صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اول مرداد، هیچ طلاقی در خراسان رضوی ثبت نمی‌شود

  • کد خبر: ۳۵۳۹۵
  • ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به اینکه چهارشنبه، اول مردادماه ۱۳۹۹ مطابق با اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به نام روز ازدواج نام‌گذاری شده است، گفت: در این روز هیچ واقعه طلاقی در دفاتر طلاق استان خراسان رضوی ثبت نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسن بهادر با اعلام این خبر افزود: در ۱۰ سال اخیرازدواج های ثبت شده در استان ۸.۷ درصد کاهش داشته است و از ثبت ۴۹ هزار و ۳۴۸ واقعه ازدواج در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

 وی توجه بیشتر مسئولان به موضوع خانواده و فراهم نمودن شرایط ازدواج آسان و لزوم حمایت و آموزش زوج‌های جوان به منظور داشتن خانواده‌ای سالم و پایدار با رفع موانع فرهنگی و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

 بهادر با اشاره با اقدامات انجام شده در راستای صیانت از بنیان خانواده گفت: ثبت الکترونیکی وقایع ازدواج و تسریع و تسهیل در این امر، برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج ، انجام آزمایشات ژنتیک به منظور پیشگیری از تولد فرزندان بیمار، تهیه شیوه‌نامه عقد در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) و عدم ثبت وقایع طلاق در سالروز پیوند فرخنده امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) گوشه‌ای از تلاش‌های صورت گرفته در این جهت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفتنی است؛ استان خراسان رضوی دارای ۲۲۱ دفترخانه رسمی ازدواج و ۱۱۱ دفترخانه رسمی طلاق است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.