سرخط خبرها

ضرورت توسعه حق تفریح و سرگرمی در منطقه ۶

  • کد خبر: ۱۰۴۶۶
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷
ضرورت توسعه حق تفریح و سرگرمی در منطقه ۶
منشور حقوق شهروندی مناطق تبیین شد
شهرکی - توسعه حق تفریح و سرگرمی در منطقه ۶ در نشست تبیین حقوق شهروندی مناطق به عنوان اولویت این محدوده مطرح شد.
به گزارش شهرآرامحله، در این نشست که در اتاق جلسات شهرداری منطقه برگزار شد، ابتدا اسماعیل‌زاده به عنوان دبیر جلسه با بازخوانی سرفصل‌های منشور حقوق شهرنشینی شهر مشهد گفت: این منشور در تیر ماه امسال به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید و طبق بند دوم دستورالعمل نه‌گانه، باید برای هر مجموعه و سازمان منشور اختصاصی حقوق شهروندی داشته باشیم.
در ادامه شیخ‌الاسلامی، مشاور حقوقی شهردار مشهد، گفت: خداوند ما را صاحب حق آفرید. دنیای امروز هم حق‌محور است. در کشور هم قانون اساسی است و همه به آن پایبندیم. در شورای اسلامی شهر مشهد حقوقی باعنوان شهرنشینی برای ساکنان شهر داریم. این منشور هر ۶ ماه باید به‌روز شود. ربطی هم به دولت و قوه قضائیه ندارد. ما در ایران اولین شهری هستیم که منشور منظمی داریم.
وی با بیان اینکه این منشور می‌خواهد که شهروندان آزادی داشته باشند و حقوقشان رعایت شود، افزود: بحثی داریم به نام حق شهر. خلاصه این است که مردم مالک مشاعی شهر هستند. ما باید مردم را مالک بدانیم؛ بنابراین مبنای منشور برابری است. تعامل باید بر اساس انصاف باشد. خیلی خلاصه گفتیم برای اجرایی‌کردن این منشور هر منطقه وظیفه‌ای دارد. هر منطقه قسمتی از منشور را اجرایی می‌کند مثلا در منطقه یک مشکلات آپارتمان‌نشینی زیاد است. آمدیم قوانین مربوط به آپارتمان‌نشینی را اجرا کردیم. منطقه ۲ وسیع است و مردم از حقوقشان آگاه نیستند. ما باید در این منطقه فرهنگ حقوق شهرنشینی را ارتقا دهیم. در منطقه ۳ تخلفات و ساخت و ساز غیرمجاز زیاد است یک گروه باید برای پیشگیری ساخت و ساز ورود پیدا کند. منطقه ۴ نیازمند توسعه و نمای شهری است. در منطقه ۵ بحث دسترسی به پیاده‌رو‌ها مطرح است. منطقه ۶ پیشنهاد توسعه حق تفریح و سرگرمی را دارد، اما شما باید خودتان اتاق فکر تشکیل بدهید. منطقه ۷ موضوع گردشگری و فضای سبز، منطقه ۸ موضوع ارتقای هویت فرهنگی و تاریخی، منطقه ۹ موضوع شفافیت و فناوری اطلاعات، منطقه ۱۰ موضوع امنیت شهروندان، منطقه ۱۱ موضوع مسئولیت‌های شهروندی و در منطقه ثامن موضوع توسعه حقوق زائران و حتی مهاجران مطرح است.
وی افزود:پیشنهاد ما این است که بوستان کودک در منطقه داشته باشیم تا بتوانیم نشاط و تفریح بچه‌ها را فراهم کنیم. البته این فقط یک پیشنهاد است.
حیدری، شهردار منطقه ۶، نیز با اشاره به این موضوع که متأسفانه همیشه در برنامه اعلام‌کردن پیشرو هستیم، اما در عملی‌کردن آن مشکل داریم افزود: این سیستم اگر بخواهد نقش مثبتی اجرا کند و موفق باشد ابتدا باید روراست و شفاف باشد. بعد هم باید فاصله مسئولان و مردم کم شود و مردم بتوانند به‌راحتی حرف خود را به مسئولان بگویند.
وی تأکید کرد: یکی از افرادی که بر تفریح سالم ساکنان منطقه خود تأکید دارد من هستم. با توجه به کثرت جمعیت محدوده‌های شهید باهنر، شهید رجایی و... که حدود ۱۸۰ هزار جمعیت و هکتار‌ها زمین بدون استفاده به‌ویژه در شهرک شیرین و ناحیه ۲ منطقه ۶ وجود دارد، پیشنهاد مجتمع بزرگ تفریحی باغ ویلا یا باغ پارک را دادم که نیازمند بودجه و حضور سرمایه‌گذار و در اختیار گرفتن زمین‌هاست.
حیدری گزارشی هم از اتفاق‌های خوب فرهنگی در راستای همین منشور حقوق شهروندی در منطقه ارائه داد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی از آن مسائلی است که با توجه به بافت جوان بر آن تأکید زیادی داریم و فقط در حوزه ورزش بانوان، شهرداری منطقه شش ۴۲ پایگاه ورزش صبحگاهی برای بانوان دارد.
شهردار منطقه ۶ در ادامه خاطرنشان کرد: انجام‌ندادن کار توقع ایجاد نمی‌کند، اما واردشدن به آن و وعده‌دادن و ناقص رهاکردن بدترین کار است و موجب بی‌اعتمادی می‌شود. در طرح‌ها باید برای اجرا زمان‌بندی داشته باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->