ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی
سرخط خبرها

کشف انبار بزرگ کالا‌های احتکاری در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۸۹۶۱
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
کشف انبار بزرگ کالا‌های احتکاری در مشهد
رئیس سازمان صمت خراسان رضوی: با متخلفان به‌عنوان اخلالگر اقتصادی برخورد می‌شود.

محسن موسوی‌زاده | شهرآرانیوز؛ هم‌زمان با اجرای طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها، برخی عرضه‌کنندگان این مسئله را بهانه‌ای برای سودجویی در بازار کرده‌اند. از این رو این افراد با احتکار کالا‌های اساسی و خودداری از عرضه آن‌ها، درصددند تا بتوانند سود‌های گزافی را این روز‌ها به دست آورند.

با این حال، در چند روز گذشته به‌منظور مقابله با این افراد و جلوگیری از اختلال در روند توزیع کالا‌های اساسی نظارت بر بازار‌ها افزایش چشمگیری یافته است. همین مسئله سبب شده است تا رسانه‌های مختلف اخبار گوناگونی از کشف انبار‌های احتکاری کالا‌های اساسی منتشر کنند. در این راستا دیروز بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت یک انبار کالا‌های اساسی در بولوار مصلای مشهد را که در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده بود، کشف کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در محل انبار کشف‌شده کالا‌های اساسی در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: به‌دنبال دریافت گزارش‌های مردمی از انبار کالا‌های اساسی در خیابان مصلای مشهد بازدید شد. در این گزارش متوجه شدیم که موجودی‌های انبار در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده است. این مسئله سبب شد تا برای این انبار به‌علت ثبت‌نکردن کالا‌ها و خودداری از توزیع آن‌ها، پرونده تشکیل شود.

امیررضا رجبی ادامه داد: براساس قانون، افرادی که کالا‌های اساسی مثل روغن نباتی، برنج، حبوبات و... دارند، موظف‌اند کالا‌هایشان را در مکان‌هایی که در این سامانه ثبت شده است، نگهداری کنند و آمار ورود و خروج کالا را به‌صورت لحظه‌ای ثبت کنند. وی درباره کالا‌های کشف‌شده بیان کرد: در این انبار ۳ هزار کارتن قند پنج‌کیلویی، ۵۰ کارتن قند بسته‌بندی، ۳۷۵ کارتن ماکارونی ۷۰۰ گرمی، ۴۷۰ کارتن مایع ظرف‌شویی، ۲ تن انواع چای بسته‌بندی و مقادیری رب گوجه‌فرنگی کشف شد.

رئیس سازمان صمت گفت: در زمینه تأمین کالا‌های اساسی کمبودی در استان وجود ندارد، اما ممکن است برخی افراد سودجو با احتکار بخواهند در روند تأمین کالا‌های اساسی مردم مشکل ایجاد کنند؛ بنابراین درباره برخورد با محتکران و اخلالگران در نظام تأمین کالا‌های اساسی، ضمن تعامل با دیگر دستگاه‌ها، از هر گونه مسامحه‌ای پرهیز و قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌شود. ضمن اینکه با این افراد به‌عنوان اخلالگران نظام اقتصادی برخورد خواهد شد.

وی گفت: برخورد با اخلالگران در بازار و محتکران کالا‌های اساسی در دستورکار سازمان صمت قرار دارد و در این زمینه شهروندان می‌توانند گزارش‌هایشان درباره احتکار را به سامانه ۱۲۴ ارائه دهند تا به‌سرعت به موضوع رسیدگی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->