نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

۷۰ درصد اتوبوس‌های جدید برای مناطق کم‌برخوردار مشهد

  • کد خبر: ۱۰۴۷۳۹
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
۷۰ درصد اتوبوس‌های جدید برای مناطق کم‌برخوردار مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: برای همه اتوبوس‌های جدید نیازسنجی خطوط را بر اساس گزارش‌های سامانه کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌دهیم.

آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بود که آیین بهره‌برداری رسمی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی‌شده با حضور وزیر کشور، شهردار مشهد، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد. از این تعداد اتوبوس ۸۳ دستگاه جدید است و اولین‌بار وارد خیابان‌های شهر شده است. در این‌باره مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: برای همه اتوبوس‌های جدید نیازسنجی خطوط را بر اساس گزارش‌های سامانه کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌دهیم؛ اینکه چه خطوطی تقاضای سفر بیشتری دارند و اولویت‌بندی براساس آن اتفاق می‌افتد.

علی‌اصغر نیشابوری در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اتوبوس‌‎های جدید در خطوطی قرار گرفته اند که تقاضای سفر بیشتر و در برخی موارد سرفاصله بیشتری نیز دارند، ادامه داد: به این ترتیب می‌توانیم تناسبی میان تعداد مسافران ایجاد کنیم و سرفاصله‌ها را کاهش دهیم.

بیش از ۷۰ درصد از این ۸۳ دستگاه اتوبوس به خطوط مناطق کم‌برخوردار شهر اضافه شده است و حدود ۳۰ درصد هم در دیگر خطوط شهری در حال سرویس‌دهی هستند.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید، حدود ۰.۷ سال میانگین عمر ناوگان مشهد کاهش پیدا کرد که رقمی شایان توجه است. تلاشمان این است که با ورود ناوگان جدید همچنان روند کاهشی میانگین عمر ناوگان را شاهد باشیم تا ضمن افزایش رفاه برای شهروندان، گام مؤثری در کاهش آلودگی هوا برداریم. زیرا استاندارد‌های آلایندگی در اتوبوس‌های جدید به‌روزتر است.

نیاز مشهد به ۸۰۰ اتوبوس جدید

نیشابوری اظهار کرد: اکنون در مشهد هشتصد دستگاه اتوبوس لازم است که باید از این میزان دویست دستگاه برای توسعه و ششصد دستگاه اتوبوس برای نوسازی استفاده شود. درواقع این تعداد به این معنا نیست که باید هشتصد دستگاه به اتوبوس‌های فعال اضافه شود، بلکه باید اتوبوس‌های فرسوده را خارج کنیم. اگر این اتفاق بیفتد، وضعیت ایدئالی است.

وی اضافه کرد: امسال نیز برای خرید اتوبوس جدید برنامه داریم و با توجه به نامه‌نگاری‌ها، بناست که دولت نیز کمک کند. اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم و تا حدود چهار ماه آینده جزئیات بیشتری در این‌باره مشخص می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->