قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال لیست سهامداران مشکوک در سقوط بورس به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب چندروز اخیر صنف طلا و جواهر مشهد چه بود؟ ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رسته‌های تولیدی صنفی که اولویت صادراتی دارند

  • کد خبر: ۶۸۲۴۵
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
رسته‌های تولیدی صنفی که اولویت صادراتی دارند
۹۸ درصد بنگاه‌های ایران در سطح کوچک و متوسط هستند و بنا به آنچه در منابع مختلف در مورد تعریف SMEs ذکر شده عمده‌ترین سهم از بنگاه‌های خرد و کوچک و متوسط در ایران متعلق به اصناف است

به گزارش شهرآرانیوز، دبیرکل اتاق اصناف ایران از شناسایی رسته های تولیدی صنفی دارای اولویت صادراتی اصناف ایران خبر داد و گفت: در این مسیر بر واحدهای تولیدی که دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل صادارتی هستند، نظیر صنف چرم، کیف و کفش، پوشاک، زیور الات و سنگ های قیمتی، صنایع چوبی و مبلمان و برخی رسته‌های خدمات فنی مانند تعمیر خودروهای سنگین و نیز تاسیسات تمرکز شده است.

بر اساس این گزارش به نقل از اتاق اصناف ایران، ‌ محمدباقر مجتبایی در نشست مشترک رایزنان بازرگانی با اتاق اصناف ایران پیش از عزیمت به کشورهای محل ماموریت، برای آشنایی با ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی، با اشاره به اهمیت نیاز سنجی بازارهای هدف محصولات صنفی دارای اولویت صادراتی در کشورهای هدف گفت: جایگاه بنگاه‌های کوچک و متوسط(SMEs) در اقتصاد دنیا و نقشی که برای شکوفایی درکشورهای توسعه یافته ایجاد کرده‌اند بسیار حائز اهمیت است و بنگاه‌های اقتصادی ایران برحسب نوع بنگاه به چهار گروه خرد (یک تا ۹ نفر)، بنگاههای کوچک (۱۰تا ۴۹ نفر)، بنگاه‌های متوسط ( ۵۰تا ۹۹ نفر) و بنگاههای بزرگ (۱۰۰ نفر به بالا) را شامل می‌شود.

۹۸ درصد بنگاه‌ها، کوچک و متوسط هستند

وی افزود: ۹۸ درصد بنگاه‌های ایران در سطح کوچک و متوسط هستند و بنا به آنچه در منابع مختلف در مورد تعریف SMEs ذکر شده عمده ترین سهم از بنگاههای خرد و کوچک و متوسط در ایران متعلق به اصناف است که با مجموعه ۳ میلیون واحدصنفی و بیش از ۸۰۰۰ اتحادیه و ۳۹۶ اتاق اصناف بزرگترین تشکل اقتصادی کشور محسوب می شوند و بیش از ۷۰ درصد کالای وارداتی و ۹۰ درصد محصولات صنایع بزرگ کشور از طریق شبکه عمده فروشی و خرده فروشی اصناف توزیع می‌شود.

اولویت‌های صادراتی

مجتبایی با تاکید بر مراحل شناسایی رسته های تولیدی صنفی دارای اولویت صادراتی اصناف ایران، اظهار کرد: اتاق اصناف ایران جهت شناسایی و برنامه ریزی حمایتی از صنوف تولیدی اقدامات لازم را انجام داده است و در این مسیر تمرکز بر واحدهای تولیدی که دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل صادارتی هستند، نظیر صنف چرم، کیف و کفش، پوشاک، زیور الات و سنگ های قیمتی، صنایع چوبی و مبلمان و برخی رسته‌های خدمات فنی مانند تعمیر خودروهای سنگین و نیز تاسیسات قرار گرفته است.

دبیر کل اتاق اصناف ایران با اشاره به انتظارات اصناف از رایزنان بازرگانی، تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع در خصوص آخرین تحولات و پیش بینی تغییرات وضعیت اقتصادی، اجتماعی و … از کشورهای هدف، ارائه قوانین و مقرارت، استاندارهای ورود کالا، بازاریابی و مذاکره با واردکنندگان عمده کالا، اخذ سفارش خرید (LOI)، پیگیری تا صادرات را از جمله انتظارات اصناف از رایزنان بازرگانی عنوان کرد. ارائه گزارش های تحلیلی از وضعیت رقبا (استراتژی های ورود به بازار، شبکه توزیع سیاست های پیشبرد فروش) و استفاده از ارتباطات یکپارچه بازاریابی برای ایجاد تعامل بین بنگاههای صنفی ایران با تجار کشورهای هدف به منظور همکاری های تجاری، اقتصادی از سوی رایزنان بازرگانی بسیار حائز اهمیت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->