سرخط خبرها

معرفی اعضای مجامع ساکنان و مساجد فلسطین و گوهرشاد

  • کد خبر: ۱۰۲۸۴
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
معرفی اعضای مجامع ساکنان و مساجد فلسطین و گوهرشاد
در ادامه گام سوم انتخابات شورای اجتماعی محلات انجام شد
زمانی
دبیر شهرآرا محله
جلسه انتخاباتی مجامع ساکنان و مساجد شورای اجتماعی محلات فلسطین و گوهرشاد در خانه کودک و شاهنامه برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله؛ رضا شجاع، کارشناس اداره شورا‌های اجتماعی محلات شهرداری، در این نشست پس از بیان مطالبی درباره نحوه برگزاری انتخابات گفت: در راستای اهداف شورا‌های اجتماعی محلات، مقرر شده است تا در هر منطقه دبیرخانه‌ای برای اعضا در نظر گرفته شود که در آنجا حضور و با مردم تعامل داشته باشند. علاوه بر این سرای محله نیز به‌عنوان مرکز برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در محلات ایجاد خواهد شد.
پس از ارائه توضیحات به حاضران، داوطلبان مجمع ساکنان محله فلسطین به معرفی خود پرداختند. محمدمهدی مهدی‌زاده در ابتدا گفت: کارشناس علوم قرآنی و فعال فرهنگی هستم که در مسجد برنامه‌های متفاوتی برای مردم محله و به‌ویژه نوجوانان و کودکان برگزار کرده‌ام. حبیب براتی گل‌خندان، کارشناس‌ارشد حقوق، نیز اظهار کرد: فعال اجتماعی هستم و به‌عنوان یک کنشگر اجتماعی جامعه پیرامون خود را رصد می‌کنم. هدف از تشکیل شورای اجتماعی محلات از بین رفتن فاصله بین شهروندان و مسئولان است و در ابتدا باید کارگروه‌های تخصصی ایجاد شود. در این راستا باید بانک اطلاعاتی جامعی از محله در اختیار اعضای شورای اجتماعی محله قرار گیرد. قاسم خجسته‌پور یکی از ساکنان قدیمی محله نیز در این جلسه بیان کرد: حدود ۳۰ سال است که با شهرداری همکاری دارم و کال نسترن را دیوارکشی و درختکاری کردم و براین اساس به‌عنوان شهروند نمونه مورد تقدیر قرار گرفتم. غلام‌رضا قانعی یکی دیگر از داوطلبان گفت: لیسانس فقه و مبانی علوم‌اسلامی دارم و بازنشسته آموزش و پرورش هستم. اعضای منتخب باید تمام توان خود را برای رسیدگی به امور مردمی به‌ویژه جوانان بگذارند و باعث بهبود و ارتقای محل شوند.
عماد پورفتح‌اله، کارشناس حوزه شهرسازی، بیان کرد: محله فلسطین مملو از سرمایه‌های اجتماعی است و با کار‌های کوچک و ساده مانند درختکاری می‌توان رضایت مردم را جلب کرد. هماسادات حسینی میلانی، داوطلب دیگر این مجمع، با تأکید بر اهمیت خانواده در جامعه گفت: در شورای اجتماعی دوره قبل به عنوان نماینده بانوان فعالیت داشتم و در زمینه خانواده نیز کلاس‌های تقویت بنیان خانواده را برگزار کرده‌ام. امیر قربانی‌پور دیگر داوطلب عضویت در شورای اجتماعی این محله هم گفت: از بدو تولد در محله فلسطین سکونت دارم. این محله درگیر مشکلات آپارتمان‌نشینی، اعتیاد و طلاق است و ضرورت دارد که اعضای شورای اجتماعی محلات درراستای رفع آن اقدام کنند. وحید خرمیان، دیگر نماینده این مجمع، اظهار کرد: کارشناسی عمران دارم و ۸ سال است که با شهرداری مشهد همکاری می‎کنم. اعضای شورای اجتماعی محلات باید با ساما‌ن‌دهی به نظرات و پیشنهاد‌های اهالی محل، مسائل آن‌ها را پیگیری کنند. هاله علوی‌نژاد، فارغ‌التحصیل رشته صنایع‌غذایی، نیز گفت: در حوزه کنترل کیفیت مواد غذایی فعالیت داشته‌ام و مشاور بوده‌ام. محله را با دید کنترل کیفیت بررسی می‌کنم و می‌خواهم محله‌ای نظام‌مند داشته باشیم.
