افتتاح یک مدرسه دیگر در طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مشهد | مشارکت خیّران در ساخت دبستان دخترانه «شهید امیری» بازار‌های قدیمی محله عنصری مشهد به پارکینگ موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است حدود ۱۵۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی منطقه توس مشهد طی ۲ سال گذشته آسفالت شد پاسداشت مقام فردوسی در نظام مدیریت شهری تقدیر مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد مقدس از شهردار و فرمانده سپاه امام رضا(ع) تکرار گرانی و کمبود بلیت در دهه کرامت امسال | کف قیمت بلیت سفر به مشهد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد، خیابان کوثر و سه راه خیام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مه گرفتگی در محور درگز - قوچان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد | شهردار مشهد: این نمایشگاه در سطح کشور یک برند محسوب می‌شود مراسم بزرگداشت روز فردوسی فردا در مشهد برگزار می‌شود(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به رئیس جمهور: با بودجه ۵۶ همتی نمی‌شود این شهر را مدیریت کرد در یک صدوچهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فضاآرایی‌های شهری مشهد در دهه کرامت ۱۴۰۳ بسیار پررنگ خواهد بود سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد به‌مناسبت روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گلایه شهروندان محله مهرآباد مشهد از مجهزنبودن زمین‌های ورزشی راه‌اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در مشهد
سرخط خبرها

مانور خدمت قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۰۲۳۹۴
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
مانور خدمت قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برگزار شد
روز گذشته دستگاه‌های مختلف خدمت رسان برای نوروز ۱۴۰۱، مانوری را در بوستان غدیر مشهد برگزار کردند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ دیروز دستگاه‌های مختلف خدمت رسان برای نوروز ۱۴۰۱، مانوری را در بوستان غدیر مشهد برگزار کردند تا علاوه بر نشان دادن میزان آمادگی خود برای حضور میلیونی زائران در مشهد، از امروز نیز رسما فعالیت‌های ویژه نوروزی دستگاه‌های خدمت رسان شهر برای ارائه خدمات شایسته به زائران بارگاه رضوی آغاز شود و این آمادگی تا پانزده فرودین ماه ادامه خواهد داشت.

شهردار مشهد در مراسم مانور خدمت قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد با بیان اینکه پیش بینی‌ها حاکی از این است که امسال با یک بهار توأم با خدمتگزاری به زائران مواجه خواهیم بود، اظهار کرد: چند سالی است که به واسطه شیوع ویروس کرونا از توفیق خدمت به زائران بارگاه رضوی بازمانده ایم و امیدواریم امسال با حضور زائران در مشهد و البته با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی توفیق خدمت برای همه ما میسر شود.

سیدعبدا... ارجائی افزود: از حدود چهار ماه پیش که شرایط کرونایی آرام گرفت، همه دستگاه ها، اقدامات خود را برای استقبال از بهار ۱۴۰۱ آغاز کردند و در این راستا ستاد خدمات سفر راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در این راستا مسئولیت‌هایی هم برعهده شهرداری مشهد بود که به واسطه زحماتی که ارکان مختلف شهرداری برای آماده سازی در این ایام کشیده اند از همه همکاران خود تشکر می‌کنم.

پیرایش شهر با رنگ عناصر ملی

ارجائی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی، موضوعات با یک وحدت رویه و با محوریت آستان قدس رضوی در استان در حال مدیریت است، گفت: بیش از چهار اکران سرود برای نوروز تدارک دیده شده و همچنین ۲۱ نمایش نامه با هزار اکران قرار است در شهر اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع آذین بندی شهر در گذشته از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شد، اما در نوروز ۱۴۰۱ سعی شده است این رنگ بندی برگرفته از هویت ملی ما یعنی رنگ‌های پرچم مقدس کشورمان باشد، تصریح کرد: در همین راستا در موضوعات مربوط به نورپردازی، نقاشی شهر و نصب پارچه‌های الوان به این عنصر هویتی توجه ویژه شده است.

