صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برنامه های هفته جهانی معلولان اعلام شد

  • کد خبر: ۹۸۲۶
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
  • ۱
جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته جهانی معلولین با شعار «ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار» در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.
علی صمدی جوان - این جلسه با حضور مدیران کانون‌های نابینایان، جامعه معلولین و ناشنوایان، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و جمعی از کارشناسان توانبخشی در محل این اداره برگزار شد. مسعود فیروزی، معلاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ضمن اعلام شعار امسال هفته جهانی معلولین، به تشریح اهداف و برنامه‌های تکریم معلولین پرداخت و گفت: برگزاری گردهمایی در سطح مراکز استان و شهرستان‌ها با حضور گروه‌های مختلف معلولان، فرهیختگان، هنرمندان و خیرین، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های معلولان خراسان رضوی، پخش فیلم کوتاه و سینمایی با موضوع معلولین از شبکه استانی، بازدید از مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و منازل معلولان از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت روز معلولین برگزار می‌شود.

فیروزی در ادامه به سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مدیرکل بهزیستی و سایر مدیران بهزیستی شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی گوناگونی نیز در سطح شهر مشهد در دست اقدام خواهد بود تا در زمان مشخص خود برگزار شود.

تقدیر از کارمندان معلول ادارات استان خراسان رضوی و معلولان موفق استان و تقدیر از خانواده‌هایی که از فرزندان دارای معلولیت شدید خود در منزل نگهداری می‌کنند نیز در این هفته انجام خواهد شد.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهارداشت: جهت تردد رایگان معلولان از حمل و نقل درون شهری مانند اتوبوس و مترو هماهنگی‌های لازم با شهرداری و شورای شهر صورت خواهد گرفت. همچنین به مناسبت روز جهانی معلولین، ارائه خدمات کلینیکی، توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی شناسی) در مراکز بهزیستی ویژه معلولین و خانواده آنان رایگان خواهد بود.

گفتنی است شعار امسال روز جهانی معلولان «ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار» نام گرفته است و براساس تقویم اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، مراسم و گردهمایی‌های سطح کشور از شنبه، نهم آذر تا جمعه، پانزدهم آذر ادامه خواهد داشت. برنامه‌ها و شعار‌های هفته جهانی معلولان بدین شرح اعلام شده است:


شنبه ۹ آذر:" افراد دارای معلولیت، مشارکت اجتماعی و فرصت‌های برابر"
یکشنبه ۱۰ آذر: "افراد دارای معلولیت، فرهنگ، هنر و خلاقیت"
دوشنبه ۱۱ آذر: " افراد دارای معلولیت، دسترسی وجامعه فراگیر"
سه شنبه ۱۲ آذر: "افراد دارای معلولیت و حمایت‌های قانونی"
چهارشنبه ۱۳ آذر: " افراد دارای معلولیت، توانمندسازی، نشاط و ورزش
پنج شنبه ۱۴ آذر: " افراد دارای معلولیت، خانواده و جامعه "
جمعه ۱۵ آذر: " اخلاق مداری و تکریم افراد دارای معلولیت "
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مریم هوشیار
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
من معلول جسمی و حرکتی هستم ازشما خواهشمندم مستمری معلولین شدید رو طبق تورم اقزایش چند برابری دهید چون ما معلولین مشکلات مالی زیادی دارم با تشکر فراوان