اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

از قوانین کپی رایت اینستاگرام چه می‌دانید؟

  • کد خبر: ۱۰۷۲۰۶
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
از قوانین کپی رایت اینستاگرام چه می‌دانید؟
اینستاگرام در راستای حمایت از کاربران، قوانین کپی رایت سختگیرانه‌ای اعمال کرده است؛ در این مقاله چندین راه برای رفع مشکلات ناشی از این قوانین را معرفی می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، کپی‌رایت (CopyRight) یا همان حق نشر، قانونی برای حمایت از تولید‌کننده‌های محتوا است که حق استفاده از مزایای اثری ثبت‌شده را منحصراً برای تولیدکننده‌ی آن اثر در نظر می‌گیرد تا شخص دیگری نتواند بدون اجازه از آن اثر استفاده کند. هدف اصلی این قانون حمایت از تلاش‌ها، زمان و هزینه‌ای است که نویسنده، خواننده یا… برای خلق اثر خود صرف کرده است.

اینستاگرام از سال ۲۰۱۷ قوانین کپی‌رایت سختگیرانه‌ای را برای پلتفرم خود تعریف کرده است. این شبکه‌ی اجتماعی درحال‌حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و محتوای به اشتراک گذاشته‌شده در آن توسط افراد زیادی دیده می‌شود؛ درواقع قوانین کپی‌رایت اینستاگرام اجازه‌ی امکان به‌اشتراک‌گذاری محتوایی را که موجب نقض حقوق شخص دیگری می‌شود به شما نمی‌دهد.

این شبکه اجتماعی درباره‌ی محتوایی که توسط اینستاگرام پاک می‌شود، اینگونه توضیح می‌دهد: اگر گمان کنیم کاربری خط‌مشی‌های ما را نقض می‌کند، می‌توانیم هر محتوا یا اطلاعاتی را که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته باشد، حذف کنیم. این اقدام در راستای حفاظت از جامعه کاربران صورت می‌گیرد.

این پلتفرم در بخش دستورالعمل‌های خود توضیح می‌دهد که اینستاگرام بازتابی از جامعه، فرهنگ و باور‌های مختلف است و قصد دارد فضای امن و معتبر برای کاربران فراهم کند. به‌همین‌دلیل، به کاربران خود توصیه می‌کند تا تنها عکس‌ها و فیلم‌هایی را منتشر کنند که خودشان ایجاد کرده‌اند و به حقوق افراد دیگر در این پلتفرم نیز احترام بگذارند.

قوانین کپی رایت اینستاگرام

قوانین کپی‌رایت اینستاگرام موارد زیر را شامل می‌شوند:

استفاده‌ی تبلیغاتی از محتوای شخصی دیگر و به اشتراک گذاشتن آن؛ بدون ذکر نام صاحب اثر

به اشتراک گذاشتن ویدئویی که در آن موسیقی تولید‌شده توسط خواننده یا آهنگسازی در پس‌زمینه پخش می‌شود؛ بدون ذکر نام خواننده یا آهنگساز

در صورتی که هرکدام از این قوانین را نقض کنید، پست شما بلافاصله حذف می‌شود و پیامی با عنوان We removed your post because it doesn’t follow our community guidelines دریافت می‌کنید:

از قوانین کپی رایت اینستاگرام چه می‌دانید؟

به غیر از نقض فوانین کپی‌رایت، دلایل دیگری نیز وجود دارند که ممکن است باعث حذف پست‌های شما در اینستاگرام شوند:

آدرس ایمیلی که با آن در اینستاگرام حساب باز کردید، هنوز تأیید نشده باشد.

شماره موبایل مرتبط با حسابتان هنوز تأیید نشده باشد.

فعالیت مشکوکی در حساب شما دیده شود. اینستاگرام هر تغییر عجیب در نرخ ارسال یا کامنت‌گذاری را فعالیت عجیب تلقی می‌کند.

افراد زیادی به دلایل مختلف پست شما را به‌عنوان محتوای نامناسب گزارش کرده باشند.

برای مواجه نشدن با این پیام و رعایت قوانین کپی‌رایت اینستاگرام کافی است تا موارد زیر را رعایت کنید:

عکس‌ها و ویدئو‌هایی را به اشتراک بگذارید که خودتان گرفته‌اید یا حق اشتراک‌گذاری آن‌ها را دارید: شما مالک محتوایی هستید که در اینستاگرام پست می‌کنید. محتوایی که از اینترنت کپی یا جمع‌آوری کرده‌اید و حق ارسال آن‌ها را ندارید، پست نکنید. اگر محتوای شخص دیگری را در حساب خود استفاده کردید، حتماً آن شخص را در کپشن منشن کنید. شما با این کار به اینستاگرام اعلام می‌کنید که محتوا به چه کسی تعلق دارد و به نحوی حقوق اثر را برای صاحب اثر حفظ کرده‌اید.

عکس‌ها و فیلم‌هایی را پست کنید که برای تمام اقشار جامعه مناسب باشد: به اشتراک گذاشتن تصاویری که محتوای غیراخلاقی داشته باشند، خشونت را ترویج کنند یا اطلاعات غلط به کاربر ارائه دهند، با هر هدفی در اینستاگرام غیرمجاز محسوب می‌شوند.

رفع مشکل قوانین کپی رایت اینستاگرام

در صورتی که حتی با ذکر نام صاحب اثر نیز اینستاگرام پست شما را حذف کرد، می‌توانید این مشکل را با انجام اقدامات زیر به اینستاگرام گزارش کرده و درخواست تجدید نظر و بررسی دوباره‌ی پست خود را مطرح کنید.

در قسمت نوتیفیکیشن‌ها، روی پیام مسدود شدن ویدئوی خود کلیک کرده و با انتخاب عبارت تجدید نظر (Apeal) اعتراض خود را مطرح کنید. سپس کادر کنار عبارت موافقم را علامت زده و دوباره روی عبارت درخواست تجدیدنظر ضربه بزنید.

از قوانین کپی رایت اینستاگرام چه می‌دانید؟

حال باید منتظر بمانید تا نوتیفیکیشن دیگری مبنی بر ارسال دوباره‌ی ویدئوی خود دریافت کنید.

توجه داشته باشد که اگر خالق اثر اجازه‌ی به اشتراک گذاشتن اثر را به شما نداده، بهتر است این اقدامات را انجام ندهید؛ چراکه در صورت استعلام اینستاگرام و مشخص شدن این موضوع ممکن است حسابتان با مشکل مواجه شود.

علاوه بر درخواست تجدیدنظر دو راه دیگر هم وجود دارد که شما می‌توانید بدون دغدغه از حذف، پست‌های خود را همراه با موسیقی به اشتراک بگذارید:

استفاده از موسیقی‌هایی که شامل قانون کپی‌رایت نمی‌شوند؛ اینستاگرام برای استفاده از این موسیقی‌ها هیچ منعی ندارد و دیگر مشکلاتی مانند حذف پست‌ها برای شما ایجاد نمی‌کند.

استفاده از ابزار‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف مانند VideoShow برای اندروید و Magisto برای iOS برای ایجاد تغییراتی در موسیقی یا اضافه کردن چندین صدای دیگر به پس‌زمینه برای رفع مشکل کپی‌رایت اینستاگرام؛ این اقدامات ممکن است باعث شود تا ربات بررسی قوانین کپی‌رایت اینستاگرام، دیگر نتواند موسیقی اصلی را تشخیص داده و پست شما را حذف کند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->