حدود ۴.۴ تن شمش طلا طی ۲۸ حراج حضوری در مرکز مبادله مورد معامله قرار گرفت یارانه کالابرگ در خرداد ۱۴۰۳ هم واریز می‌شود قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۳/۳/ ۱۴۰۳) ثبت تولید ۴۵ هزار و ۹۱۶ خودرو در فروردین ماه سیاست‌های انقباضی کاهش تولید را در پی دارد نرخ طلا در بازار امروز مشهد (۲خرداد۱۴۰۳) از دستاورد‌های سیدالشهدای خدمت؛ یارانه نقدی ۴ برابر شد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد شد واردات در ازای صادرات غیرکشاورزی اجرا می‌شود بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟
سرخط خبرها

مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۲۲۷۴۵۵
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
  • ۷
مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۲
از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۲) تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ورودی سد‌ها در این بازه زمانی به ۳۰.۳۴ میلیارد مترمکعب رسیده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ورودی آب به سد‌ها ۳۱.۱۲ میلیارد مترمکعب بود که این آمار کاهش ۳ درصدی ورودی آب را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۲) تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ورودی سد‌ها در این بازه زمانی به ۳۰.۳۴ میلیارد مترمکعب رسیده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ورودی آب به سد‌ها ۳۱.۱۲ میلیارد مترمکعب بود که این آمار کاهش ۳ درصدی ورودی آب را نشان می‌دهد.

از طرفی میزان خروجی سد‌ها نیز به منظور تامین مصارف شرب و کشاورزی نسبت به سال آبی گذشته افزایش ۵ درصدی داشته و از ۱۸ میلیارد مترمکعب به ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وضعیت سدهای خراسان رضوی در مقایسه با سدهای کشور، در سال آبی که گذشت

 

وضعیت سدهای خراسان رضوی در مقایسه با سدهای کشور، در سال آبی که گذشت
عضو هیئت علمی گروه آب دانشگاه فردوسی مشهد در گفت گو با شهرآرانیوز در باره وضعیت منابع آبی مشهد گفته است: تغییر اقلیم در سال‌های گذشته نوسانات آب‌وهوایی را تغییر داده است و در چند سال اخیر، جابه‌جایی فصلی صورت گرفته است؛  لذا مدیریت آب در گذشته با مدیریت آب در شرایط کنونی باید فرق کند. در شرایطی که بارندگی‌های رگباری صورت می‌گیرد، یکی از کار‌هایی که باید حتماً به آن توجه شود، پروژه‌های نفوذ دادن آب به سفره‌های زیرزمینی است.در شرایط کنونی، تأکید ما بر این است که پروژه‌های آبخیزداری باید تبدیل به پروژ‌ه‌هایی شود که تا حدامکان روان‌آب‌ها را به سفره زیرزمینی انتقال دهد که متأسفانه در این مدت در انجام این دسته پروژ‌ه‌ها موفق نبودیم.

به گفته کامران داوری، برداشت زیاد از سفره‌های زیرزمینی و مدیریت‌نکردن آلودگی‌های آبی با آلاینده‌ها از عمده چالش‌ها در حوزه آب در استان خراسان‌رضوی است. 

چرا با وجود حجم بارندگی‌های قابل توجه آب چندانی به پشت سد‌ها نرسیده است؟

فرماندار مشهد در پنجمین جلسه قرارگاه آب شهرستان مشهد با طرح این سوال چرا با وجود حجم بارندگی‌های قابل توجه آب چندانی به پشت سد‌ها نرسیده است؟ گفته است: باید به این سوال به صورت جدی پاسخ داده شود.  لازم است در این زمینه کار جدی کارشناسی انجام و با کسانی که درمسیر مسیل‌ها انحراف ایجاد کرده اند برخورد شود و آزاد سازی این اراضی ضروری است.

محسن داوری افزود: عمل به وظایف قانونی توسط دستگاه‌ها باید در دستور کار باشد و در برابر اقداماتی مانند حفر چاه غیرمجاز و احداث بند یا استخر غیر مجاز همه دستگاه‌ها با محوریت فرمانداری هماهنگ و منسجم برخورد کنند تا شاهد حفظ هر چه بیشتر منابع آبی باشیم.

وی در خصوص حفظ منابع آبی روستا‌ها خاطر نشان کرد: دهیاران و شورا‌های هر روستا با توجه به اشرافی که نسبت به مناطق خود دارند به خوبی می‌توانند در زمینه حفظ منابع آبی همکاری لازم را داشته باشند تا در بهترین شرایط بتوانیم از منابع آبی روستایی بهره لازم را ببریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
يک آدم ساده
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
2
15
دلیل کاهش آب ورودی به سد ها
۱ خالی بودن سفره های زیرزمینی که دلیل آن برداشت بی رویه از چاه های آب شخصی و غیر شخصی میباشد
۲ برداشت آب از چاه ها در مناطق ویلایی برای مصارف استخر و باغ های تزئینی شخصی
۳ تجارت پر سود ویلاهای استخر دار علت مصرف آب بی رویه
۴ مدل کشاورزی های سنتی و پر مصرف که مناسب این دوره خشکسالی نیست
۵ عدم استفاده از ظرفیت های طبیعی ایران و هدر رفت آب‌های مناطق پر باران کشور
۶ نداشتن عزم ملی مناسب برای کنترل و برخورد مناسب با عوامل کم آبی و بد مصرفی ایران
کشاورزان بد مصرف
کارخانه جات بد مصرف
اشخاص بد مصرف
استخر های بد مصرف
ویلا های بد مصرف
و......
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
3
27
پارسال رو یادمه اینقدر بارون و زمستونش هم اینقدر برف نبود بلد نیستن آبها رو جمع آوری کنن یا هدایت کنن به سمت سد ها میگن بارش کمتر بوده هر ساله همینو گفتن بعد معلوم نیست آب و چکار میکنن
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
0
11
کلا همیشه بالایی ها بیگناه بی تقصیر هستن ...
هر مشکلی هست در هر زمینه بهشون ربطی نداره،عوامل دیگه دخیلند...
متوجه اید که
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
0
5
سرخس شهر استان های یگر دیگربیشتر بارندگی داشته
هنوز سد دوستی سرخس بالا نیامده
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
0
5
چرا جلوی آب هایی که از سیلاب ها بوجود میاد یا اینکه بخاطر اینکه یه سد سرریز میشه رها سازی میکنن تا این آب ها بسمت کشور های همسایه بره اما سدهای دیگه خالی از آبه وقتی با یه مسیر سازی آب به راحتی میتونن کاری کنن که سدهای دیگه همیشه نصف به بالا آب باشه و به کشاورزی خودمون کمک میکنه ولی انگار فقط میان میگن این سد آب نداره اون سد خشک شده مردم هم خانه بدوش شدن آب زندگی میاره مسئولین التماس تفکر
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
1
8
به مردم این این حرف ها رو می زنن تا مردم کمتر مصرف کنن والا این همه بارندگی ابها به آسمان رفته به کجا رفته؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
0
0
مدیریت که دست چهار نادان و بیسواد باشه آخرش همینه اگه کل کشور و سیل هم ببره بعد میگن سدها پر نشده چهار تا چوپون میزاشتن مدیر بهتر آب هدایت میکردن بطرف سدها
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->