پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ آمار بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی | ۲۰ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از دندان کودک دلایلی که موجب تلخی دهان می‌شود + راهکار‌هایی برای رفع آن با تغییر رنگ زبان‌تان، بفهمید که چه بیماری دارید زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
سرخط خبرها

تلاش‌ها برای تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به نتیجه رسید (۷ اردیبهشت ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۶۳۰۷
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
  • ۲۵
تلاش‌ها برای تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به نتیجه رسید (۷ اردیبهشت ۱۴۰۱)
حقوق بازنشستگان مطابق همان چیزی که گفته‌ایم مصوب شده و قرار است به دولت برود و نتیجه‌ی نهایی حاصل شود. ما همچنان پیگیر این موضوع و اجرایی شدنِ آن در حقوق مستمری‌بگیران برای ماه جاری هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در مراسم گردهمایی تجلیل از زنان کارگر نمونه گفت: نگاه ما به زنان کارگر نگاه فمینیستی نیست. ما معتقد هستیم که چیزی تحت عنوان زن و مرد در حوزه‌ی کارگری وجود ندارد، بلکه ما قائل به حقوق و سهم برابر هم در کار و هم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و…هستیم. به علاوه معتقدیم باید امتیازاتی منحصر برای زنان کارگر در نظر گرفت. تمام مواردی که بیان کردم سرفصل‌های کاری تشکیلات ما بوده است.

صادقی افزود: زنان هم متعهدانه‌تر کار می‌کنند و هم مطالبه‌گرتر از مردان هستند و اگر به دنبال چیزی باشند، بسیار مصر در آن مسیر قدم برمی‌دارند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: زنان کارگر اکتسابگر و به دنبال کسب حقوق خود هستند و این یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های زنان ما است. حضور آن‌ها در اجتماعات و فراخوان‌ها بسیار موثر است، اما انتظار بیشتری از آن‌ها برای شرکت در فراخوان‌هایمان داریم.

وی با اشاره به موضوعات پیش آمده در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان گفت: شورایعالی کار حداقل دستمزدِ کارگران را ۵۷درصد و سایر سطوح را ۳۸درصد تعیین کرده است. طبق ماده ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی مصوبات شورایعالی کار در مورد دستمزد کارگران باید برای بازنشستگان نیز اجرایی شود.

صادقی گفت: در جلساتی که برای تعیین حقوق بازنشستگان برگزار می‌شد، احساس کردیم تمایلاتی برای وصل کردنِ واگن مزد بازنشستگان به لوکوموتیو دولت وجود دارد. به همین دلیل در اولین واکنش خود بر اجرای مر قانون یعنی همان مصوبه‌ی شورایعالی کار تاکید داشتیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: وقتی آقای میرکاظمی بودجه سال ۱۴۰۱ را به مجلس تحویل دادند متوجه شدیم که در حوزه تامین اجتماعی ردیف متغیر و ثابت هر دو با هم حذف شده است. به همین دلیل مقابل مجلس اعتراض کردیم و این تحرکات باعث شد هر دو ردیف را به بودجه برگردانند. این اعتراضات باعث شد ۹۰هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی تخصیص داده شود.

صادقی گفت: تمایلاتی برای ده درصد بستنِ حقوق بازنشستگان همچون سایر صندوق‌ها وجود داشت که این خلاف قانون و خلاف رویه‌ی سال‌های قبل است. به جز سال ۹۶ حقوق بازنشستگان همواره مطابق مصوبه شورایعالی کار تعیین شده و این باید استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: در دومین جلسه‌ای که برای حقوق بازنشستگان برگزار شد، با شدتِ بیشتری در مورد حقوق بازنشستگان صحبت شد. در آن جلسه مطرح کردیم که اگر رئیس سازمان تامین اجتماعی نماینده‌ی دولت است و نه نماینده‌ی سازمان برنامه و بودجه، بنابراین هم حقوق بازنشستگان را مطابق قانون و مصوبه‌ی شورایعالی کار افزایش دهد و هم ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی را به حقوق همه‌ی بازنشستگان، چه حداقل‌بگیر و چه سایر سطوح، اضافه کند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: ما صراحتا گفتیم که اگر تا قبل از ۱۱ اردیبهشت تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان آنطور که قانون می‌گوید مشخص نشود و همچنین باقیمانده متناسب‌سازی پرداخت نشود، در روز ۱۱ اردیبهشت دست به اجتماع خواهیم زد که خوشبختانه این صحبت‌ها و تلاش‌هایمان به نتیجه رسید.

صادقی گفت: حقوق بازنشستگان مطابق همان چیزی که گفته‌ایم مصوب شده و قرار است به دولت برود و نتیجه‌ی نهایی حاصل شود. ما همچنان پیگیر این موضوع و اجرایی شدنِ آن در حقوق مستمری‌بگیران برای ماه جاری هستیم.

