پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

آغاز کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو!

  • کد خبر: ۴۲۴۸۲
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
  • ۱
آغاز کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو!
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت:،قیمت خودروهای داخلی در بازار با یک شیب نزولی در مسیر کاهش قرار گرفته است اما همچنان باتوجه به نبود سقف قیمتی، رقم‌های متفاوتی برای یک خودرو دیده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید موتمنی  اظهار کرد: مسیر قیمتی خودروها در بازار تغییر کرده و پس از آن افزایش قیمت‌های ناگهانی طی دو هفته اخیر، شیب قیمت‌ها نزولی شده است. در حال حاضر بازار خودرو با روند نزولی قیمت‌ها را آغاز کرده است. علت این موضوع به صحبت‌های سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه هیات دولت در روز گذشته(چهارشنبه)، آغاز مجدد ثبت‌نام در طرح‌های فروش خودروسازان و ارائه آمارهای تولیدی خودروسازان توسط مسئولان طی روزهای اخیر بازمی‌گردد.

 

وی افزود: به طور مثال پرایدی که تا ۱۱۰ الی ۱۱۲ میلیون تومان هم پیش رفت اکنون زیر ۱۰۰ میلیون رسیده، تیبا ۱۲۰ میلیون تومانی در حال حاضر زیر ۱۱۵ میلیون تومان است یا خودروی پژو ۴۰۵ یا سمند که بیش از ۱۷۵ میلیون تومان شده بودند، بیش از پنج میلیون کاهش قیمت داشته‌اند.

قیمت‌ها در بازار خودرو تحت تاثیر عوامل راونی بوده است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: همانطور که سرپرست وزارت صمت نیز اعلام کردند، قیمت‌ها در بازار خودرو تحت تاثیر عوامل راونی بوده است. با این قیمت‌ها مشتری برای خرید مراجعه نمی‌کند و قیمت‌ها کاذب و بر روی کاغذ افزایش می‌یافت. در این شرایط نیز دارندگان خودرو شیطنت کرده و قیمت خودروهای خود را بالا می‌برند و سبب ایجاد جو روانی در بازار می‌شوند.

مشتری در بازارخودرو وجود ندارد

موتمنی افزود: خودرویی که هنوز تحویل گرفته نشده یا تا یکسال بعد نیز در رهن شرکت خودروساز باقی است، آگهی کرده و می‌خواهد سرمایه خود را برای خودرویی که چند ماه دیگر تحویل می‌گیرد، چندین برابر کند. در بازار خبری از مشتری نیست و تنها قیمت‌ها هرچند صباحی که برخی فرصت را مناسب می‌بینند، قیمت‌ها را دست‌کاری می‌کنند. برای هیچیک از خودوها اعم از داخلی، وارداتی و کارکرده مشتری در بازار وجود ندارد؛ چراکه قیمت‌ها بسیار بالا رفته و از نظر مصرف‌کننده، قیمت‌ها غیرمنطقی هستند.

مرجع قیمت‌گذاری در خودرو نداریم

وی تصریح کرد: البته که همه این‌ها به نبود سقف قیمتی برای خودروها مربوط می‌شودو زمانی که سقف قیمتی برای یک محصول و مرجعی وجود ندارد، رفتارها سلیقه‌ای خواهد بود و هرکس هر قیمتی که بخواهد، تعیین می‌کند. چنانچه سقف قیمتی وجود داشت و از یک مرجع مشخص قیمت‌ها تعیین می‌شد، برای افرادی که سرمایه‌گذار هستند و نه مصرف‌کننده، اوضاع بازار اینگونه نمی‌شد. باتوجه به اینکه سقف قیمتی مشخصی وجود ندارد، به طور مثال یک دارنده خودرویی از نمایشگاهی قیمت یک محصول را ۱۰۵ میلیون تومان می‌گیرد و برای فروش خود به مشتری قیمت ۱۰۶ میلیون تومان یا حتی بسیار بالاتر تعیین می‌کند.

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: باتوجه به اینکه ما مرجع قیمت‌گذاری نیستیم، مشتری قیمت از یک نمایشگاه با نمایشگاه دیگر یا نماینده فروش با نماینده فروش دیگر، برای یک خودرو قیمت متفاوت دریافت می‌کند. اما به طور میانگین می‌توان گفت که پراید ۱۱۱ حدود ۹۷ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ حدود ۹۳ میلیون تومان، تیبا ۱۰۸ میلیون تومان و تیبا و ساینا نیز هریک ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارند. در محصولات گروه ایران‌خودرو نیز سمند ۱۷۲ تا ۱۷۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ حدود ۱۶۹ میلیون تومان و ۲۰۶ تیپ ۲ در حدود ۱۸۳ تومان است.

 

موتمنی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به عدم هماهنگی در قیمت‌ها و نبود سقف قیمتی، ممکن است قیمت‌های اعلامی کمی متفاوت باشد. اگر یکبار برای همیشه مرجعی برای تعیین قیمت‌ها در بازار خودرو وجود داشت و سامانه ثبت معاملات خود فعال بود، در بازار شاهد نوسانات اینگونه نبودیم. با راه افتادن سامانه خودرو اتحادیه نمایشگاه‌دارن، خرید و فروش ثبتی می‌شد، افراد سودجو دیگر نمی‌توانستند نقشی در بازار داشته باشند. امیدوار هستیم و سعی می‌کنیم که هرچه سریعتر این سامانه فعال شود.

 

طبق اعلام سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۳۶۰۰ دستگاه خودرو تولید و روانه بازار می شود، تاکید کرد که آمار تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. دو خودروساز بزرگ کشور به صورت تجمعی روزانه ۳۶۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌کنند و تحویل خودرو به مشتریان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش سه درصدی داشته است. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که تولید خودرو مشکلی ندارد و مطمئن هستم با تداوم این روند، همه تقاضاها را پاسخ خواهیم داد.

 

به اعتقاد سرقینی تفاوت قیمت درب کارخانه با قیمت بازار آزاد خودرو درست نیست و نباید به این میزان باشد. اما اطمینان دارم با افزایش تعداد موارد ثبت‌نام، قیمت‌ خودرو روند نزولی می‌یابد و تعدیل خواهد شد.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رصا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
6
۵۰میلیون میره بالا ۳میلیون میاد پایین مسخره نیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->