صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اداره راه آهن افغانستان اعلام کرد که طی یک ماه گذشته ۵۱۶۷ واگن کالاهای بازرگانی از مسیرهای خواف- هرات، حیرتان- مزارشریف و هرات- تورغندی وارد کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اداره راه آهن افغانستان امروز شنبه با اعلام این مطلب افزود: در واگن‌ها بیش از ۳۸۳ هزار و ششصد تن اموال که بخش عمده آن مواد غذایی و باقی‌مانده آن مواد نفتی، ساختمانی و دیگر کالاهای تجاری می‌باشد، انتقال یافته است.

 

همچنین، طی ماه گذشته ۱۳ هزار و ۴۹۷ تن اموال تولیدی و محصولات زراعی افغانستان از طریق خطوط آهن حیرتان- مزار شریف، خواف – هرات و تورغندی به خارج از این کشور صادر شده است.

 

این کالاها از ایستگاه خطوط آهن روزنگ- مزارشریف، حیرتان و تورغندی به خارج از این کشور فرستاده شده است.

 

به گفته اداره راه آهن افغانستان کار فاز اول قطعه چهارم راه آهن هرات- خواف ۴۰ درصد پیشرفت داشته که شامل بدنه‌سازی، شن‌ریزی، بتون‌ریزی و ساخت پلچک‌ها است.

 

براساس این گزارش، پروژه یاد شده با عبور از شهرستان‌های غوریان، زنده‌جان و انجیل استان هرات، به‌طول ۴۳ کیلومتر در امتداد قطعه سوم خط آهن خواف- هرات که پیش از این به طول ۶۳ کیلومتر تکمیل شده بود، ساخته می‌شود.

 

قرارداد ساخت فاز اول قطعه چهارم خط آهن خواف - هرات با شرکت INKON KZ قزاقستانی عقد شده است و هزینه آن ۵۸.۵ میلیون دلار از بودجه توسعه ای اداره خط آهن افغانستان پرداخت می ‌شود.

 

تکمیل قطعه چهارم راه آهن هرات- خواف در تجارت و انتقال مسافران بین ایران و افغانستان از اهمیت زیادی برخوردار است و کارشناسان امور اقتصادی تکمیل این فاز را برای توسعه تجارت بین دو کشور مهم می دانند.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.