صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دکتر محمدرضا دارابی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد

  • کد خبر: ۱۸۸۶
  • ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی با کمبود دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی رو به روست.
به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مشهد روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: دو هزار تخت از این تعداد نیاز کلانشهر مشهد است.

دکتر محمدرضا دارابی گفت: کلانشهر مشهد دارای بیشترین حاشیه نشین در میان سایر شهر‌های کشور است افزود: در کنار این شرایط حضور سالانه بیش از ۳۰ میلیون مسافر داخلی و خارجی را نیز باید در کنار جمعیت ساکن این شهر به حساب آورد که به خدمات بهداشتی و درمانی نیازمندند.

وی اضافه کرد: در کنار این وضعیت حضور زائران خارجی که اغلب با هدف درمان به این شهر می‌آیند نیز موجب شده تا اعتبارات فعلی در این حوزه جوابگوی نیاز‌های موجود نباشد و همچنان این شهر با کمبود مواجه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مشهد بدون اشاره به میزان اعتبارات این دانشگاه گفت: اجرای طرح تحول سلامت هم اکنون با کمبود اعتبارات مواجه است، زیرا نمی‌توان برای بیمه سلامت آن هم در شهری مانند مشهد و با شرایط حضور میلیون‌ها نفر به صورت ثابت و موقت سقف و حد تعیین کرد.

دارابی با تاکید بر اینکه تعیین سقف اعتباری برای طرح تحول سلامت در شهری مانند مشهد باید برداشته شود افزود: ایام تابستان، تعطیلات نوروز، ایام دهه آخر صفر، اربعین حسینی و ایام دهه کرامت از مواردی است که کلانشهر مشهد با حجم فراوان و میلیونی زائران مواجه می‌شود.

هم اکنون ۱۴ شهرستان در خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مشهد قرار دارند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.