برخورد پراید با تریلی در خواف ۲ کشته داشت + عکس اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید
سرخط خبرها

داستان هجوم شکارچیان به تالاب میانکاله به کجا رسید؟

  • کد خبر: ۹۹۰۲۰
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
داستان هجوم شکارچیان به تالاب میانکاله به کجا رسید؟
مدت ۲ سال است که مجوز شکار در تالاب میانکاله در شمال کشور برای جماعت شکارچی صادر نشده است. همین موضوع دستاویزی قرار گرفت تا آن‌ها به خودشان اجازه دهند با در دست گرفتن سلاح به منطقه تحت حفاظت محیط زیست حمله کنند و با محیط بانان آن محدوده درگیر شوند.

الهام حبشی | شهرآرانیوز؛ حتما تا به امروز خبر شورش رعب انگیز شکارچیان تالاب میانکاله در شمال کشور را شنیده اید. درست ۵ روز پیش بود که ۱۰۰ نفر از شکارچیان معترض درحالی که صورت و هویت خود را به وسیله ماسک و نقاب پنهان کرده بودند، به مناطق حفاظت شده و ممنوعه هجوم برده و پرندگان مهاجر بسیاری را کشتند. مدت ۲ سال است که مجوز شکار برای جماعت شکارچی صادر نشده است.

همین موضوع دستاویزی قرار گرفت تا آن‌ها به خودشان اجازه دهند با در دست گرفتن سلاح به منطقه تحت حفاظت محیط زیست حمله کنند و با محیط بانان آن محدوده درگیر شوند. طی این یورش، تا به امروز تنها ۴ شکارچی دستگیر شده اند و در آن طرف ماجرا ۴ محیط بان آسیب دیده اند. شکارچیان به جای درخواست مطالبات خود از سازمان محیط زیست و دیگر راه‌های قانونی، حمله به منطقه ممنوعه را انتخاب و به تیراندازی به سمت محیط بانان اقدام کردند. مشخص نیست به چه علت نهاد‌های امنیتی و قضایی به صورت گسترده پیگیر این خاطیان نمی‌شوند.

از سوی دیگر قوانین همچنان سخت گیرانه و دست وپاگیر برای محیط بانان ترسیم شده اند که آنان هم توان مقابله و مبارزه صددرصد را از دست داده اند. همین است که هر چند وقت یک بار، با اخبار ناراحت کننده‌ای از سمت این قشر ایثارگر رو به رو می‌شویم. مردمانی که یا به دست شکارچیان جان شیرینشان را از دست می‌دهند یا با چوبه دار. چند ماه پیش با پخش سریال افرا، اندکی با شرایط دشوار کاری یک محیط بان آشنایی پیدا کردیم.

مردی که پس از اعلام سه مرتبه فرمان ایست، شلیک کرد و به علت وجود مه و نبود دید کافی، شکارچی را کشته بود. کشته شدن شکارچی همانا، نبود شاهد برای اثبات وجود مه و اعلام سه گانه فرمان ایست همانا و تا چوبه دار رفتن محیط بان نگون بخت همان. پس از انتشار خبر یورش شکارچیان به تالاب میانکاله، سروصدای بسیاری در فضای مجازی به پا شد. دوستداران محیط زیست از لزوم توجه به این مسائل گفتند و مردم از ارزش جان محیط بانان و پرندگان مهاجر. موضوعی که هرازگاهی با رخ دادن اتفاقاتی مشابه سرزبان‌ها می‌افتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->