افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد | شهردار مشهد: این نمایشگاه در سطح کشور یک برند محسوب می‌شود مراسم بزرگداشت روز فردوسی فردا در مشهد برگزار می‌شود(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به رئیس جمهور: با بودجه ۵۶ همتی نمی‌شود این شهر را مدیریت کرد فضاآرایی‌های شهری مشهد در دهه کرامت ۱۴۰۳ بسیار پررنگ خواهد بود سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد به‌مناسبت روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گلایه شهروندان محله مهرآباد مشهد از مجهزنبودن زمین‌های ورزشی راه‌اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در مشهد ۶۰ هکتار از زمین‌های بلاتکلیف حاشیه شهر مشهد تعیین تکلیف شد هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط سالم قرار دارد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۹۶۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید کلانتری، هاشمیه و ملک‌آباد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | خودمانی با یک راننده‌اتوبوس خانم برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی «هشت بهشت» در پارک ملت مشهد مقدس + فیلم ارتقاء حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد مقدس به سازمان بسیج افشای خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد
سرخط خبرها

نطق رئیس کمیسیون ورزش و جوانان در سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

  • کد خبر: ۱۰۲۱۹۴
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
نطق رئیس کمیسیون ورزش و جوانان در سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس
سیدحسین علوی‌مقدم، ناطق پیش از دستور سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بود.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدحسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ویژه ورزش و جوانان، به مناسبت روز «جوان»، ناطق پیش از دستور سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بود؛ متن نطق به شرح ذیل است:


بسم رب الشهدا و الصدیقین

قال صادق (علیه السلام): عَلَیکَ بِالأَحداثِ، فَإِنَّهُم أسرَعُ إلی کُلِّ خَیرٍ

جوانان را دریاب، زیرا که آنان سریع‌تر به کار‌های خیر روی می‌آورند. (کافی، جلد ۸، ص ۹۳)

سلام و عرض ادب خدمت همه بزرگواران حاضر در جلسه، همکاران خودم در شورای اسلامی شهر، اصحاب محترم رسانه و همه مردم شریف مشهدالرضا (علیه السلام) بویژه جوانان شهر امام مهربانی ها.

سالروز ولادت حضرت علی اکبر (علیه السلام) و روز جوان را تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

یازدهم شعبان مصادف با ولادت حضرت علی اکبر (علیه السلام)، فرزند امام حسین (علیه السلام) است که توانسته بود در مکتب انسان‌ساز پدر، شیوه‌های صحیح دفاع از مکتب و اطاعت از امامت و حمایت از آرمان‌های مقدس را بیاموزد.

حضرت علی اکبر (علیه السلام) اولین شهید از تبار بنی‌هاشم بود که در روز عاشورا با شجاعت، دلاوری، رزم‌آوری و بصیرت دینی و سیاسی خود، پرچم وفاداری به امام را در قله‌های عزت و افتخار به اهتزاز درآورد و جبهه حق را با خون پاک خود مطهر نمود.

حضرت علی اکبر (علیه السلام) شاخه‌ای از شجره طیبه، ریشه پاک حضرت‌رسول (صلی الله علیه وآله وسلم) و آینه‌ی طلعت طا‌ها بود؛ تربیت والا، تادیب شایسته و آمادگی برای جان‌نثاری ایشان موجب شد که روز ولادت این امام به نام «روز جوان» نامگذاری شود؛ اینکه فصل طربناک زندگی به نام حضرت علی اکبر (علیه السلام) نامگذاری شود موهبتی است که می‌تواند انسان ساز باشد و گوهر وجودی را شکوفا کند.

همراهان ارجمند؛ امروز روزی است که هر ساله به پاس ارزش و منزلت جوانان کشور گرامی داشته می‌شود. جوانانی که از گذشته تا به امروز، در خط مقدم کشور حضور داشته و برای وطن جنگیده و از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌اند.

آن‌ها که تمامی قاب‌های تلخ و سیاه روز‌های سخت را به شیرینی و سپیدی تبدیل کرده و با حضور خود در صحنه‌های حساس کشور نشان داده‌اند که می‌توان، محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کرد و از نداشته‌ها به داشته‌هایی شیرین و غیرقابل وصف، دست یافت.

جوانانی که پرچم کشور را از دیروز تا به امروز، محکم در دست گرفته و نام خود را به عنوان برگی جاودانه در تاریخ این مرز و بوم ثبت کرده‌اند. از مدافعان خط مقدم جبهه گرفته تا خط مقدم عرصه‌های مختلف، از جوانان دیروزی که امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در دفاع از خاک و ناموس، به آن‌ها اعتماد و با شناسایی و استفاده از برومندی و انقلابی بودن آن‌ها، راه را برایشان باز کردند و آن‌ها هم با جلب اعتماد ایشان، تمام معادلات جنگی دشمن را از بین بردند و به مسئولان داخلی اثبات کردند که با دادن مسئولیت به جوانان شایسته می‌توان گام‌های رو به جلویی برداشت و در هر شرایطی به آن‌ها اعتماد راسخ داشت.

کافی است نگاهی به برخی از فرماندهان جوان دوران دفاع مقدس بیندازیم، از احمد کاظمی، محمدابراهیم همت و محمد‌جهان‌آرا‌ها تا مهدی باکری، صیاد شیرازی و سپهبد قاسم سلیمانی‌ها که شاید جسمشان درمیان ما نباشد، اما راه آن‌ها همیشه ادامه خواهد داشت.

