پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

موضوع مهم در داستان حماسی، مسئله شناخت حق و باطل است

  • کد خبر: ۱۶۶۰۳۹
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
موضوع مهم در داستان حماسی، مسئله شناخت حق و باطل است
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: موضوع مهم در داستان حماسی، مسئله شناخت حق و باطل است و قطعا بعد اخلاقی و این که چه کسی بر چه کسی می آشوبد، مهم است. هر شجاعت به معنی حماسه نیست.

«میلاد عرفان‌پور» مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری اختتامیه سومین جایزه ملی داستان حماسی در مشهد به شهرآرانیوز گفت: داستان حماسی در واقع گستره وسیع زمانی را شامل می شود که اگر تا بینهایت به قبل برگردیم و بینهایت به آینده زمان نگاه کنیم، در روزگار تداوم دارد.

وی افزود: هر جایی که انسانی جسورانه و شجاعانه مقابل قدرتی یا ظلمی ایستاده، شامل موضوع حماسه است. از سوی دیگر، هر اندازه دامنه ستیز با ابرقدرت ها ادامه پیدا کند، داستان حماسی وجود دارد.

عرفان پور تاکید کرد: موضوع مهم در داستان حماسی، مسئله شناخت حق و باطل است. اینگونه نباشد که از داستان حماسی صحبت کنیم و صرفا  شجاعت ماجرا را در نظر داشته باشیم. قطعا بعد اخلاقی و این که چه کسی بر چه کسی می آشوبد، مهم است. فکر نکنیم هر شجاعت به معنی حماسه است.

وی در ادامه گفت: حماسه آن جایی است که طرفدار حق، با شناخت کامل از موضع حق و باطل، علیه موضوع باطل و ظلم قیام کند. این شناخت اگر ایجاد شود، ما جای درستی ایستاده ایم. یعنی هنر حماسی در سیمای هنر انقلاب اسلامی و اسلام ناب، هنری است که اوج شجاعت جبهه حق برابر جبهه باطل را به تصویر می کشد. اگر این شناخت و تبیین درست صورت نگیرد، هنر حماسی مسیر اشتباهی را خواهد رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->