لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند
سرخط خبرها

چرا لاستیک خودرو در بازار چند نرخی عرضه می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۳۰۷۶
  • ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
چرا لاستیک خودرو در بازار چند نرخی عرضه می‌شود؟
سخنگوی انجمن صنعت تایر در خصوص علت چند نرخی بودن قیمت تایر‌های سبک و سنگین در بازار توضیحاتی داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر ، با اشاره به مشکلاتی که در بازار ارز به وجود آمده و گرانی‌های پی در پی آن، گفت: از اواخر سال ۹۸ برای واردات تایر توسط تولیدکنندگان به صنعت تایر کشور ارز تخصیص داده نشد و از اول سال ۹۹ به صنعت تایر اعلام شد که به علت مشکلات ارزی، ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده نمی‌شود و ارز نیمایی جای آن را می‌گیرد و تا ۱۳۹۹/۰۳/۰۱ به صنعت تایر فرصت داده شد اگر محموله‌ای با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد، از گمرک ترخیص کند و از ۱۳۹۹/۰۳/۰۱ چنانچه کالایی وارد می‌شد باید تفاوت ارزی برای ترخیص به گمرک پرداخت می‌شد.

سخنگوی انجمن صنعت تایر کشور با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها اقدام به خرید تایر نکرده بودند که همین عامل مشکلاتی را ایجاد کرد، گفت: به ۲ تا ۳ شرکت که هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتند مهلت بیشتری داده شد تا بتوانند کالایی را که هنوز خریداری نکردند بخرند و وارد کنند، یعنی ارز به آن‌ها تخصیص داده شد، اما تایری وارد نکرده بودند و به آن‌ها تا اواخر سال ۹۹ اجازه دادند تا بتوانند تایر را خریداری و با همان نرخ ۴۲۰۰ تومانی وارد کنند و با ثبت در سامانه جامع تجارت و نظارت ستاد تنظیم بازار توزیع شود.

تنها ادامه داد: این اتفاق افتاد و این شرکت‌ها تا اواخر سال گذشته اقدام به خرید تایر کردند و این کالا‌ها را هم ترخیص کردند و در سامانه هم ثبت شد و بر همان اساس نیز به بازار توزیع کردند، اما این شرایط باعث شد تایر در بازار چند نرخی شود.

سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: یعنی از یک طرف تایر‌هایی در بازار وجود دارد که با نرخ ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و هنوز جذب بازار نشده و تمام آن‌ها به فروش نرفته اند. یک سری هم برخی از واردکنندگان تایر با ارز نیمایی وارد کردند، اما قطعا نمی‌خواهند با همان نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی آن را بفروشند. یک سری هم تولیدات داخلی است که مواد اولیه آن‌ها با ارز نیمایی وارد شده و با سبک و سیاقی که در داخل قیمت گذاری شده به فروش می‌رسد.

این مقام مسئول بیان کرد: تفاوت قیمت لاستیک با جمع آوری تایر‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شدند، برطرف می‌شود و اینگونه چند نرخی از بین می‌رود؛ البته ممکن است این مشکل برطرف هم نشود چرا که کالا‌های وارداتی یک نرخ داشته و تایر‌های تولید داخل نرخ دیگری دارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->