اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟
سرخط خبرها

جزئیات شرایط جدید کرونایی برای سفر‌های جاده‌ای اعلام شد (۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۹۲۳۲
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
جزئیات شرایط جدید کرونایی برای سفر‌های جاده‌ای اعلام شد (۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)
مدیرکل دفترحمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد: تنها کسانی که کارت واکسن داشته باشند یا تست منفی کرونای خود را با مهلت کمتر ۷۲ ساعت ارائه کنند می‌توانند با وسایل حمل‌ونقل عمومی به سفر بروند و نظارت‌ها در شرایط کرونایی کنونی تشدید شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، داریوش باقر جوان، مدیرکل دفترحمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر اتصال سامانه امید برای همه شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای از این نظر که بتوانند از طریق کد ملی اطلاعات کرونایی مانند وضعیت واکسیناسیون و تست PCR مسافران چک شود، انجام شده و برای برخی جزییات بیشتر زیر ساخت‌ها نیز تکمیل شده‌اند.

وی افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیاز به اطلاعات و جزییات بیشتری برای سفر‌های جاده‌ای مردم با وسایل حمل و نقل عمومی، مانند مقصد، مبداء، زمان سفر و … دارند که برای در جمع‌آوری و ارائه چنین جزییاتی نیز همه زیر ساخت‌های لازم فراهم شده و آماده اتصال به این سامانه هستیم.

مدیرکل دفترحمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در شرایط جدید کشور از نظر شیوع ویروس کرونای امیکرون و قرمز شدن دوباره اکثر شهر‌های کشور، نظارت ما و مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایانه‌های مسافری، محور‌های مواصلاتی پایانه‌ها و … تشدید شده است و از سوی دیگر اخیرا سفر بدون داشتن کارت واکسن یا نتیجه منفی تست PCR با مدت زمانی کمتر از ۷۲ ساعت غیرقانونی و ممنوع شده است و همین مساله کمک می‌کند که سختگیری بیشتری در این زمینه ایجاد شود.

باقرجوان در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر تخلفی در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای رخ دهد چه برخوردی با آن خواهید کرد، گفت: از سال گذشته تا کنون طبق شیوه نامه‌های اعلام شده، ۱۲ هزار و ۶۰۰ تخلف در کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ ثبت شده است که بر اساس آن برخورد‌های متعددی با رانندگان، شرکت‌های حمل و نقلی و مالکان و صاحبان ناوگان در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا بر اساس گزارش‌های مردمی و نظارت‌هایی که همکاران در مسیر‌های دارند اگر کسی رعایت نکند برخورد‌های مختلفی از تذکر کتبی تا لغو مجوز به صورت موقت یا دائمی، توقف وسیله نقلیه و… صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها و برخورد‌های قانونی با متخلفان در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در شرایط کرونایی کنونی تشدید شده است، اعلام کرد: تا کنون با حدود ۳۰۰ شرکت، راننده و صاحب ناوگان به دلیل تخلف کرونایی برخورد شده است و بقیه ۱۲ هزار و ۳۰۰ پرونده تشکیل شده در انتظار صدور رای نهایی، آغاز جریمه و برخورد و … هستند. از سوی دیگر پروتکل‌های بهداشتی در دو سال اخیر شیوع ویروس کرونا، سیستم شناوری و شرایط شناوری است و به محض اینکه ستاد مرکزی مقابله با کرونا پروتکلی تصویب و ابلاغ کند آن را به سرعت اجرایی خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->