ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
سرخط خبرها

مراجعه یکهزار و ۹۳۹ نفر به اورژانس استان در پی آلودگی هوا

  • کد خبر: ۱۰۳۲۱
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
مراجعه یکهزار و ۹۳۹ نفر به اورژانس استان در پی آلودگی هوا
سازمان اورژانس کشور آمار مراجعات قلبی و تنفسی به اورژانس‌های هفت استان در پی تشدید آلودگی هوا را اعلام کرد

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که به دنبال دریافت اطلاعیه شماره ۳ و ۴ ویژه آلودگی هوا در تاریخ ۳ و ۷ آذر ماه از سوی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش کیفیت هوا در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی و اصفهان ضمن ارسال هشدار به مراکز EOC و MCMC دانشگاه‌های درگیر، وضعیت E ۱ به این مراکز اعلام شد.
آمار تجمیعی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی (تنفسی و قلبی) از سوم تا هشتم آذرماه به هفت استان اصفهان، تهران، قزوین، خراسان رضوی، مرکزی و آذربایجان غربی به شرح زیر است:
در استان اصفهان مجموعا یکهزار و ۷۴۸ نفر بیمار قلبی و تنفسی به اورژانس‌های استان مراجعه کردند که از این میان ۶۴۷ مورد بیماران تنفسی و ۱۱۰۱ مورد نیز بیماران قلبی بودند.
در استان البرز نیز در مجموع ۸۱۲ بیمار قلبی و تنفسی مراجعه به اورژانس داشتند که از این میان ۲۳۹ تن مربوط به بیماران تنفسی و ۵۷۳ مورد نیز مراجعه قلبی بوده است.
در استان تهران و در این بازه زمانی شش روزه ۵هزار و ۸۴۵ مراجعه قلبی و تنفسی به اورژانس‌ها ثبت شده که ۲هزار و ۹۵ مورد آن بیماران تنفسی و ۳هزار و ۷۵۰ مورد مربوط به بیماران قلبی بوده است.
در استان قزوین هم در مجموع ۴۳۱ مراجعه قلبی و تنفسی به اورژانس ثبت شده که ۲۷۱ مورد آن تنفسی و ۱۶۰ مورد آن قلبی بوده است.
در استان خراسان رضوی نیز یکهزار و ۹۳۹ مراجعه صورت گرفته که یکهزار و ۲۳۹ مورد آن تنفسی و ۷۰۰ مورد آن قلبی بوده است.
بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، در استان مرکزی نیز در مجموع ۴۶۷ مراجعه قلبی و تنفسی صورت گرفته که ۱۹۷ مورد آن تنفسی و ۲۷۰ مورد مربوط به بیماران قلبی بوده است.
در استان آذربایجان غربی نیز در مجموع یکهزار و ۵۹۶ مراجعه قلبی و تنفسی به اورژانس‌های این استان صورت گرفته که ۴۲۰ مورد مربوط به بیماران تنفسی و یکهزار و ۱۷۶ مورد نیز مربوط به بیماران قلبی بوده است.
در مجموع در بازه زمانی شش روز گذشته ۱۲هزار و ۸۳۸ مراجعه قلبی و تنفسی به اورژانس‌های هفت استان کشور صورت گرفته که ۵هزار و ۱۰۸ مورد آن مربوط به بیماران تنفسی و ۷هزار و ۷۳۰ مورد نیز مربوط به بیماران قلبی بوده است.
همچنین به دنبال تشدید آلودگی هوا و هشدار‌های سازمان هواشناسی، ارسال هشدار هواشناسی به مراکز EOC دانشگاه درگیر، اعلام آماده باش به مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در افزایش مراجعات بیماران تنفسی و قبلی، توصیه به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های اورژانس در میادین و خیابان‌های اصلی شهر‌های درگیر، رصد و پایش لحظه‌ای سایت‌های هواشناسی معتبر داخلی و خارجی، رصد و پایش لحظه‌ای شاخص‌های آلودگی هوا و رصد و پایش لحظه‌ای مراجعات تنفسی و قلبی با کمک سامانه MCMC از جمله اقدامات مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت در شرایط آلودگی هواست.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->