سرخط خبرها

انقلاب اسلامی و تحکیم بنیان خانواده

  • کد خبر: ۹۸۳۶۳
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
انقلاب اسلامی و تحکیم بنیان خانواده
سیدمهدی واعظ‌موسوی - مشاور خانواده

خانواده سلول بنیادین جامعه است. خانواده کانون بی‌بدیلی است که امنیت خاطر اعضای آن را فراهم می‌سازد. امنیت جامعه نیز مرهون کارکرد مثبت خانواده است. خانواده سالم است که جامعه سالم را فراهم می‌آورد. خانواده خشت بنای محکم جامعه است.

خانواده زیرساخت و شالوده استحکام جامعه است. فرزندان ما جامعه‌پذیری را در کانون خانواده فرامی‌گیرند. مهارت‌های اجتماعی در بستر خانواده آموزش داده می‌شود. خانواده بار سنگینی را از دوش جامعه برمی‌دارد. نهاد‌های قانونی جامعه هر چه برای خانواده هزینه کنند، در واقع برای سلامت جامعه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. جامعه وقتی تهدید می‌شود که فرصت‌های خانواده سوخته باشد. خانواده‌گرایی را باید از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم.

تمام خوبی‌ها را در نهاد خانواده می‌توان فراگرفت. عشق پاک از هوس را می‌توان در دل خانواده یافت. مادر، مهم‌ترین و مؤثرترین فرد خانواده، استاد دانشگاه عشق است. اگر قرار شد دانشگاهی به‌نام عشق تأسیس کنیم، لزوما باید استادان آن دانشگاه مادران باشند، زیرا عشق را بی‌شائبه و با همه وجود می‌شناسند، زیرا «عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد» و مادران همان رندان بلاکش صبورند.

دست‌های خسته مادر فرزندانش را با مهر و مهرورزی می‌پروراند. چشمه‌های مهر از چشمان مهربانش جاری است. نگاهش و صدایش آرام جان است. آری، در دل خانواده گوهری نایاب به‌نام مادر وجود دارد که با دستی گاهواره و با دستی جهان را می‌چرخاند. خانواده را دست‌کم نباید پنداشت. خانواده پتانسیل بی‌نظیری است که کار دولتمردان را تسهیل می‌کند. اگر خانواده داشته باشیم، دزدی و قتل و غارت و اعتیاد نخواهیم داشت.

انقلاب‌اسلامی ثمره و کارکرد بزرگمردانی است که از مادرانی شایسته برخوردار بوده‌اند. «مرد از دامن زن به‌معراج می‌رود!» تحکیم خانواده باید یکی از شعار‌های مؤکد و پررنگ انقلاب‌اسلامی باشد. دشمن مکار بنیان خانواده را در جنگ نرم هدف گرفته است. قوانین مجلس باید در راستای تحکیم خانواده تقنین شود. به‌بیان روشن‌تر، هر قانونی که از مجلس می‌گذرد، باید از فیلتر تحکیم خانواده عبور کند و سپس به قوه‌مجریه ابلاغ شود. تحکیم خانواده تشریفاتی، دردی بر درد‌های ما خواهد افزود. باید کارشناسان کارآگاه و خداترس فراخوانی شوند و با کارشناسی مبانی تحکیم خانواده، گره‌ها گشوده و موانع برطرف شود.

امید است مشاوره‌های پیش و پس از ازدواج با تربیت مشاوران زبردست رونق بیشتری یابد تا شاهد پیوند‌های گسستنی و سست نباشیم. امید است که فرزندانمان را برای مسئولیت‌پذیری تربیت کنیم تا شاهد استحکام بنای خانواده باشیم. از خداوند یگانه و حکیم مدد می‌گیریم تا نهاد خانواده را از گزند دشمن نابه‌کار محفوظ بدارد.
در پایان، به خوانندگان محترم توصیه می‌کنم که در ازدواج به‌هنگام و آسان جوانان کوشا باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->