سرخط خبرها

زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود

  • کد خبر: ۲۲۴۷۴۰
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود
اخبار «مهرگان» یکی از بیمارستان‌های غرب مشهد حداقل در یک دهه اخیر بار‌ها رسانه‌ای شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، موضوع بیمارستان مهرگان در مراحل اول درباره چالش درمان و فوت یک نفر بود. در ادامه موضوع نداشتن مجوز مطرح شد و تعطیلی موقت بیمارستان رقم خورد. در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته دی ماه سال گذشته اعلام شد که حواشی این بیمارستان با صدور پروانه به پایان رسیده است. خبر تأیید صدور مجوز این بیمارستان را همان ماه محسن داوری، فرماندار مشهد به روزنامه شهرآرا داد. حال و با گذشت چندین ماه دوباره از این بیمارستان پرحاشیه خبر رسیده است.

فردی که خودش را بازرس شرکت تعاونی پاستور معرفی می‌کند در این باره می‌گوید: سال ۹۷ و پس از شکایت هیئت مدیره تعاونی پاستور رای دادگاه برای سند و پروانه این بیمارستان به نام این تعاونی صادر شد. در ادامه و با پیگیری‌های صورت گرفته سال گذشته شورای تامین این بیمارستان را به هیئت مدیره تعاونی تحویل داد. پس از کسب مجوز، این بیمارستان به روال عادی برگشته بود با این حال در زمانی که جراحی سرازین در اتاق عمل این بیمارستان در حال انجام بوده موضوع تصرف بیمارستان از سوی افرادی اتفاق افتاده است.

 او در ادامه به تعطیلی و زمزمه فروش بیمارستان نیز اشاره دارد و این موضوع را حائز اهمیت می‌داند که مردم و بیماران دستمایه این اختلافات نشوند. در همین راستا چرایی تداوم این اختلافات را سارا جعفرپور توضیح می‌دهد. او خودش را بازرس تعاونی و مدیر این بیمارستان معرفی می‌کند.

بدهی بیمارستان و داستان مدیریت

جعفرپور در توضیحات می‌گوید: با صدور پروانه، بیمارستان تحویل تعاونی شد تا به کار خود ادامه دهد. از آنجایی که بیمارستان در دوره مدیریت قبلی وامی را از بانک صادرات اخذ کرده و پرداخت نکرده سند بیمارستان در رهن بانک بوده. با این شرایط بانک تصمیم به مزایده بیمارستان گرفته است. بازرس تعاونی بیمارستان در ادامه بیان می‌کند: با توجه به این موضوع مقرر شد که از یک گروه سرمایه‌گذار دعوت کنیم. از این گروه سرمایه‌گذار خواسته شد مبلغ ۱۰‌میلیارد تومان پرداخت کنند و در مقابل یکی از بخش‌های بیمارستان به این گروه اجاره داده شود. 

جعفرپور می‌افزاید: نظر این گروه سرمایه‌گذار این بود که مدیر بیمارستان نیز از سوی آنها معرفی شود. هیئت مدیره به این شرط پذیرفت که در صورت تأمین نشدن سرمایه لازم، مدیریت این گروه سرمایه‌گذار منتفی شود. با لحاظ کردن این نکته تا تأمین پول گروه سرمایه‌گذار فردی به عنوان مدیر معرفی شد.

زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود

وقتی در زمان عمل سزارین، بیمارستان تصرف شد

او در ادامه بیان می‌کند: گروه سرمایه‌گذار ۲۸ بهمن اعلام کردند که نتوانسته‌اند مبلغ لازم را تأمین کنند. بعدازظهر همان روز هیئت مدیره، مدیریت فرد معرفی شده را مطابق همان تأکید اولیه منتفی اعلام کرد. فرد معرفی شده نیز از ۲۹‌بهمن به بیمارستان مراجعه نکرد. او همچنین ۳۰ بهمن استعفای خود را به معاونت درمان علوم پزشکی اعلام کرد.

جعفرپور می‌افزاید: ۲۷ اسفند و پس از گذشت یک ماه از این ماجرا افرادی که سال گذشته بیمارستان از آنان پس گرفته شده بود (در مجموع حدود ۳۰ نفر) با مأمور وارد بیمارستان شدند و بیمارستان را تصرف کردند. حتی همان فردی که ما مدیریت او را منتفی و به دانشگاه نیز اعلام کردیم در این جریان خودش را مدیر بیمارستان معرفی کرد.

ما شکایت و توضیحات خود را به دادستانی و قاضی ارائه دادیم و گفتیم که این افراد در شرایطی وارد شده‌اند که بیمارستان در حال انجام روال عادی کار بوده و حضور آنها جو بیمارستان را برهم زده است. حتی این افراد با همان کفش و لباس خود و در لحظه جراحی سزارین وارد شدند و این اتاق را از شرایط استریل خارج کردند.

بازرس تعاونی در ادامه بیان می‌کند: این افراد بیمارستان را تعطیل کردند و حتی بخش اورژانس بیمارستان تعطیل شد. به کارکنان نیز گفتند که بیرون بروید. تمام این موارد و تعطیلی بیمارستان مشخص است. او به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مراجع قضایی درباره شرایط بیمارستان نیز اشاره دارد.

به گفته جعفر‌پور در حال حاضر این بیمارستان تعطیل است. ۲۵۰‌نفر از کارکنان این بیمارستان نیز در آستانه بیکاری هستند. تجهیزات بیمارستان نیز در حال خروج است. به عبارتی بیمارستانی که مربوط به ۸۵۰‌نفر سهام‌دار است از سوی افرادی که سهام‌دار نیستند و مسئولیت ندارند در آستانه فروش است.

فروش بیمارستان به ما ارتباط ندارد

مصطفی صیقلیان، مدیر روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با ارائه توضیحاتی بیان می‌کند: ما هیچ گونه دخل‌و‌تصرفی بر مدیریت این بیمارستان نداریم، چون زمین بیمارستان جزو اموال علوم پزشکی مشهد نیست.
او در ادامه بیان می‌کند: مواردی که اشاره شد مربوط به مسائل داخلی بیمارستان است و باید از سوی خود هیئت مدیره برطرف شود.

صیقلیان در ادامه به این اشاره دارد که با توجه به کسب پروانه موقت برای این بیمارستان، علوم پزشکی در حوزه درمان و کم‌و‌کیف آن نظارت دارد. محسن داوری فرماندار مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا فروش این بیمارستان را در حوزه مالکان آن میداند.
بی‌شک آنچه که برای مردم و بیماران حائز اهمیت است دسترسی به این مرکز درمانی و استفاده از خدمات آن بدون هرگونه حاشیه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->