همکاران گرامی؛ اعتماد کردن به جوانان در تمامی ادوار تاریخی کشور نشان داده است که اگر اغلب مسئولان به آن‌ها اعتماد واقعی داشته باشند از این اعتماد خود پشیمان نخواهند شد و اهمیت جوان‌گرایی در شرایط کنونی کشور به حدی است که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جوان‌گرایی را یک ضرورت توصیف کردند که باید هرچه سریع‌تر به آن توجه شود تا با استفاده از تجربه‌های مدیران پیشکسوت، جوانان انقلابی به سازمان‌ها و نهاد‌ها تزریق شوند و به عبارت دیگر کادرسازی مدیریتی باید با محوریت جوان‌گرایی صورت گیرد.

فکر جوان باوری، تفکری است که معمار کبیر انقلاب امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) آن را تبیین کرد و از ابتدای راه نهضت انقلاب تمرکز ایشان بر استفاده از جوانان بود و در حضور امام بسیاری از مسئولیت‌های کلیدی کشور به جوانان سپرده شد و دنیایی برای حضور فضای جدید و حضور جوانان در عرصه‌های مختلف ایجاد شد و با تدبیر مقام معظم رهبری نیز این تفکر در راه انقلاب ادامه داشته است و به آن همواره تاکید گردیده است.

نسل جوان تربیت‌شده‌ی انقلاب در این ۴ دهه، کابوس هر روزه‌ی دشمنانِ ایران بوده است؛ چه آن روز که در دفاع مقدس و در واقع در جنگ جهانی علیه ایران حتی اجازه نداد یک وجب از خاک کشور به دست اجنبی بیفتد، چه در جهاد علمی و سرآمد‌کردن کشور در جهان، چه در مبارزه‌ی فرهنگی و روز به روز پُر شورتر کردن مناسک و مراسم‌های دینی و ایستادگی مقابل هجوم فرهنگی، چه در اوج گرفتن فکری و عملی و پس زدن امواج سیل‌آسای تبلیغاتی دشمن که به دنبال تبدیل جوان ایرانی به یک عنصر بدون انگیزه و ناکارآمد بود که تیر دشمنان به سنگ خورد.

همشهریان عزیز و همکاران گرامی؛ باید بگویم که عنایت صاحب این روز موجب شده است که حالا جمعی از جوانان شهر در مجاورت حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام)، مدال خادمی بر گردن آویزان کنند و با حفظ روحیه جوانی، همگرایی، به زائران و مجاوران آن حضرت خدمت کنند.

امروز؛ در حوزه‌های مدیریتی شهر مشهد فرصتی برای «حکمرانی جوانانه» فراهم شده است که انشاالله زمینه‌ساز مبدل‌ساختن مشهد با رویکرد جهان‌شهر برکت و کرامت خواهد شد و زائران و مجاوران از حضور در این شهر و ارایه خدمات در حوزه‌های مختلف رضایتمند شوند.

اعتقاد داریم، جوانگرایی در مدیریت یکی از ملزومات تحول در شبکه‌ها و تغییر در زیر ساخت‌های شهری می‌شود، می‌توان با اندیشه جوانگرایی به سهولت مسیر‌ها را طی کرد، مشاغل فناور و بدیع ایجاد کرد، زیر ساخت‌ها را بسط داد، فرهنگ زائر پذیری و معنویت را ارتقا بخشید، حاشیه را به بطن شهر افزود، جایگاه توس را جهانی کرد، بودجه را متوازن تقسیم کرد، عدالت حقوقی را محقق ساخت و به بانوان و جوانان نگاهی از روی فرصت و ارزش کرد.

مشهد فرصت‌های بسیاری در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داشته که می‌تواند در سایه اندیشه‌های ناب جوانی، محقق شود و پرورش یابد.

افتخار ما در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس آن است که در کنار سایر منتخبان مردمی و جوان، از حضور افراد با تجربه و موفق بهره‌گیریم و حق شاگردی و کسب معرفت و دانش را در محضرشان کسب نماییم.

شورای اسلامی شهر مشهد می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و تکیه بر دانش و خرد جمعی و همچنین امانت داری، پاک دستی و تخصص گرایی و داشتن تعهد، موجبات پیشرفت و آبادانی در سطح شهر را فراهم آورد.

زائران و مجاوران مشهدالرضا (علیه‌السلام)؛ یقین داریم با مدیریت جهادی و عمل‌گرایی می‌توان توسعه همه جانبه را رقم زد و مشهد را به شهری مبدل ساخت که در ید جوانان، پویا گشته و با هوشمندی، شفافیت، ابتکار و شجاعت به جایگاه نخست کشور دست یابد.

خوشبختانه امروز کشور عزیزمان در ید جوانان مومن و انقلابی بوده و امید است که با اندیشه جوانگرایی، موجبات پیشرفت و ارتقا شهر امام مهربانی‌ها حاصل آید، انشاالله.

شیعه سرش، فدای سر حیدر است و بس / سرمایه جوانِ حسینی، سر است و بس
نسل جوان مرید علی اکبر است و بس / این مکتب جنون، حججی پرورست و بس

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->