صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخن‌گوی ستاد مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی:

ادارات دولتی به مراجعان بدون ماسک خدمات ارائه نخواهند کرد

  • کد خبر: ۳۳۳۵۴
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
سخن‌گوی ستاد استانی مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، ادارات دولتی به مراجعانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، خدمات ارائه نخواهند کرد.

امیرعلی قاسمی مقدم-شهرآرانیوز، محمدحسین بحرینی در نشست خبری با اصحاب رسانه که برای اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از ماسک در کاهش احتمال ابتلا به ویروس کرونا اثرگذاری ویژه‌ای دارد، اما در کنار آن باید شستن دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی هم مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید19، دو بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام‌رضا(ع) و دکتر شریعتی به‌طور کامل به این مسئله اختصاص یافته است و تمام بیماران کرونایی به بیمارستان‌های مرجع کرونا انتقال داده می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیمارستان‌های دیگر به بیماران غیرکرونایی خدمات ارائه می‌کنند، گفت: بیمارانی که به‌علت بیماری به جز کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند و آزمایش کرونای آن‌ها نیز مثبت شده است، برای ادامه درمان به 2مرکز امام‌رضا(ع) و دکتر شریعتی انتقال داده می‌شوند.
وی تصریح کرد: شهروندان در صورت بروز علائم ابتلا به ویروس کرونا ابتدا به ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش و ۱۰۰ درمانگاه خصوصی و خیریه مراجعه کنند تا در صورت لزوم به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.
وی ادامه داد: بیماران در صورت نیاز از طریق درمانگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت به مراکز سطح2 مجهز به تصویربرداری و آزمایشگاه ارجاع داده می‌شوند و در نهایت در صورت لزوم برای دریافت خدمات درمانی به 2 بیمارستان مرجع منتقل می‌شوند.
بحرینی با بیان اینکه نمی‌توان زمانی را برای پایان این بیماری اعلام کرد، افزود: اکنون تنها راه پیشگیری از این بیماری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، خودمراقبتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی است.
سخن‌گوی ستاد استانی مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی اظهار کرد: در صورت ابتلای فرد به بیماری کووید۱۹ و استفاده نکردن از ماسک، امکان انتقال بیماری به دیگر افراد تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.
وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، ادارات دولتی به مراجعانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، خدمات ارائه نخواهند کرد و گروه‌های نظارتی هم بر فعالیت ادارات نظارت می‌کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.