منبع: ایلنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
محمود قربانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
7
با سلام
۳۷ روز از اول سال میگذر استاد گرامی میفرمائید قرار است به دولت برود در حالی که تورم بی داد میکند ما که شرمنده اهل عیال شدیم ، انشالله اجرتان با خدا باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
0
درود بر آقای صادقی
خدابس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
5
چه بگوییم هر چیزی کالایی صد برابر شده بجز حقوق ما بدبختا
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
0
درود بر شما آقای صادقی، بازنشستگان به شما اعتماد دارد و افتخار میکند، خدا شما را حفظ کند ای مرد
محمد تقوایی راد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
2
1
سلام از اخبار منتشره و سخنان همکاران بسیار عزیز و فداکار به کلمه واقعی ودفاع از حقوق ابن قشر دردمند ممنونم خدایا ابن دلسوزان را در پناه خودتحفط کن تا خدمت بیشتر بکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
اگه فداکاری ودلسوزی اینه، صدسال سیاه میخایم نباشه و خدا همشون نابودبکنه(البته اینا از اون لحاظ،دفاع و دلسوزی و فداکاری و... برای حکومت،بهيچوجه، کم نگذاشتن!) پس خدا بزمین سرد بزنه تمام کسانیکه حق ملت می‌خورند و درپسِ پرده به ریش ملت می‌خندند!
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
3
باسلام امیدوارم که بشود ولی حق گرفتنی است نه دادنی این رو تا به این لحظه به ما یاد دادن با عملکرد شان که در خیابانها و تجمع باید احقاق حقوق قانونی خودمان رو بدست آوریم
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
2
مگه در این سی سال واریز بیمه ، دولتها به ما که با عدم امنیت شغلی و هزارلن بدبختی سعی در حفظ سوابق بیمه داشتیم کمک ویا مساعدتی داشته ؟!
مجلسها و دولتها تا توانسته اندبرای مردم سنگ اندازی و مشگل سازی کار دیگه ایی نکردند ....
قانون استخدام رسمی را درسال ۷۳ یا ۷۴ تغییر دادند و همه را بصورت قراردادی بستند و در ۳۰ سال و اندی پدر مارو دراوردند و الان هم همان عدم امنیت شغلی برای فرزندانمون جاری و باقیست .
احمد آقاجاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
1
درود بر جناب حسن صادقی که صادقانه به دنبال حق و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل خناسان و زروگویان ایستادگی و از خود گذشتگی نشان می دهد ، زنده و پاینده باد
منتظر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
5
از اول سال این خبر همیشه هست و به عمل تبدیل نمی شود. فروردین گذشت اردیبهشت هم داره به نیمه میرسه بیستم که حقوق واریز میشه پس دیگه کی حکم جدید صادر میشه. طبق معمول وعده خرداد ماه در راه هست.
کاظم خان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
2
بابا دولت دیگه چه صیغه ای ماازتنگنای اقتصادی روبه موتیم. مگه نمی بینی گرونی ترمز بریده؟
کارگربازنشسته تامین اجتماعی.کارهای سخت وزیان اور
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
2
باسلام‌ودرودوعرض خسته نباشیدازآقای صادقی عزیزمان....من بازنشسته تامین اجتماعی که جزءحقوق بگیران سایرسطوح هستم ازاینکه شرمسارخانواده ام شوم‌ درروز(۱۱)اردیبهشت چنانچه طبق ماده۱۱۱و۹۶قانون تامین اجتماعی و۲۵درصدمتناسب سازی اجراءنشودوحکم مان صادرنشودبه فراخوان شمالبیک میگم ودرخدمت شماوکلیه بازنشستگان دیگرهستم‌.درراه حق ودرمملکت خودم برای دفاع ازحقوق خودم وخانواده ام بمیرم بهترازکداییست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
1
اگرعمری باشه جبران میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
1
جناب صادقی این همه بزرگ نمایی نکن به نظر شما پارسال درست عمل شد که نشد.و امسال هم کف وبر خیابانها را بیخودی اشغال نکن 2ماه ازسال گذشته هیچی معلوم نیست بهتراست کمی اسپنددودکنی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
1
0
درودبراقای صاذقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
1
جناّ آقای صادقی .کشور ما در نداشتن افرادی کاردان و دلسوز مانند شما .در رنج و اندوه است اجرتان با حضرت حق
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
1
