آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

دوبله با زیرنویس ترافیک

  • کد خبر: ۱۱۱۰۰
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۱
دوبله با زیرنویس ترافیک
۲۰ درصد از کل توقف‌های غیر مجاز اعمال قانون شده امسال مربوط به تخلفات ساکن به خصوص پارک دوبل بوده است
ملیحه ابراهیمی‌یزدی- کافی است در اوج ساعات ترافیک و زمانی‌که بین خیابان‌ها و خودرو‌ها پیوند عمیقی برقرار می‌شود، سری به معابر شلوغ بزنید. بنا بر گزارش‌های پلیس راهور بیشترین تخلف ماشین‌ها درزمینه پارک‌های غیر‌مجاز (توقف مطلقا ممنوع، دوبل، مورب و...) در شهر ازسوی آن دسته خودرو‌هایی صورت می‌گیرد که برای رتق‌و‌فتق امور خود، ماشینشان را در حالت دوبل رها می‌کنند. به‌اتفاق سرهنگ علیرضا رحیمی، رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور خراسان‌رضوی، گشتی در برخی معابر پرتردد شهر زدیم و علاوه‌بر تذکرات لسانی به برخی رانندگان متخلف، معضلاتی را که پارک دوبل برای ترافیک شهر (به خصوص در معابری که شاهد تعدد تجاری‌های خطی هستیم) به همراه دارد، به تصویر کشیدیم.

اول اینکه تخلف نکنید. دوم اینکه تخلف نکنید. حالا اگر گوشتان بدهکار عواقب آن نیست باید خدمت شما راننده محترم که نزدیک به کوچه پررفت‌و‌آمدی مانند عارف، دوبل توقف کرده‌اید، عرض کنیم که احتمال خطر تصادفات را افزایش می‌دهید، باعث تغییر مسیر ناگهانی ماشین پشت سری می‌شوید و به کندی‌ِ حرکت دامن می‌زنید.

۱۶۳
برابر بند «خ» ماده‌۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی ایستادن یا توقف (پارک دوبل) وسیله نقلیه کنار وسایل نقلیه‌ای که متوقف هستند، ممنوع است.

چرا باور نمی‌کنید که برای مسیر‌های روزانه با یک برنامه‌ریزی مدون می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید؟ حالا اگر چنین کاری را انجام نمی‌دهید، چرا خودروتان را در ایستگاه وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل ایستگاه اتوبوس پارک می‌کنید؟ با این کار راننده اتوبوس را مجبور می‌کنید مسافرش را خارج از ایستگاه پیاده کند و ممکن است اتفاقات ناگواری برای مسافر و حتی وسیله نقلیه عمومی پیش بیاید. درضمن مرتکب تخلف توقف در محل ایستگاه وسایل نقلیه عمومی شده‌اید و ۳۰ هزارتومان جریمه شماست.

۲۰%
از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ درصد از کل توقف‌های غیرمجازی که توسط پلیس راهور اعمال قانون شده، مربوط‌به تخلفات ساکن به‌خصوص توقف‌های دوبل در معابر شهر بوده است

آسمان به زمین نمی‌آید اگر کمی بالاتر یا پایین‌تر از درِ مدرسه خودروتان را پارک کنید و به استقبال فرزندتان بروید. مشکلی که در ساعات ورود و خروج دانش‌آموزان به مدرسه، خیلی از اهالی محل و دیگر وسایل نقلیه‌ای را که در آن محل تردد دارند، عاصی کرده این است که سرویس‌های مدارس یا والدین سعی می‌کنند درست درمقابل درِ مدرسه توقف کنند. دلیل نمی‌شود، چون پشت فرمان هستید و خودروتان روشن است خود را عاری از هر گونه انتقادی ببینید. یادتان بالشد با این عمل درماهیت تخلف تغییری ایجاد نشده است.

۳۰۰۰۰
برابر کد‌۲۱۰۱ تخلفات راهنمایی و رانندگی هر نوع توقف که منجر به سد معبر یا اختلال در عبور‌و‌مرور شود، ۳۰‌هزار‌تومان جریمه دارد.

چرا فکر می‌کنید مشکلات شخصی شما ارتباطی با بقیه ندارد؟ اصلا چرا فکر می‌کنید در ماجرا‌های ترافیکی که برایتان رخ می‌دهد، پلیس‌های راهور آدم‌بد‌هایی هستند که مدام شما را امر و نهی می‌کنند و با بروز کوچک‌ترین مشکلی مستاصل می‌شوید و انگشت اتهام را به‌سمت مدیریت شهری نشانه می‌روید؟ کافی است چنددقیقه رفتار خود را زیر ذره‌بین ببرید. قطعا دستگیرتان می‌شود که با هر تخلفی که انجام می‌دهید، به عدد خودرو‌هایی که پشت سر شما حرکت می‌کنند، مشکل ترافیکی ایجاد خواهد شد.

۲۰۰۰۰۰۰
تعداد وسیله نقلیه موتوری در مشهد

۵۰۰۰۰
برابر کد ۲۰۲۹ توقف دوبل در محل ایستادن ممنوع ۵۰ هزارتومان جریمه دارد.

