بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک کرد عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گلشهر در آستانه نوروز + عکس

  • کد خبر: ۱۰۲۷۷۰
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
گلشهر در آستانه نوروز + عکس
گلشهر بزرگترین محله مهاجرنشین ایران است، بیش از چهار دهه است که جمعیت زیادی از مهاجران افغانستانی را در خود جای داده است. فارسی زبانان افغانستانی ساکن گلشهر همه ساله آمدن نوروز را جشن می‌گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گلشهر محله‌ای در شرق شهر مشهد است که جمعیت زیادی از مهاجران افغانستانی نزدیک به ۴دهه است در آن زندگی می‌کنند.

گلشهر در آُستانه نوروز + عکس

این محله در قدیم روستایی به‌نام «گلشن» بوده که به‌مرور زمان زمین‌‌های کشاورزی آن به منازل مسکونی اجاری تبدیل و قسمتی از شهر مشهد شده است. این منطقه از اوایل انقلاب تاکنون محل زندگی بسیاری از مهاجران افغانستانی بوده‌ است.

گلشهر در آُستانه نوروز + عکس

چند سالی است که در تقسیمات شهرداری مشهد گلشهر در منطقه۵ شهرداری قرار گرفته و به‌ شهید آوینی تغییر نام داده است.


بیشتر ببینید: عکس‌هایی از گلشهر در آستانه نوروز


گلشهر بزرگ‌ترین محله مهاجرنشین ایران است، مهاجرانی که بیش از ۴دهه است در آن زندگی می‌کنند و روابط خوبی با همسایه‌های ایرانی خود دارند.

گلشهر در آُستانه نوروز + عکس

تمرکز حضور مهاجران در این سال‌ها باعث شده است بسیاری از نخبگان و چهره‌های مهاجران افغانستانی که این روزها در افغانستان و دیگر کشورهای جهان حضور دارند، روزگاری در مشهد زندگی کرده باشند.

همچنین بسیاری از تشکل‌های فرهنگی و مذهبی مهاجران افغانستانی در همین محله شکل گرفت و به جمعیت مهاجران دیگر خدمات ارائه می‌کرد.

گلشهر در آُستانه نوروز + عکس

در سال‌های گذشته و با تأسیس رستوران‌هایی که غذای افغانستانی طبخ می‌کنند، این محله در میان مردم مشهد و زائرانی که برای زیارت به این شهر می‌آیند، شهرت پیدا کرده است و روزانه مردم برای خوردن «قابلی» به محله گلشهر می‌روند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->