انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند درباره رعایت حقوق کارگران خانگی که سبب دل گرمى بیشتر آنهابرای کار می‌شود| پاکیزگی یا اعمال شاقه؟ آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی
سرخط خبرها

قطره آهنی که دندان‌های نوزادان را سیاه نمی‌کند

  • کد خبر: ۳۲۱۹۰
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
قطره آهنی که دندان‌های نوزادان را سیاه نمی‌کند
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دارویی با استفاده از فرمولاسیون مبتنی بر نانو ذرات قطره خوراکی آهن را به بازار عرضه کردند که سیاه شدن دندان‌های نوزادان را در پی ندارد.

به گزراش شهرآرانیوز، دکتر ارسلان پاشاپور، مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه از اواخر سال گذشته با تولید انبوه قطره آهن لیپیفر، این محصول را وارد بازار کردیم، افزود: سیاه شدن دندان و مشکلات گوارشی از جمله عوارض مکمل‌های آهن است، به همین دلیل والدین رغبتی به استفاده از این قطره‌ها نداشتند؛ ولی ما قطره آهن بر پایه لیپوزوم ساختیم که تاثیر منفی روی سیستم گوارش ندارد؛ ضمن آنکه سیاه شدن دندان نوزادان در آن حذف شده است.

 

وی با بیان اینکه ساخت این قطره بر اساس فرمولاسیون نانویی بوده که در آن از لیپوزوم استفاده شده است، خاطر نشان کرد: لیپوزوم ساختار میکروسکوپی کروی داشته که غشاء فسفولیپیدی آن را محاط کرده است و به دلیل فضای خالی داخل لیپوزوم امکان حمل دارو و ترکیبات مغذی با این ساختار وجود دارد.

 

پاشاپور با اشاره به چالش‌های بازاریابی این محصول، اظهار کرد: شروع توزیع این محصول با شیوع کرونا همزمان شد؛ از این رو مشکلاتی در بازاریابی این محصول به‌وجود آمد، با این حال تا کنون استقبال خوبی از این محصول صورت گرفته است، به طوری که در حال حاضر ماهانه تقریبا ۲۰ هزار بطری از این مکمل نانو در بازار به فروش می‌رسد. هرچند که هدف‌گذاری ما ۱۰۰ هزار بطری در ماه است که با توسعه برنامه معرفی این محصول به پزشکان و والدین تلاش داریم که به زودی به این رقم از فروش برسیم.

 

وی با اشاره به جذابیت‌های صادراتی این محصول، یادآور شد: از این رو فعالیت‌هایی برای صادرات این محصول انجام شده است. نمونه‌هایی از این محصول به چند کشور مختلف ارسال شده و به‌زودی جلسه‌ای برای معرفی این محصول به بازار اندونزی خواهیم داشت. چند شرکت از کشورهای همسایه نیز نمونه‌هایی از این مکمل نانو را دریافت کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم با آنها برای فروش وارد مذاکره شویم.

 

پاشاپور یکی از جذابیت‌های این مکمل را نانوساختار بودن آن دانست که موجب افزایش جذب می‌شود و افزود: در واقع ما در این مکمل با دو ویژگی مختلف مواجه هستیم، لیپوزمال بودن که موجب ممانعت از سیاه شدن دندان و سازگاری با سیستم گوارش می‌شود و نانومقیاس بودن که موجب افزایش جذب ترکیبات می‌شود. از دیگر مزیت‌های این فناوری، سوسپانسیون بودن آن است، در حالی که نمونه‌های خارجی به صورت پودر بوده و باید پیش از مصرف توسط مصرف کننده با آب ترکیب شده و به سوسپانسیون تبدیل شوند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->