صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سیدابراهیم علیزاده - رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر

امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که با عنایت‌های امام مهربانی‌ها، امام رضا (ع)، بستر رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان در شورای ششم فراهم شده است.

کمیسیون ویژه حاشیه شهر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود محلی، استانی، ملی و استفاده از توانمندی‌های شهرداری مشهد سعی کرده است در ارائه خدمت به محرومان تلاش‌های درخورتوجهی انجام دهد.

تشخیص روش‌های مناسب خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار، توزیع عادلانه خدمات، نظارت بر پروژه‌ها و برنامه‌های حاشیه شهر، جلب مشارکت مردمی و توانمندسازی ساکنان حاشیه شهر، هم‌اندیشی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهاد‌های گوناگون و کمک به رفع مشکلات مردم این مناطق ازجمله فعالیت‌های این کمیسیون بوده است.

کمیسیون ویژه حاشیه شهر بر اساس اهداف و برنامه‌های خاص با رویکرد خدمت به مردم مشهدمقدس در کنار بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) و خدمت به محرومان تشکیل شده و فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی‌اش را آغاز کرده است.

این کمیسیون در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با موضوع محرومیت‌زدایی و رسیدگی به مستضعفان، سعی کرده است گام‌های مثبتی بردارد و از ابتدای شروع‌به‌کار تاکنون اقدامات و فعالیت‌های روبه‌رشد خود را در خدمت به مردم ساکن حاشیه شهر ادامه داده است.

از اولویت‌ها و سیاست‌های اجرایی که باید در این مناطق به انجام برسد، توسعه و افزایش سرانه خدماتی ازجمله فضای سبز، بهسازی و مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده، بازگشایی معابر، تعریض خیابان‌ها و بازآفرینی محلات حاشیه شهر است.

در این‌باره تشویق و جذب سرمایه‌گذاران خصوصی، تأمین منابع مالی برای کارآفرینان، اعطای وام و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و تسهیلات قرض‌الحسنه برای توانمندسازی حاشیه‌نشینان بسیار مهم است.

آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای، ارتقای مهارت‌های فردی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در همه مساجد، محلات و حسینیه‌ها از دیگر از کار‌هایی است که می‌توان در حاشیه شهر انجام داد.

همچنین توسعه بازارچه‌های محلی، تقویت مهارت نیروی کار، حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار و توسعه مشاغل خانگی از دیگربرنامه‌های کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر است.

استفاده از نظر نخبگان، فرهیختگان و متخصصان شهری، بسترسازی مناسب برای زیرساخت‌های آموزشی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی ازجمله مواردی است که در فرایند حل مشکلات و معضلات حاشیه شهر مشهد به آن پرداخته می‌شود.

امید است کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد بتواند گام‌های اساسی و مهمی در شورای ششم برای حل مشکلات مردم ساکن حاشیه شهر مشهد بردارد و بستری مناسب برای رشد و توسعه این مناطق فراهم کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.