هزارو ۲۰۰ المان گل نوروزی در شهر

شهردار مشهد با بیان اینکه در نوروز امسال هزارو ۲۰۰ المان گل در ۸۰۵ نقطه شهر اکران می‌شود، افزود: همچنین برای اولین بار شانزده المان تعاملی در مناطق مختلف شهر مشهد طراحی و نصب شده است و سیزده پاویون نیز در شهر ایجاد شده است تا مردم در این اماکن روایت‌های تاریخی و مذهبی را نظاره کنند.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل برای نوروز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است و در این راستا پانصد اتوبوس برای سرویس دهی به هسته مرکزی شهر افزوده شده است که تعدادی از این اتوبوس‌ها تازه خریداری شده اند. همچنین سیستم مترویی مشهد در آمادگی کامل برای خدمت رسانی است و در عین حال ده هزار تاکسی نیز برای ارائه خدمات سامان دهی شده اند.

وی افزود: برای نوروز ۱۴۰۱، بیش از دوازده هزار جای پارک در شهر تعبیه شده است و شهرداری مشهد بیست هزار فضای اسکان اضطراری را آماده کرده است.

همه آماده خدمت باشند

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه اقدامات برای خدمت به زائر باید فعال و عملیاتی باشد، تصریح کرد: همه ارکان استان باید قبل از ورود زائر به مشهد و استان آماده باشند.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد با بیان اینکه در راستای خدمت شایسته به زائران نوروزی بارگاه رضوی، قرارگاه ستاد خدمات سفر در استان شکل گرفته و مرخصی مدیران نیز از ۲۵ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده لغو شده است، ادامه داد: همچنین در راستای آمادگی کامل برای خدمت مناسب به زائران هماهنگی با مسئولان ملی لازم است.

وی با قدردانی از همه نهاد‌ها و دستگاه‌هایی که در این ایام شهر و استان را آماده حضور حداکثری زائران کرده اند، گفت: از شهردار مشهد، شورای اسلامی شهر و همه کارکنان شهرداری نیز به واسطه اقداماتی که برای آماده سازی شهر انجام داده اند قدردانی می‌کنم.

تدارک اسکان شبانه برای ۳۵۰ هزار نفر

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد هم با بیان اینکه پایان سال ۱۴۰۰ با نیمه شعبان مقارن شده است و با رفع برخی محدودیت‌های کرونایی، پیش بینی‌ها نشان می‌دهد تعداد بالایی از زائران بارگاه رضوی در نوروز به مشهد خواهند آمد، افزود: در این راستا باید نسبت به سال‌های قبل میزبانی متفاوتی برای زائران حضرت رضا (ع) داشته باشیم.

محسن داوری ادامه داد: برای اسکان ۳۵۰ هزار نفر در هر شب به صورت شب خواب تدارک لازم دیده شده و برای مواقع اضطراری آمادگی اسکان ۱۲۰ هزار نفر در مشهد وجود دارد.

آمادگی مدیریت شهری برای خدمت به زائران نوروزی

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز همه سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول برای خدمت به زائران نوروزی حضرت رضا (ع) دور هم جمع شده اند تا آمادگی خود را برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران بارگاه رضوی اعلام کنند.

علی نجفی تأکید کرد: شهرداری مشهد در کنار دیگر سازمان‌ها با همه تجهیزات و توان خود آماده ارائه خدمت شایسته به زائران و مسافران نورزی است.

۴ ایستگاه استقبال از زائر

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: به منظور رفاه حال زائران در ایام نوروز، ضمن استقرار ۴ ایستگاه استقبال از زائر در ورودی‌های شهر، ۷ هزار جای پارک خودرو نیز در اطراف حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حسن کریمدادی اظهار کرد: «زائرمحوری» اساس فعالیت‌های مدیریت شهری در این ایام است و زائر امام رضا (ع) زمانی که وارد شهر می‌شود باید احساس آرامش کند. از عموم مجاوران بارگاه منور رضوی که به هر طریقی در تعامل با زائر هستند نیز تقاضا داریم که همچون گذشته، تلاش کنند که خاطره خوشی برای زائران رقم بزنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->