صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با خوردن ناهار وزن کم کنید

  • کد خبر: ۱۱۰۳۲۶
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
در یک رژیم‌غذایی سالم، یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی که نقش مهمی در کاهش وزن دارد، وعده ناهار است که مصرف به‌اندازه و درست آن می‌تواند به روند لاغری کمک چشمگیری کند.

مقدم | شهرآرانیوز؛ با حذف وعده ناهار، سوخت‌وساز بدن پایین می‌آید و فرد کاهش وزن موقتی را تجربه خواهد کرد، اما پس از مدتی، شاهد عکس این فرایند خواهد بود. استفاده از چربی‌های سالم و انواع مواد مغذی و مواد غذایی سالم و بدون ضرر مانند نگهدارنده‌ها، رنگ‌های مصنوعی، کافئین، مواد قندی و افزودنی‌ها، از اصول ثابت داشتن یک رژیم‌غذایی سالم و کم‌کالری برای کاهش وزن است. در ادامه با تعدادی از این غذا‌ها برای وعده ناهار آشنا می‌شویم.

ساندویچ تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی: این ساندویچ یک وعده رژیمی برای ناهار است. در عین سادگی، سریع آماده می‌شود و یک منبع عالی از پروتئین برای بدن شماست. این ساندویچ را می‌توان همراه با نان گندم و مقدار کمی سس مایونز رقیق‌شده خورد.

 

 

 

سالاد ماهی سالمون و خیار: این غذا از ترکیب ماهی سالمون با خیار تفت‌داده‌شده با پیازچه، سرکه و کمی ادویه تهیه می‌شود و سرشار از اسید‌های چرب امگا۳ و پروتئین است. خیار موجود در این غذا سبب آب‌رسانی به بدن و عمل چربی‌سوزی می‌شود.

 

 

 

سالاد ماست یونانی و مرغ: این سالاد یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین غذا‌های رژیمی است و از ترکیب سینه‌مرغ، ماست یونانی، کمی انگور، سیب، کرفس و بادام خردشده تهیه می‌شود. مرغ، بادام و ماست موجود در این سالاد از منابع پروتئینی هستند و می‌توانند شما را تا ساعت‌ها کامل سیر نگه‌دارند.

 

 

 

دلمه میگو و لوبیا سیاه: میگو دارای مقدار زیادی کربوهیدرات، پروتئین، زینک و منیزیم است. به همین علت به گزینه‌ای عالی برای غذا‌های رژیمی تبدیل شده است. هر عدد میگو با توجه به اندازه آن بین ۷ تا ۱۸ کالری دارد. لوبیا سیاه نیز سرشار از فیبر است و سبب کاهش اشتها می‌شود.

 

 

 

سالاد کلم بروکلی با مرغ گریل‌شده: این سالاد وعده‌ای رژیمی برای ناهار است. کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌هایی مانند سی، کا، آ، ب ۶، سلنیوم، پتاسیم، منگنز و فسفر است و با فیبر فراوان، در کنترل اشتها عملکرد بسیار خوبی دارد.

 

 

 

سوپ هویج و زنجبیل: این سوپ افزون‌بر کالری کم، به علت وجود زنجبیل، سوخت‌وساز بدن را زیاد می‌کند و سبب کالری‌سوزی در شما می‌شود. هم‌چنین هویج چربی ندارد و فیبر موجود در آن متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

 

 

 

سوپ مارچوبه: مارچوبه حاوی موادمغذی و ارزش غذایی بسیار زیاد است. با وجود این، دارای کالری و چربی بسیار کم است و با فیبر‌های محلول و نامحلول موجود در خود سبب کاهش وزن می‌شود.

 

 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.