نامه‌ای که بی‌جواب ماند!
به ایستگاه شماره یک پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی واقع در چهارراه امام خمینی (ره) سر می‌زنیم. رئیس ایستگاه درباره رفع وضعیت ترافیکی این محدوده، به‌ویژه پارک دوبل در حاشیه خیابان مدرس، ما را به نامه بی‌جوابی که مهرماه سال‌۱۳۹۶ با سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد مکاتبه شده است، ارجاع می‌دهد. در این نامه، پلیس راهور از سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری درخواست کرده بود با حذف ۴‌جای پارک خودرو که توسط شرکت الیت اداره می‌شود، میله‌های باتومی از ابتدای چهارراه امام خمینی (ره) تا ورودی پارکینگ این خیابان نصب شود تا خودرو‌هایی که قصد ورود به پارکینگ را دارند به صف و نوبت وارد پارکینگ شوند. اگر این طرح اجرا می‌شد علاوه‌بر کاهش بار ترافیکی در محدوده چهارراه، خودرو‌هایی که به‌بهانه ورود به پارکینگ دوبل پارک می‌کنند، کنترل می‌شوند.

۳۰۰۰۰
برابر کد ۲۰۸۵ توقف دوبل در معابر ۳۰ هزارتومان جریمه دارد.

۵۰۰۰۰
برابر کد‌۲۰۳۸ توقف و سد معبر در سطح یا حریم تقاطع‌ها و میادین یا سطوح شطرنجی ۵۰‌هزار‌تومان جریمه دارد.

اصلا توجیه خوبی نیست که مشغول کارتان هستید و انجام وظیفه می‌کنید. چرا فکر می‌کنید مجازید در هرجایی که اراده می‌کنید بار ماشینتان را تخلیه کنید؟ کمی درایت داشته باشید و موقعیت‌سنجی کنید. لطفا در ایستگاه‌های تخلیه بار این کار را انجام دهید و به‌هیچ‌عنوان خودرو را به‌صورت دوبل رها نکنید. حواستان باشد این عمل شما تخلف به حساب می‌آید و ۲۰ هزارتومان جریمه به‌دنبال دارد. توصیه می‌کنیم تخلیه بارتان را از ساعات اوج ترافیک به ساعات خلوتی تغییر زمان دهید.

با اینکه شاهد بالا‌رفتن سطح سواد جامعه هستیم و این مقوله بی‌ارتباط با فرهنگ نیست، گزارش‌ها و شواهد حاکی از آن است که متأسفانه روز‌به‌روز تخلفات افزایش می‌یابد. در‌این‌بین عده‌ای هم از قانون طلب‌کار هستند و همیشه چهره حق‌به‌جانب به خود می‌گیرند. نمونه این رفتار را دیروز در یکی از وسایل نقلیه شخصی، به تماشا نشستیم. متخلف با آنکه شاهد حضور پلیس در‌کنار خودرو خود بود، قبل از تذکر پلیس، به خودش اجازه نداد موقعیت خودرو را که به‌شکل دوبل پارک کرده بود، تغییر دهد. با تذکر پلیس به شیشه خودرو فرد متخلف، تنها چندسانتی‌متر شیشه را پایین داد و گفت: «جان»؟!

یکی از مشکلاتی که در موضوع پارک دوبل، وسایل حمل‌و‌نقل شخصی به آن دامن می‌زنند، توقف‌های بعضا کوتاه در محل‌هایی است که بستر پارکینگ در آن مهیا شده است. بسیار اتفاق افتاده است که برای خرید، خودرومان را در حالت دوبل رها می‌کنیم؛ در‌حالی‌که چند‌متر پایین‌تر، پارکینگ‌هایی با ظرفیت‌های مناسب خالی هستند.
برای اطلاع از ۴۲ پارکینگ غیر‌حاشیه‌ای مشهد که فضای پارک آن‌ها بیش‌از ۹۷۰۰‌دستگاه خودروست، می‌توانید به نشانی eliteit.mashhad.ir مراجعه کنید.

کارت دعوت نفرستیم
یکی از معضلات امروز، کمبود جای پارک در هسته مرکزی شهر است. به گفته رئیس اداره آموزش و فرهنگ و ترافیک پلیس راهور استان در خیابان‌هایی مانند «مدرس» که به‌علت وجود اصناف پرتقاضا و همچنین واقع‌بودن دادگستری در آن، روزانه چندهزار مراجعه‌کننده دارد، به‌نوعی برای شهروندان کارت دعوت به این محل فرستاده می‌شود. دریغ از فضای خالی پارک برای مراجعه‌کنندگان!
سرهنگ رحیمی بر این باور است که باید کارگروهی اختصاصی برای وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر تشکیل و در این کارگروه پیشنهاد‌هایی با موضوع اینکه بستر و زیرساخت‌های لازم که در هسته مرکزی فراهم نشده است، بررسی و کارشناسی شود. وی بیان می‌کند: احداث پارکینگ یعنی ارسال کارت دعوت به وسایل حمل‌ونقل شخصی؛ این کار شاید مشکلات را به‌صورت مقطعی برطرف کند، اما راهکار خوبی برای رفع مشکلات ترافیکی نیست. ازطرفی شاید خیلی‌ها نظر به اعمال قانون داشته باشند که به نظر می‌رسد راهکاری است که باید در مرحله آخر به آن پرداخت. بر اساس گفته رئیس اداره آموزش و فرهنگ و ترافیک پلیس راهور استان، ارتقای طرح ترافیک، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، ایجاد بستر برای وسایل حمل‌ونقل موتوری با رعایت نکات ایمنی، استفاده از موتور‌های برقی، ارتقای مسیر‌های ویژه دوچرخه و پیش بینی پیاده راه‌ها همگی عواملی هستند که می‌توانند جایگزین خوبی برای احداث پارکینگ در هسته مرکزی شهر باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->