اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

چرا واردات آیفون ممنوع شد و تبعات آن چه خواهد بود؟

  • کد خبر: ۱۰۹۶۴۰
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
چرا واردات آیفون ممنوع شد و تبعات آن چه خواهد بود؟
گزارش‌ها حاکی از آن است که تلفن‌های همراه با برند اپل در گروه کالایی ۲۷ قرار گرفتند که امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز - هفته گذشته واردکنندگان در سامانه جامع تجارت با این پیام مواجه می‌شدند که ثبت سفارش برند اپل تا روز شنبه ۳۱ اردیبهشت محدود شده است. اما امروز این پیام تغییر کرده و در سامانه اعلام شده که با توجه به قرارگیری تلفن همراه با برند اپل در گروه کالایی ۲۷ امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد. گروه ۲۷، گروه کالا‌های لوکس و غیرضروری است که امکان تأمین ارز برای آن‌ها وجود ندارد. لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم التحریر، سیستم تهویه هوا، کیسه فیلتر صنعتی، پارچه رومبلی، ماشین آلات راه سازی، وسایل ورزشی، وسایل جانبی لوازم خانگی، تجهیزات و لباس ایمنی، میوه موز و کمپوت آناناس برخی از کالاهایی هستند که در قالب گروه 27 بوده و واردات آن‌ها به کشور با مشکلات عدیده‌ای همراه است.

البته هنوز ابلاغیه رسمی از سوی سازمان‌های متولی از جمله وزارت صمت در این رابطه منتشر نشده است.

 ممنوعیت موبایل‌های لوکس و مشخصا آیفون تاکنون چندین بار، به ویژه در مجلس شورای اسلامی مطرح شده، تا جایی که حتی اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اوایل اردیبهشت وعده دادند که تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ واردات آیفون ممنوع شود. (ایسنا)

برخی گزارش‌ها ممنوعیت واردات گوشی آیفون را به تولید دوباره گوشی‌های بومی مرتبط می‌دانند. اما آیا گوشی‌های داخلی می‌توانند جای برندهای معتبری مثل آیفون را بگیرند؟ آیا بازارگوشیت  تلفن  همراه  درکشور  همقراراستدچارانحصارشود؟

امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرده است که این تصمیم از نظر اقتصادی نادرست است و شوک بزرگی به بازار وارد می‌کند.

«قیمت این گوشی احتمالا تحت تاثیر ممنوعیت‌ها و محدودیت در واردات، افزایش قابل توجهی خواهد داشت. همین امر سبب افزایش سرقت شده که امنیت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از سوی دیگر به علت عدم سرویس دهی رسمی اپل به کاربران آیفون در ایران، جهت تعمیر و تامین قطعات گوشی‌های داخل کشور، نیاز به ورود این گوشی‌ها به کشور است؛ که این محدودیت نیز مشکلاتی برای کاربران این گوشی‌ها ایجاد خواهد کرد. ما با هر نوع ممنوعیتی مخالف هستیم. به مسئولان وزارت صمت نیز گوش‌زد کرده‌ایم که چنین تصمیمی، تبعات اقتصادی داشته و به بازار شوک وارد خواهد کرد. حتی به آن‌ها پیشنهاد کردیم حداقل این سخت‌گیری‌ها را برای سری آیفون 14 و بعد از آن وضع کنند تا گوشی‌هایی که اکنون در بازار و دست مشتریان است با مشکل رو به رو نشده و امکان خدمات‌دهی وجود داشته باشد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->