صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سیدحسین علوی‌مقدم، نایب‌رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی گفت: توجه به ایمنی بنا‌ها در حاشیه شهر مشهد با جمعیت یک‌میلیون‌نفری، از موضوع‌های مهمی است که می‌تواند از بحرانی بزرگ در این کلان‌شهر جلوگیری کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نایب‌رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی گفت: توجه به ایمنی بنا‌ها در حاشیه شهر مشهد با جمعیت یک‌میلیون‌نفری، از موضوع‌های مهمی است که می‌تواند از بحرانی بزرگ در این کلان‌شهر جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدحسین علوی‌مقدم درباره ایمنی در ساختمان‌ها اظهار کرد: حاشیه شهر مشهد که بخش زیادی از جمعیت شهر را در خود جای داده است، جدا از مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و توجه به ایمنی بنا‌ها نیاز دارد.

وی ادامه داد: بخش درخورتوجهی از بنا‌ها در حاشیه شهر تأییدیه‌های لازم را ندارد و ایجاد یک حادثه غیرمترقبه موجب بحران در شهر خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح «هم‌سایگی ایمن» که با مشارکت سازمان اجتماعی‌وفرهنگی شهرداری مشهد و سازمان آتش‌نشانی در حال اجراست، افزود: آموزش‌های ایمنی و کار با تجهیزات آتش‌نشانی در این مناطق به جلوگیری از ایجاد حوادث ناگوار و بحران در حاشیه شهر مشهد کمک خواهد کرد.

علوی‌مقدم درباره مقاوم‌سازی ساختمان‌ها نیز بیان کرد: در سال‌های گذشته نگاه به بافت‌های فرسوده این‌گونه بوده است که طی یک پروژه، کل فضا خالی شود و ساکنان به جای دیگری منتقل شوند، اما این رویکرد به‌دلیل نیاز به تملک و اثرات نامناسب اجتماعی، درصد تحقق کمی داشت.

از این رو رویکرد شورای ششم ماندن مردم در مناطق و محلات خودشان و مقاوم‌سازی بناهاست.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های پیشین بسته‌های تشویقی ارائه شده، اما نتیجه درستی از آن به‌دست نیامده است، بیان کرد: در شورای ششم به‌دنبال آن هستیم که مشوق‌هایی با الگوی مشارکتی مردم برای ساخت‌وساز تعریف کنیم و درنهایت مشارکت ساکنان را به همراه داشته باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.