آخرین خبرها از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل
سرخط خبرها

تصویب قانون محدودیت پهپادی ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

  • کد خبر: ۱۰۶۵۳۳
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
تصویب قانون محدودیت پهپادی ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا طرح "قانون توقف امکانات پهپادی ایران" را تصویبب کرده است. این طرح در ماه نوامبر سال گذشته (آذرماه) به طور مشترک توسط گروهی از نمایندگان از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به مجلس نمایندگان تحویل شده بود.

به گزارش شهرآرانیوز، این طرح در نشست شامگاه گذشته مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید. قانونی شدن این طرح مستلزم تصویب در مجلس سنا و امضای رئیس جمهور است.

پیشتر، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که دولت این کشور در صدد یافتن راه‌هایی برای مقابله با برنامه پهپادی ایران است.

در طرح ارائه شده، در تشریح هدف این قانون آمده است: "سیاست ایالات متحده این است که از دستیابی ایران و گروه‌های تروریستی و شبه نظامی وابسته به ایران به هواپیما‌های بدون سرنشین، از جمله قطعات قابل دسترسی در بازار و استفاده از آن‌ها در حمله علیه ایالات متحده و کشور‌های شریک آن جلوگیری شود. "

در این طرح به قانون "مقابله با نیرو‌های متخاصم از طریق وضع تحریم" هم ارجاع شده است و به این ترتیب، در صورت قانونی شدن این طرح، افراد و شرکت‌هایی که امکان دسترسی ایران به اقلام مورد نظر را فراهم آورند احتمالا هدف تحریم قرار خواهند گرفت.

پس از اعلام تصویب این طرح، "تد دویچ" عضو مجلس نمایندگان از حزب دموکرات در تویتی مدعی شد "جمهوری اسلامی در موارد متعدد ثبات جهانی و منافع ایالات متحده را با استفاده از پهپاد به مخاطره انداخته است. "

وی ادعا کرد قانونی شدن این طرح به منزله "مقابله با این رفتار بی‌ثبات کننده ایران" است.

همچنین، الیز استفانیک عضو مجلس نمایندگان از حزب جمهوریخواه هم گفت ایالات متحده "از هر ابزاری برای ممانعت از دسترسی ایران به تسلیحات کشنده استفاده خواهدکرد. "

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->