار مشهد در ادامه و با بیان اینکه ملت ایران با دست خالی مقابل طاغوت به پیروزی رسید، تأکید کرد: ملت ایران با بصیرت مثال زدنی و تبلور تکرارنشدنی در طول تاریخ با هدایت روحانیت و در رأس آن رهبری حضرت امام خمینی (ره) توانستند با دست خالی علیه رژیم طاغوت پیروز شوند.

امروز این عزت و افتخار را مرهون ایثارگری شهدا هستیم. امیدواریم که بتوانیم با کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و اثبات آن قدردان زحمات تلاشگران این مرزوبوم باشیم.

نجات انسان‌ها هدف انقلاب اسلامی

استاندار خراسان‌رضوی همچنین با صدور پیامی فرارسیدن دهه مبارک فجر را تبریک گفت: در بخشی از این پیام آمده است «آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و با هدف نجات انسان‌ها از ظلم و ستم با استقرار نظام مقدس اسلامی و با اراده ملت به رهبری معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)، و تداوم آن به رهبری و امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی مبارک و گرامی باد.»

فرصتی برای تقویت وحدت و همدلی

هم‌زمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر، شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پیامی این ایام را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است: دهه مبارک فجر فرصت مغتنم و ارزشمندی برای تقویت وحدت، همدلی و اتحاد است؛ فرصتی برای تجدیدبیعتی دوباره با آرمان‌های والای بنیان‌گذار کبیر انقلاب و اعلام تبعیت از مقام عظمای ولایت در راه رسیدن به اهداف گران‌سنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی.

این ایام فرصتی است تا به دشمن قسم‌خورده‌مان یادآوری کنیم که ملت سرافراز ایران اسلامی در طول بیش از ۴ دهه اخیر، سختی‌ها و مشکلات متعدد را به جان خریده و با تمام قوا در مقابل ظلم و زورگویی مستکبران ایستاده، در این مسیر لحظه‌ای از احقاق حق خود عقب‌نشینی نکرده و در برابر دشمن سر فرو نیاورده و پاسداشت ارزش‌های معنوی و اسلامی را پیوسته سرلوحه کار خود داشته است.

غلبه بر تمام کفر

محسن داوری، فرماندار مشهد نیز در پیامی به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: ایام‌ا... دهه فجر تبلور بلوغ سیاسی نسلی است که مجاهدانه، عالمانه و خالصانه پشت سر امام بت‌شکن زمان گام برداشتند و نتیجه درخشان آن غلبه بر تمام کفر بود. امروز در چهل‌وسومین سالگرد این جهاد عظیم ایران قوی به پشتوانه فرزندان امام روح‌ا... دولت مردمی را به تمام جهانیان عرضه داشته و توانسته‌اند یاد و خاطره شهیدان را تا ابد زنده نگه دارند. ر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->