پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: از مجلس انتظار خلق پول نداریم، اما قانون‌های خوبی می‌تواند بگذارد

  • کد خبر: ۱۲۱۷۹۱
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: از مجلس انتظار خلق پول نداریم، اما قانون‌های خوبی می‌تواند بگذارد
داریوش امانی در مشهد گفت: وقتی گفته می‌شود ۸۵ درصد حمل و نقل کشور روی جاده است یعنی باید سهم‌مان به اندازه هزینه‌های جاده‌ای اختصاص یابد. سال گذشنه ۱۰۲ میلیون مسافر در کشور جابه جا کردیم.

طنین همتی|شهرآرانیوز، مراسم معارفه جعفر شهامت، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، و تودیع مدیر کل پیشین این اداره کل امروز پنجشنبه، ۲۷مرداد ماه در تالار نور مشهد برگزار شد. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور در این مراسم گفت: امسال در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اتفاقات خوبی افتاد. اما همچنان فاصله از آنچه که باید باشد بیشتر است. خوشبختانه استانداری به جد به دنبال حل مشکلات و مسائل حمل‌ونقل جاده‌ای است. ما هم متقابلا نگاه ویژه به این استان داریم. بر همین اساس تقاهم‌نامه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی بسته شد که ظرف دو سال اقدامات اجرایی اتفاق بیفتد.

به گفته داریوش امانی، شاخص‌هایی که برای استان داریم، با توجه به سه مرز مشترک در این استان نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. در راه‌های منتهی به مرز‌های خروجی، مشهد هم جزو این شاخص است و نگاهمان این است که بتوانیم این محرومیت‌ها را رفع کنیم. همه این اتفاق‌ها باید با بودجه محدود سازمان رقم بخورد.

وی تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی که صورت گرفته ۱۰ کریدور اصلی کشور را شناسایی کردیم که مشهد در سه تا از این کریدور‌ها سهیم است. کریدور مشهد-آستارا، مشهد-تهران و مشهد-چابهار سه کریدور اصلی محسوب می‌شوند. سر جمع اعتباراتی که برای کریدور‌ها در نظر گرفتیم ۶ هزار میلیارد ریال است که جزو برنامه‌های اصلی سازمانی ماست.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا الان منابع مالی محدود در اختیار سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد: طی جلسه‌ی که قبل نوروز با ریاست جمهوری داشتیم، در آن جلسه نقاط پرحادثه کشور مطرح شد که باید هر چه زودتر برطرف شود، آن هم با اعتبارات محدود. علی‌رغم پیگیری رئیس جمهور مشکل تأمین بودجه رفع نشد. مجلس امسال در بودجه، تأمین هزینه بخش حمل‌ونقل جاده‌ای را در نظر گرفت، اما اکنون بعد از گذشت چند ماه این اعتبار تخصیص پیدا نکرده است.

به گفته امانی، وقتی گفته می‌شود ۸۵ درصد حمل‌ونقل کشور روی جاده است، یعنی باید سهممان به اندازه هزینه‌های جاده‌ای اختصاص یابد. سال گذشته ۱۰۲ میلیون مسافر جابه‌جا کردیم.
وی تأکید کرد: روکش آسفالت در سال ۹۵ کیلومتری ۱۶۰ میلیون تومان بود، اما اکنون به ۲/۵ میلیاد تومان رسیده است که امسال فقط استان خراسان رضوی ۹۵۰ کیلومتر نیاز به روکش جاده‌ای دارد. در بحث نیوجرسی در سال ۹۵ قیمت آن ۱۵۰ میلیون تومان بوده است، اما اکنون کیلومتری ۲ میلیارد تومان است. در خط‌کشی که ساده‌ترین کار ترافیکی است کیلومتری ۱۲ میلیون تومان نیاز است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تأکید کرد: ما انتظار نداریم مجلس خلق پول کند، اما قانون‌های خوبی می‌تواند بگذارد. در تمام این سال‌ها دولت‌ها در تلاش بودند اقدامی در خصوص نوسازی ناوگان انجام دهند. در یک سال و نیم گذشته نزدیک به ۲۴ هزار ناوگان روز دنیا وارد کشور شده است. در این بین گمرک و همه ارگان‌های مرتبط به درامد رسیدند.
وی افزود: ما اگر سال گذشته ۶۰ درصد افزایش ترانزیت داشتیم، به برکت همین اتفاق بوده است. حتی نسبت به چهار ماه گذشته ۳۴ درصد افزایش ترانزیت داشتیم و این نشان‌دهنده این است که ناوگان ما ناوگان جوان و سرحالی شده است.

یکی از اساسی‌ترین بحث‌ها بحث بیمه رانندگان و خانواده‌شان است. یک راننده با حداقل حقوق بازنشسته می‌شود و باید صندوق رفاهی و حمل‌ونقل این بخش فعال شود تا بتوانیم حداقل نیاز یک راننده را در این بخش برطرف کنیم.
این مسئول کشور در ادامه گفت: بزرگ‌ترین رویداد این کشور پیاده‌روی اربعین است که بر اساس پیش‌بینی‌ها بیش از ۵ میلیون زائر بعد از دو سال کرونا داریم که باید به سرویس حمل‌ونقل این زائران هم توجه کنیم. بخش هوایی به ۶۰ هزار نفر سرویس می‌دهد، بخش ریلی ۳۰۰ هزار نفر و بقیه این جابه‌جایی زائران در بخش جاده است.

ما به‌محض پشت سر گذاشتن اربعین، شهادت امام رضا (ع) را داریم. بعد از آن بازگشایی دانشگاه‌ها را داریم و این جابه‌جایی‌های پرتردد همچنان در طور سال ادامه دارد. ما در جریان همه مشکلات رانندگان و هزینه‌های خودرویی که دارند چه لاستیک، چه روغن، هستیم. از آن‌ها تشکر می‌کنیم که همچنان در گرما و سرما پای کار هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->