مابازنشستگان به صراحت اعلام میداریم وعاجزانه خواهشمندیم تاقبل از۱۱اردیبهشت احکام راصادرو۲۵درصد باقیمانده رااعمال نمایید درغیراینصورت اعتراضمان رادر۱۱اردیبهشت به معرض اخلاص میگذاریم وطلب خودمان رافریاد خواهیم زد زیرااین دیگر قابل قبول نیست که نزدیک به ۲ماه ازسال جدزد میگذره اناماهنوز اندرغم یک کوچه ایم چرا!!!!!!!!!!!
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
1
1
این همه تلاش برای افزایش حقوق بازنشستگان که قبلا توسط شورای عالی کار که وزیر کار هم در آن جلسه حضور داشته تصویب شده است ، سازمان بلافاصله می‌بایست آنرا اجرا می‌کرد که حق مسلم است و این همه منت گذاشتن برای چیست
اگر قراره تلاشی صورت بگیرد باید متناسب سازی واقعی برمبنای رساندن حقوق بازنشستگان به ضریب سطح برقراری باشد ، در حالی که ۲۵ درصد از متناسب سازی سال گذشته داده نشد و ۱۲ ماه بازنشستگان طلب دارند و امسال صحبت از اینکه ۲۵ درصد باقیمانده بر مبنای حقوق سال گذشته محاسبه و به حقو ق اضافه شود در این صور ت
۱ - مابه‌التفاوت ۱۲ ماه آن چه می شود
۲- متناسب سازی سال جاری که با تخصیص ۹۰ هزار میلیارد مصوب مجلس قراره کی به سرانجام برسد آیا بهتر نبود ابتدا ۲۵ درصد باقیمانده از سال گذشته به حقوق اضافه میشد و بعد افزایش حقوق کلیه سطوح بازنشستگان به میزان ۵۷/۴ درصد حداقل دستمزد افزایش پیدا می کرد و تحت این شرایط دیگر نیازی به متناسب سازی مجدد نبود متاسفانه با پیچیده کردن نحوه افزایش همه ساله شاهد از دست رفتن قسمتی از حقوق حقه و نادیده گرفتن آن از سوی سازمان تامین اجتماعی هستیم و با توجه به این‌که هر سال افزایش ها براساس نرخ تورم واقعی صورت نمی‌گیرد و طی سال‌های گذشته ارزش ریالی پول در مقایسه با دیگر ارزها کاهش شدیدی داشته است، لذا از مسئولان کانون های بازنشستگان انتظار داریم نسبت به پیگیری‌های دقیق تر از حقوق بازنشستگان حمایت لازم را بعمل آورند
@
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
1
درود به آقای صادقی .درپناه حق باشید تا از حق دفاع کنید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
1
1
دورد به شرف عزیزتانی برای حداقل بگیران تلاش می کنند خدا ازهمه این عزیزان رازی بآشد فدای همه عزیزان بامرام که از ضِیفان دفاع مکنند
مهرداد حجارزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
1
در حالیکه تامین اجتماعی از بیمه پرداختی و سرمایه کار گران ایجاد شده‌استن دولته که رییس آن را معرفی می‌کنه و کارگران در آن دخیل ندارد.و از بالا دیکته میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
0
0
آقای صادقی ، امیدواریم که تلاش‌های شما مثل سال قبل فقط به نفع حداکثر بگیران و حقوق های بالا نباشد که اگر اینطور است بهتر است که اصلا متناسب سازی اعمال نشود. بنده حقوق بگیر سایر سطوح یعنی متوسط بگیر هستم که در افزایش و متناسب سازی سال قبل درصد بسیار ناچیزی به حقوق بنده اضافه شد در حالی که حقوق عده ای افزایش بالای هفتاد درصد هم داشته اند و دلیل مدیران و مسئولین برای این افزایش تبعیض آمیز و ناعادلانه کاملا غیرمنطقی است. شرایط همه بازنشستگان تامین اجتماعی شرایط نامناسبی است پس با ناآگاهی و تصمیم های نادرست شرایط را برای عده ای سخت تر نفرمایید.
اشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
صادقی جدی نگیر اونایی که برات دعا یا تشکر میکنن خودت تو درونت میدونی که ما پینوکیو هستیم و شما و دارو دسته تون روباه و گربه نره
از او دنیات بترس بنده خدا شاید راست باشه اونوقت می دونی حسابت چقدر سنگینه اره بابا دلت واسه خونوادت بسوزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
با سلام وخداقوت خدمت جناب آقای صادقی اینجانب دیپلم معماری که ازکارافتاده ساختمان هستم.
اینجانب صاحب دو فرزند می باشم که باحقوق۳۶۰۰ همین که می ریزند برای قسط خانه آب برق گاز پول مدیریت بچه‌ها خانواده و...
خرج می شود.
خواهشند یه مقدار به فکر ما باشید الان قیمت همه ی وسایل ها گران شده است لطفا مستمری مارا زیاد کنید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
0
چرا اینقدر لفت می‌دهید واحکام را نمی زنید ودل بازنشستگان تامین اجتماعی را نشکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->