برخورد نگاه‌های مختلف | هفتمین نمایشگاه سالانه موسسه عکاسان خراسان‌رضوی افتتاح شد «بیل گیتس» کتاب خاطراتش را منتشر می‌کند «مینو افتاده» نوازنده ویولن و کمانچه درگذشت + علت فوت پخش برنامه «خط سوم» با موضوع «انتخابات در آینه زنان» + زمان پخش «پر» بهترین انیمیشن جشنواره ورونژ شد استوری غم‌انگیز زهرا داوودنژاد برای برادر مرحومش خوانش «ما سه برادریم» اثر رضا صابری در تماشاخانه شمایل مشهد+ زمان اجرا جنگلی با درخت‌های پلاستیکی | نگاهی به سریال «جنگل آسفالت» بازیگر سریال بدل: سخت گیری تلویزیون، فیلم سازان را دچار مشکل می کند فرصتی برای ترکیب تاریخ و کتاب «تنها بازمانده» و «ستاره‌ساز» منتشر شدند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ وضعیت عمو قناد روی تخت بیمارستان از زبان پسرش + فیلم زمان پخش فصل جدید حسینیه معلی مشخص شد | ترکیب جدید مهمانان در میز ذاکران کیت بلانشت رییس هیات داوران کمرایمیج ۲۰۲۴ شد واکنش مهران غفوریان به جنایات اسرائیل + عکس کتاب «فتوای هسته ای» منتشر شد
سرخط خبرها

ساخت چند بازی رومیزی و کارتی با اقتباس از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی

  • کد خبر: ۳۰۳۰۲
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
ساخت چند بازی رومیزی و کارتی با اقتباس از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی
ده بازی رومیزی و کارتی برگرفته از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی و ادبیات معاصر رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این بازی‌ها که مناسب کودکان و نوجوانان هفت سال به بالاست، از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی همچون مثنوی‌ معنوی مولانا، منطق‌الطیر عطار نیشابوری، کلیله و دمنه و تاریخ بیهقی و همچنین ادبیات معاصر شامل آثار نیما یوشیج و حبیب یغمایی اقتباس شده است.

 

طراحی این بازی‌ها با الهام و اقتباس از داستان‌های ادبیات فارسی به سفارش مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۷ آغاز شد. در همین ارتباط نشست‌های هم‌اندیشی با حضور طراحان ایرانی بازی و اسباب‌بازی و متخصصان حوزه ادبیات فارسی تشکیل و دستاورد این پروژه تاکنون ۱۰ بازی رومیزی و کارتی شده است.

 

بازی‌های کارتی این مجموعه:

«سیمرغ» با اقتباس از منطق‌الطیر و بر اساس داستان سیمرغ عطار نیشابوری با طراحی آیدین مهدیزاده‌تهرانی،

«گنجیشکک اشی مشی» با اقتباس از ادبیات فولکور استان فارس و بر اساس داستان گنجشکک اشی‌مشی 

«مار و مارگیر» با اقتباس از منطق‌الطیر و بر اساس داستان مار و مارگیر هر دو با طراحی علی شیرکرمی،

«شغال هفت‌رنگ» با اقتباس از مثنوی‌معنوی و بر اساس داستان شغال هفت‌رنگ با طراحی احسان عبدی،

«طوطی و بقال» با اقتباس از مثنوی‌معنوی و بر اساس داستان طوطی و بقال با طراحی عماد ارغند و

پازل کارتی «آهو و پرنده‌ها» با اقتباس از آثار نیما یوشیج و بر اساس داستان آهو و پرنده‌ها با طراحی شادی عظیمی

 

بازی‌های مهره و صفحه:

«گوهر شب‌چراغ» با اقتباس از مثنوی‌ معنوی و بر اساس داستان گوهر شب‌چراغ با طراحی مهنام منفرد،

«روباه و زاغ» با اقتباس از دیوار اشعار حبیب یغمایی و بر اساس داستان روباه و زاغ با طراحی شهاب محسنین،

«زاهد و دزدان» با اقتباس از کلیله و دمنه و بر اساس داستان زاهد و گوسفند با طراحی فرحناز ورنان 

«ایاز و یاران» با اقتباس از تاریخ بیهقی و بر اساس داستان سلطان محمود و ایاز با طراحی عماد ارغند

 

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری درباره ضرورت بهره‌گیری از متون و ادبیات کهن در طراحی اسباب‌بازی و سرگرمی گفت: هدف از انجام این پروژه، آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات، هنر و پاس‌داشت میراث کهن ایران زمین، زنده نگه داشتن ادبیات ملی و بومی و بسترسازی برای فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی است.

 

محسن حموله ضمن دعوت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این حوزه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های گذشته برای معرفی طراحان و ایده‌پردازان در حوزه اسباب‌بازی فعالیت‌هایی را با برگزاری نشست‌های تخصصی و رویداد ملی ایده‌آزاد آغاز کرده است که پیش‌بینی می‌شود قابلیت‌ها و استعدادهای نسل جوان نوپرداز بیش از گذشته شناسایی و معرفی شود.

 

بر اساس این خبر، این محصولات با هدف رونق تولید کالای ایرانی و حضور در بازارهای بازی و اسباب‌بازی با مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهادهای علاقه‌مند در سال جهش تولید رونمایی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->