شریفه خاوری، بازنشسته آموزش و پرورش، نیز بیان کرد: ارشد مدیریت آموزشی دارم. علاقه‌مند به حوزه بانوان هستم و در شورای قبلی نیز نماینده بانوان بودم. پس از رأی‌گیری عماد پورفتح‌اله، نماینده جوانان، هما سادات حسینی میلانی، نماینده بانوان، محمدمهدی مهدی‌زاده، مسعود خانی، شریفه خاوری و حبیب براتی به عنوان اعضای اصلی و غلام‌رضا قانعی و امیر قربانی‌پور به عنوان اعضای علی‌البدل و همچنین طاهره طهماسبی به‌عنوان نماینده مجمع مساجد انتخاب شدند.
در ادامه انتخابات مجمع ساکنان محله گوهرشاد برگزار و نامزد‌های این شورای اجتماعی به معرفی خود پرداختند. حانیه ترابی در این جلسه اظهار کرد: دانشجوی کارشناسی ریاضی کاربردی و مدیر اجرایی یک فروشگاه اینترنتی هستم. برای پیشرفت محله خود تلاش و کوشش خواهم کرد، زیرا محله بخشی از شهر است. صدیقه سقای طوسی نیز گفت: دیپلم طراحی و دوخت دارم و هنر‌های مختلفی از جمله نقاشی، قالیبافی و سیاه‌قلم را رایگان تدریس می‌کنم. همچنین رابط بهداشت هستم و با مساجد ارتباط دارم. سجاد کرمانشاهیان، دانشجوی مقطع ارشد رشته علوم‌قرآنی، هم بیان کرد: با بعضی کمیته‌های خدمت‌رسان به مردم همکاری می‌کنم و دغدغه‌هایی از جمله سینما، ورزش و کتاب‌خوانی در محل دارم. مریم دامغانی یکی از داوطلبان مجمع ساکنان نیز خود را این گونه معرفی کرد: عضو شورای اجتماعی محلات در دوره‌های قبل بودم و فعالیت‌هایی از جمله اجرای نقاشی‌دیواری، برگزاری مراسم فرهنگی و کلاس‌های آموزشی رایگان درراستای توانمندسازی بانون و دختران محله داشته‌ام. مریم مدرس نیز گفت: مدرک کارشناسی‌ارشد جامعه‌شناسی دارم و عضو شورای اجتماعی محله در سال‌های قبل بوده‌ام. درحال حاضر رابط بهداشت مرکز شهید قدسی هستم.
مجتبی کارگر، دیگر نامزد این مجمع، هم بیان کرد: به مدت ۴۰ سال ساکن محله هستم و ۱۵ سال است که در مسجد المنتظر فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهم.
عادله دولت‌خواه نیز خود را خبرنگار معرفی کرد و افزود: مشاور جوان مدیر کل آموزش و پرورش و همچنین استانداری بودم. موضوعی که باید به آن توجه داشت، شکاف بین نسل‌های قدیم و جدید محله است. نسل قدیم با همسایگان ارتباط دارد و نسل جدید همسایگان خود را نمی‌شناسند؛ بنابراین اعضا باید به این موضوع توجه داشته باشند. ایجاد مکان‌هایی مانند پاتوق محله می‌تواند در رفع این مشکل مؤثر باشد. پس از رأی‌گیری مریم دامغانی، مجتبی کارگر، مریم مدرس، سجاد کرمانشاهیان، محمد قانع و عادله دولت‌خواه به‌عنوان اعضای اصلی و حانیه ترابی و صدیقه سقای طوسی به عنوان اعضای علی‌البدل برگزیده شدند و در مجمع مساجد نیز امیرقاسم حسین‌زاده انتخاب شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->