نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

خدمت به محرومان اولویت کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر

  • کد خبر: ۹۰۱۹۰
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
خدمت به محرومان اولویت کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر
سیدابراهیم علیزاده - رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر

امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که با عنایت‌های امام مهربانی‌ها، امام رضا (ع)، بستر رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان در شورای ششم فراهم شده است.

کمیسیون ویژه حاشیه شهر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود محلی، استانی، ملی و استفاده از توانمندی‌های شهرداری مشهد سعی کرده است در ارائه خدمت به محرومان تلاش‌های درخورتوجهی انجام دهد.

تشخیص روش‌های مناسب خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار، توزیع عادلانه خدمات، نظارت بر پروژه‌ها و برنامه‌های حاشیه شهر، جلب مشارکت مردمی و توانمندسازی ساکنان حاشیه شهر، هم‌اندیشی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهاد‌های گوناگون و کمک به رفع مشکلات مردم این مناطق ازجمله فعالیت‌های این کمیسیون بوده است.

کمیسیون ویژه حاشیه شهر بر اساس اهداف و برنامه‌های خاص با رویکرد خدمت به مردم مشهدمقدس در کنار بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) و خدمت به محرومان تشکیل شده و فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی‌اش را آغاز کرده است.

این کمیسیون در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با موضوع محرومیت‌زدایی و رسیدگی به مستضعفان، سعی کرده است گام‌های مثبتی بردارد و از ابتدای شروع‌به‌کار تاکنون اقدامات و فعالیت‌های روبه‌رشد خود را در خدمت به مردم ساکن حاشیه شهر ادامه داده است.

از اولویت‌ها و سیاست‌های اجرایی که باید در این مناطق به انجام برسد، توسعه و افزایش سرانه خدماتی ازجمله فضای سبز، بهسازی و مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده، بازگشایی معابر، تعریض خیابان‌ها و بازآفرینی محلات حاشیه شهر است.

در این‌باره تشویق و جذب سرمایه‌گذاران خصوصی، تأمین منابع مالی برای کارآفرینان، اعطای وام و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و تسهیلات قرض‌الحسنه برای توانمندسازی حاشیه‌نشینان بسیار مهم است.

آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای، ارتقای مهارت‌های فردی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در همه مساجد، محلات و حسینیه‌ها از دیگر از کار‌هایی است که می‌توان در حاشیه شهر انجام داد.

همچنین توسعه بازارچه‌های محلی، تقویت مهارت نیروی کار، حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار و توسعه مشاغل خانگی از دیگربرنامه‌های کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر است.

استفاده از نظر نخبگان، فرهیختگان و متخصصان شهری، بسترسازی مناسب برای زیرساخت‌های آموزشی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی ازجمله مواردی است که در فرایند حل مشکلات و معضلات حاشیه شهر مشهد به آن پرداخته می‌شود.

امید است کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد بتواند گام‌های اساسی و مهمی در شورای ششم برای حل مشکلات مردم ساکن حاشیه شهر مشهد بردارد و بستری مناسب برای رشد و توسعه این مناطق فراهم کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->