صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد در خصوص قیمت طلا، سکه و ارز توضیحاتی ارائه کرد.

یوسف تقی‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در خصوص قیمت طلا، سکه و ارز در بازار فعلی اظهار کرد: با توجه به افزایش انس جهانی طلا دلار در داخل افزایش پیدا کرد، این افزایش قیمت دلار موجب شد که قیمت طلا نیز افزایش یابد. اگر قیمت دلار دولتی را کاهش دهند به دنبال آن قیمت طلا ریزش خواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون اگر بانک مرکزی دلار را وارد بازار کند قیمت آن کاهش می‌یابد چرا که انس جهانی طلا بر اساس ارز آزاد محاسبه می‌‎شود، همین امروز قیمت طلا ۳۶ هزار تومان کاهش یافت، در حالی که انس جهانی طلا افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد تاکید کرد: اگر روال فعلی ادامه داشته باشد دلار بالای ۷۰ هزار تومان و طلا بالای ۴ میلیون تومان خواهد بود و از طرفی رکود حاکم بر بازار طلا ادامه‌دار خواهد بود. رکود بازار طلا در حال حاضر به نحوی است که اگر فروشگاه‌ها بسته باشد بهتر است. با نوسانات موجود طلافروشان نیز متضرر می‌شوند چرا که از قیمت طلا جا می‌مانند.

تقی‌زادگان در خصوص حباب سکه گفت: حباب همیشه بوده و خواهد بود، اگر بانک مرکزی سکه را با تاریخ ۱۴۰۳ ضرب کند حباب آن شکسته و مردم متضرر می‌شوند، اما ضرب سکه با تاریخ ۱۳۸۶ تاثیر بسیاری بر حباب سکه ندارد. از طرفی بانک رفاه نباید در فرابورس سکه خرید و فروش کند.

وی در نهایت تاکید کرد: با این روال قیمت طلا افزایشی خواهد بود و فعلا کاهش نخواهیم داشت، هم‌اکنون طلا با قیمت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.