ویدئو | روایت وحید یامین‌پور، مجری تلویزیون، از دیدار عجیب مادر یک شهید با شهید رئیسی قطعه «ما بازمی‌گردیم» تقدیم به شهدای خدمت + فیلم عَلَم خدمت شهیدان بر زمین نمی‌افتد «فرمان مرادی» نوازنده و سازنده ساز درگذشت برگزاری کارگاه نقاشی خلاقانه با موضوع شهید خدمت در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) سروده شاعر هندی برای رئیس‌جمهور شهید | او صدای ملتی مظلوم بود صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست جمهوری «قاف تماشا» برای پاسداشت مقام شهید جمهور منتشر شد + فیلم پخش ویژه‌برنامه‌های رادیو در سالروز آزادسازی خرمشهر (۳ خرداد ۱۴۰۳) «دولت عشق» در قاب تلویزیون | فیلم‌های سینمایی که آخر هفته روی آنتن می‌روند (۳ و ۴ خرداد ۱۴۰۳) «ریچارد فورونجی» بازیگر «فرار نیمه‌شب» درگذشت حضور ۲۳۰ خبرنگار خارجی برای پوشش آیین تشییع شهدای خدمت حضور ۶۵ رسانه بین‌المللی در مشهد برای پوشش مراسم تشییع رئیس‌جمهور خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید
سرخط خبرها

خودمان را دریابیم

  • کد خبر: ۱۰۴۴۹۴
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
خودمان را دریابیم
حجت الاسلام محمدهادی عنایتی‌راد - استاد حوزه علمیه

در حدیثی از خاتم انبیا (ص) آمده است:
«همانا از سوى پروردگار شما در طول عمرتان نسیم‌هایى مى وزد. پس خود را در معرض آن‌ها قرار دهید؛ باشد که نسیمى از آن نفحات به شما بوزد و زان پس هرگز به شقاوت نیفتید.» (کنز‌العمال: ۲۱۳۲۴؛ بحار الأنوار، جلد۶۸، صفحه۲۲۱؛ الوافی، جلد۱، صفحه۵۵۲)

ماه مهمانی خدا فرصت بی‌نظیری است که مؤمنان غرق رحمت خدا هستند و از آن بهره می‌برند. فرصت عمر ما به‌سرعت می‌گذرد و هر روزی که می‌رود، از سهمیه عمرمان کم می‌شود. خدا کند از افرادی نباشیم که بعد‌ها افسوس می‌خورند. چه کنیم که فرصت را از دست ندهیم؟ چه کنیم که از خسران‌دیدگان نباشیم؟

اگر مدام حواسمان باشد و به خودمان تذکر دهیم که هر لحظه از عمرمان فرصتی است که تکرار نمی‌شود، اگر پیش از هرکاری، از خودمان بپرسیم که چرا این کار را انجام می‌دهم و هدف چیست و چه فایده‌ای دارد، بی‌شک عمرمان بیهوده از دست نمی‌رود و با توجه بیشتری از زندگی و فرصت‌ها استفاده می‌کنیم.

ماه رمضان فرصت گران بهایی است که ازدست‌دادنش موجب پیشمانی است. ماه محبت و بخشش است. برای استفاده کامل از این ماه سفارش‌هایی شده است ازجمله:

۱- تذکر به خودمان که فرصت به‌سرعت از دست می‌رود و اگر تنبلی کنیم، ضرر کرده ایم و بهترین کارها، عمل کردن به توصیه‌های ائمه اطهار علیهم السلام است.

۲- داشتن برنامه برای همه ساعات روز و شب، برای استراحت و تفریح، برای عبادت و قرائت قرآن، برای کار‌های مختلف روزانه؛ برنامه‌ای متعادل و بدون زیاده روی.

۳- مراقب باشیم که در طول روز طبق برنامه عمل کنیم و اگر غفلت یا کوتاهی شد، با توکل بر خداوند دوباره دقت کنیم. باشد که خدا از ما راضی باشد و ما هم از خدا راضی باشیم و آرامش روح و جان را به دست بیاوریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->