صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ستاد عالی مشهدالرضا (ع) ایجاد شود

  • کد خبر: ۸۹۴۳۴
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
حسین حسامی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد در حوزه‌های گوناگون باید پیشرو باشد و نگاه ویژه‌ای به این شهر حاکم شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مشهد در حوزه‌های گوناگون باید پیشرو باشد و نگاه ویژه‌ای به این شهر حاکم شود، گفت: این مهم با حرف و شعار محقق نمی‌شود و تشکیل «ستاد عالی مشهدالرضا (ع)» می‌تواند گامی اساسی در این راستا باشد.

حسین حسامی با بیان اینکه مشهد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به وجود بارگاه منور رضوی، یک شهر معمولی نیست و جهان‌شهری بین‌المللی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: سالانه بیش از ۳۰میلیون زائر ایرانی و خارجی به قصد زیارت امام‌رضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند و مشهد موردتوجه ویژه شیعیان و مسلمانان جهان است.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی برای پیگیری مسائل مشهد، گفت: مشهد باید ام‌القرای جهان اسلام باشد. ما عضو انجمن کلان‌شهر‌ها یا متروپلیس هستیم و در حوزه شهر‌های مذهبی نیز باید فراتر برویم. این ۲ مهم، افق دیپلماسی شهری است که برای جهان‌شهر برکت و کرامت پیش‌بینی کرده‌ایم.

حسامی با بیان اینکه همه این موارد ذیل تمدن نوین اسلامی و هویت رضوی شکل می‌گیرد، افزود: خدمات شهر مشهد، ملی و بین‌المللی است. آیا در حوزه اختصاص ردیف‌های بودجه و مطالبات هم این نگاه به مشهد می‌شود؟ بی‌شک خیر.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: درآمد شهرداری از شهروندان است و نگاه ملی و ویژه‌ای به این شهر شاهد نیستیم.

حسامی با تأکید بر اینکه مشهد نیازمند مشارکتی ملی و فراتر از شهروندان است، گفت: این شهر متعلق به همه مردم ایران است و هر ۲ سال‌ونیم جمعیتی به‌میزان جمعیت کل کشور به این شهر سفر می‌کنند. به مشهد باید نگاه خاصی داشته باشیم و ظرفیت‌های شهری را درست تبیین و استفاده کنیم.

وی نبود مدیریت واحد و حتی یکپارچه شهری را یکی از مشکلات مشهد دانست و افزود: در چنین اوضاعی می‌توان مدیریت هماهنگ شهری را داشته باشیم و به این سمت‌وسو برویم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.