سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

از شایعه بازگشت خداداد به شهرخودرو تا بیانیه علیه اشتباهات داوران

  • کد خبر: ۱۰۹۱۴۸
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
از شایعه بازگشت خداداد به شهرخودرو تا بیانیه علیه اشتباهات داوران
روز خبرساز باشگاه شهرخودرو چگونه گذشت؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ باشگاه شهرخودرو به‌احتمال زیاد درحال سپری‌کردن آخرین روز‌های حضورش در لیگ‌برتر است. این تیم فردا در جدالی سخت و سرنوشت‌ساز مهمان تیم سپاهان اصفهان است و اگر جان سالم از این بازی به‌در ببرد، باید در دو مسابقه سخت دیگر مقابل پرسپولیس و فولاد به زمین برود. در وضعیتی که شاید با باخت در همین بازی فردا کار این تیم در لیگ‌برتر تمام شود، دیروز شهرخودرویی‌ها روز خبرسازی را پشت‌سر گذاشتند.

در حوالی این باشگاه اول شایعه به‌شدت عجیب مدیرفنی‌شدن خداداد عزیزی به گوش رسید و سپس بیانیه‌ای از طرف آن‌ها منتشر شد که فحوای آن انتقاد شدید از اتفاقات داوری در چند هفته گذشته بود. بیانیه‌ای که معلوم نیست چقدر کارساز باشد، اما اگر پیش‌تر این کار انجام شده بود، شاید می‌توانست از نظر روحی‌روانی به تیم کمک کند.

ماجرای عجیب خداداد

خداداد دیروز بعد از مدت‌ها فعالیتش را در اینستاگرام از سر گرفت. خداداد که تبریک تولدش به‌دست علی کریمی با حاشیه‌های زیادی همراه شده بود، به‌طوری‌که تصمیم گرفت حساب کاربری‌اش را غیرفعال کند، اکنون بعد از چندماه دوری، صفحه جدیدش را با تصاویری از گل قرنش به استرالیا و تصویری در کنار مهرداد میناوند که در دوره مربیگری‌اش نیز با وی سابقه همکاری داشته است، بازگشایی کرد. این‌همه درحالی بود که ساعاتی بعد از این اقدام خبرگزاری ایلنا در خبری عجیب مدعی شد خداداد قصد دارد به‌عنوان مدیرفنی در سه بازی آینده شهرخودرو کنار این تیم باشد.

ایلنا در خبری که بعد از آن هیچ‌جای دیگر تأیید نشد، نوشت که خداداد عزیزی اکنون درحال مذاکره با مسئولان این باشگاه است و در صورتی که توافق نهایی حاصل شود، به‌عنوان مدیرفنی شهرخودرو به نیمکت این تیم اضافه خواهد شد. خبری که تا لحظه درج این سطور نه از طرف خداداد و نه باشگاه و نه اصولا منبع دیگری تأیید نشده است و صحت آن‌هم عجیب به‌نظر می‌رسد. البته خداداد روحیه پیش‌بینی‌ناپذیری دارد و هرکاری از او برمی‌آید، اما او که در هفته‌های ابتدایی حاضر نشد این مسئولیت را قبول کند و معتقد بود این تیم در پایان فصل سقوط می‌کند، حالا در آستانه سقوط و درحالی‌که ماندن این تیم به معجزه می‌ماند، بعید است شهرخودرویی شود!

بیانیه علیه داوران

هم‌زمان با شایعه تأییدنشده حضور خداداد در شهرخودرو، این باشگاه بیانیه بلندبالایی علیه داوران نوشت. بیانیه‌ای که احتمالا برای حمایت از این تیم در سه بازی آینده به‌ویژه بازی فردا با سپاهان صادر شده، اما فارغ از فایده‌داشتن یا نداشتن آن به‌نظر این کار خیلی دیر انجام شده است.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه از نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ‌برتر، قضاوت‌های یک سویه و پر از اشتباه به‌ضرر تیم شهرخودرو به امری کلیشه‌ای تبدیل شده است. این درحالی است که نماینده استان خراسان در وضعیتی حساس از لحاظ جدولی به سر می‌برد و هرکدام از این اشتباهات به ازدست‌رفتن امتیازات حیاتی و تأثیرات منفی روحی و روانی برای اعضای تیم منجر می‌شود.

برای مثال، به چند نمونه از تصمیمات اشتباه و تأثیرگذار داوران اشاره می‌کنیم:
■گل آفساید و اخراج‌نشدن بازیکن تیم هوادار که به شکست شهرخودرو منجر شد
■اخراج‌نشدن بازیکن تراکتور مقابل شهرخودرو
■اخراج‌نشدن نیک‌نفس، بازیکن استقلال، در دقیقه۴۶
■اخراج‌نشدن بازیکن پیکان در دقیقه۴۴
و چندین مورد دیگر که به‌دلیل تعدد آن‌ها از ذکرشان خودداری می‌کنیم.

متأسفانه در هفته‌های گذشته داوران شهامت لازم را برای اتخاذ تصمیمات مهم در لحظات حساس در بازی‌های شهرخودرو نداشته‌اند؛ زیرا آن‌ها جایگاه جدولی و نجابت شهرخودرو را ملاک سوت‌هایشان قرار می‌دهند. در چند بازی گذشته اشتباهات تعیین‌کننده داوری به اوج رسید، به‌طوری‌که اگر این اشتباهات صورت نمی‌گرفت، جایگاه تیم شهرخودرو بسیار متفاوت با جایگاه امروزش در جدول رده‌بندی بود. امروز جامعه فوتبال به‌خوبی شاهد اجحاف در حق تیم شهرخودرو و هواداران پرتعدادش است.

تنها خواسته باشگاه شهرخودرو همواره تعیین نتایج و عدالت در مستطیل سبز بوده است، نه خارج از آن. امیدواریم با تمرکز و فراهم‌شدن امکانات و ابزار‌های لازم اشتباهات داوری به حداقل برسد تا چرخش توپ و تقابل تیم‌ها تعیین‌کننده امتیازات و جایگاه هر تیم در جدول مسابقات باشد. در پایان، از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته داوران نظارت بیشتری را برای بازی‌های پیش‌رو خواستاریم تا دیگر شاهد ضایع‌شدن حق تیم شهرخودرو و هواداران پرتعدادش نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->